IBM Deskstar GXP75 stil? I don't think so.

Pagina: 1
Acties:

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52
In het begin was het inderdaad een heel stil schijfje. (horizontaal in me kast gefixt). Nu, half jaar later, maakt het ding een pokkeherrie. Ik heb het niet over de tikken, de spindowns en de andere onzin, maar dat chronische snerpgeluid. Hij heeft een tijdje verticaal gefixt gezeten in me kast. Zou dat het probleem zijn geweest? Ik heb me kast voor de grap maar recht op gezet, kijken of ie weer stil wordt. :?

Ik kan me goed herinneren dat iemand in een review beweerde dat hij de harde schijf nauwelijks hoorde. Nou, ik hoor hem wel degelijk. Zelfs met cpu-fan en 2 sunon case-fans. |:(

Verwijderd

Kort door de bocht gezegd: HET ZIJN KLOTEDINGEN DIE 75GXP SCHIJFFIES.
Lees hier ook maar es en zo zijn er vele posts.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118165

Ik heb echt erg weinig vertrouwen meer in die dingen.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Het lijkt wel of die GXP's na verloop van tijd wat bijgeluidjes gaan maken. Ik heb om die reden m'n 2 GPX's omgeruild voor 2 Maxtor DiamondMax 60+ schijven. Ik hoop met deze schijven meer geluk te hebben. Ze zijn niet sneller dan de GXP's maar ze zijn fluisterstil. Zelfs seeks hoor je niet boven je standaard fan uit, een verademing.

Specs

Verwijderd

Ja maf he, na verloop van tijd komt bijna iedereen daar nu ineens achter...!

Ik hoop dat mijn 30 gig 75 GXP schijffie het nog even volhoudt! Zal maar es gaan beginnen met backupjes maken...

In het begin werden die dingen overal aangeprezen en kwamen ze als beste uit de tests.... maar zo zie je maarweer, zelfs DAN kan zo;n product achteraf ineens slecht blijken.

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mijn DPTA schijf ook :(

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, mijn DJNA schijfje was altijd al niet stil, maar mijn DTLA schijfjes (ja, de GXP75 dus) zijn het nog steeds. Ik kan wel zeggen dat ik ze intensief gebruik, bovendien staat mijn PC haast nooit uit. Ik heb (voorlopig) nog geen problemen, ik hoor ze echt niet boven mijn P3 boxed cooler uit.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1