Toon posts:

Crt Monitor beschadigd, oplossing gevonde hoax?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste tweakers. Ik heb een crt monitor (compaq p1210) aan de zijkant zit een groene waas. Vermoed dat dit door een magneet langs het scherm veroorzaakt is. Als ik een magneet langs het scherm hou vervormd de waas ook. Heb geprobeerd deze waas "het scherm uit te trekken". Dit lukte niet. Na een beetje googelen kwam ik deze link tegen: http://woil.ws/fixmonitor/

Volgens die site, moet ik magneten aan een boor maken, deze voor het scherm houden en vervolgens de boor met een hoge rpm aanzetten. Ik heb niks te verliezen maar het klinkt als 1 grote hoax. Weet iemand hier meer over?

Owja, Degaus werkt niet. Volgens de site kan degaus alleen kleine magnetische schade oplossen.

Gr,
Koen

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 14:52
Ik zou een electromagneet nemen (of maken, van gecoat draad) en daar wisselspanning doorheen laten lopen. Je monitor lijkt idd wel gemagnetiseerd, en dit zou het moeten verhelpen (ooit zelf gedaan bij een oude philips tv die geen degauss functie had)

succes

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37
Er staan genoeg positieve reacties eronder dus.. schijnt te werken.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heeft je monitor geen demagnetiseer functie? (ergens in het OSD menu)

Mental not to myself: Vortaan de hele TS lezen.

[ Voor 33% gewijzigd door fsfikke op 08-01-2007 16:44 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

Idd gezien die reacties en t filmpje zal t heus wel werken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

fsfikke schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:10:
Heeft je monitor geen demagnetiseer functie? (ergens in het OSD menu)
Zie de start post ;) Degaus

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Probeer het eens als je niets te verliezen hebt. Tweakers mentaliteit ;)

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Het klinkt alsof het zou kunnen werken. Maar ik ben na een paar jaar gestopt met natuurkunde studeren, dus ik beloof niks. ;)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Het zou kunnen werken, maar het zou ook steeds een beetje minder moeten worden na het uit en aan zetten van de monitor.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 16:37
sdomburg schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:12:
Probeer het eens als je niets te verliezen hebt. Tweakers mentaliteit ;)
Moet het dan met een normale boormachine of met een klopboor machine 8)7 .

Vraag 1 is opgelost: Fish deed het met een accuboor. _/-\o_

En dan heel belangrijk... Met een hout, metaal, of beton boor. O-)
En als laatste vraag? hoe hard moet je de boor tegen het scherm drukken. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Marinus-Roro op 08-01-2007 00:22 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-07 14:52
Zet je telefoon alsvast ff op 112 alsjeblieft voor t geval er een magneet door je hoofd heen vliegt ;)
Heb je al nagedacht over hoe je dat wil doen?

Dan lijkt mijn oplossing me makkelijker. Nu ik er over nadenk heb ik het toen gemaakt van een (grote) spijker, een beetje draad van de spoel uit een oude trafo en een 20v Treintrafo (wisselspanning!!)
Dit geeft een wisselend magnetisch veld (wisselspanning) die het 'enkelvoudig' of hoe het moge heten gemagnetiseerde stuk beeldbuis kan opheffen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb het ook wel een gedaan .. in een accuboor .. je begint dichtbij en dan ga je steeds verder terug

maar is wel een kutklus ....

is hebt ook speciale demagnetiseerspoelen .. wellicht kun ej hem langs een reparatie winkel brengen

of zelf maken :P http://www.oscarcontrols.com/degauss/index.shtml

ach .. picssssssssssss
http://images.google.com/...TF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 08-01-2007 00:22 ]

Iperf

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2025

Cool_Mod_E

9200 Wp

j-a-s-p-e-r schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:17:
Nu ik er over nadenk heb ik het toen gemaakt van een (grote) spijker, een beetje draad van de spoel uit een oude trafo en een 20v Treintrafo (wisselspanning!!)
Dit geeft een wisselend magnetisch veld (wisselspanning) die het 'enkelvoudig' of hoe het moge heten gemagnetiseerde stuk beeldbuis kan opheffen.
Klopt, ik heb dit truukje vroeger al eens uitgehaald met een oude ramenwisser welke ik omwonden had met wikkeldraad (Mijn ouder hebben nooit geweten dat hun dure breedbeeld kennis had gemaakt met mijn luidspreker-magneet) :*)

Verwijderd

interesant iets

heb hier nog een goeie monitor staan met alleen magneet vlekken die niks staat te doen
dus ff keer proberen kan geen kwaad anders gaat hij toch naar de schroot

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, bedankt voor jullie replies! boor met magneten lijkt me toch het veiligst en het makkelijkst. Ik heb het geprobeerd met een dynamo magneet maar deze is veels te zwak. Ik heb hier 2 grote speakers staan waar het beeld van vervormd maar deze wil ik nog gebruiken. Ik heb echt geen flauw idee waar ik 2 of 4 staaf magneetjes die vrij krachtig zijn vandaan moet toveren. Iemand nog tips? magneetkopen.nl? ;)

Thx

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Marinus-Roro schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:17:
[...]

Moet het dan met een normale boormachine of met een klopboor machine 8)7 .

Vraag 1 is opgelost: Fish deed het met een accuboor. _/-\o_

En dan heel belangrijk... Met een hout, metaal, of beton boor. O-)
Maakt niet uit ;)

En als laatste vraag? hoe hard moet je de boor tegen het scherm drukken. :*)
Niet TEGEN je scherm gek :o , ervoor houden en dan rustig laten draaien. Je wilt toch geen gat in je scherm?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 15:30:
Hey mensen, bedankt voor jullie replies! boor met magneten lijkt me toch het veiligst en het makkelijkst. Ik heb het geprobeerd met een dynamo magneet maar deze is veels te zwak. Ik heb hier 2 grote speakers staan waar het beeld van vervormd maar deze wil ik nog gebruiken. Ik heb echt geen flauw idee waar ik 2 of 4 staaf magneetjes die vrij krachtig zijn vandaan moet toveren. Iemand nog tips? magneetkopen.nl? ;)

Thx
geen staafmagneten ...
(het is natuulijk de bedoeling om om een wisselend veld te maken, of je moet ze overdwars vast zetten) .......

als ej ee

maak anders een spoel zoals hierboven .. (ruitewisser met wikkeldraad)

Ik kon zelfs hele zwarte gaten trekken met m'n dipool .... (groenbeel monitor / zwartwit tv waar je geen last hebt van verkleuringen) lol :P

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 08-01-2007 21:51 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
waar haal ik wisselspanning vandaan die geen 230 volt is?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 22:21:
waar haal ik wisselspanning vandaan die geen 230 volt is?
Met een transformator ... maar ja , ik denk zo dat je niet een elektriciteitsheld ben,
Blijf maar even af van de echte trafo's

heb je topic gelezen ? kijk even naar jaspers post ...

bel anders even een repatietie toko, elke zichzelf respecterende reparatie toko moet wel een demagnetiseer spoel hebben .. alsof jij de enige bent met dat probleem.. echtniet :P

minuutje werk , mag nooit veel kosten

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 08-01-2007 22:27 ]

Iperf

Verwijderd

Wat ook mogelijk is zonder gedoe met magneten en borden, is er een ander (groot) scherm tegen de beeld buis houden en die vervolgens een paar keer degausen of aan/uit zetten. En heb je ook geen wisselspanning en spoelen nodig =)

Verwijderd

Topicstarter
Een Elecktriciteit held ben ik niet nee. Wat voor transformator bedoelen jullie precies? Oplader telefoon? Adapter?Hoeveel volt is er ongv nodig? Dre0786 ik heb al een degaus functie op mijn monitor die werkt niet, dus denk niet dat jou oplossing werkt. Ik ga morgen langs een paar comp zaken of die een demagnetiseer spoel hebben. Paradidget zit het dichts bij, vrij groot bedrijf. Laten we het beste hopen :)

Bedankt voor jullie repleis!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik denk dat je meer geluk hebt in een standaard tv reparetiewinkel hebt. paradigit is doorgaan ok maar het blijft een computerwinkel (waar ze heel graag een nieuwe verkpen zonder vlekken ;) )

Iperf

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move OH >> VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1