[Testcase] Shoot - Merel - 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
.verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:20 . Reden: link naar foto... ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:39
Vind foto 4 erg mooi.

Zelf weinig ervaring met foto's maken enz.. dus kan ook niet zeggen ofdat hij technisch in orde is.
Maar vind hem erg mooi !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
Voor mij zijn de foto's eentonig. Het hoofd van je model staat altijd in dezelfde stand (voor de kijker, naar links geheld). Het zijn wel portretten, maar naar mijn idee had je wat meer variatie in de positie van je model kunnen brengen. Verder zien de foto's er goed gelukt uit en vooral nummer 2 vind ik er uitspringen als beste compositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Zoals MrNGm al zegt zijn de foto's inderdaad een beetje eentonig. Misschien kan je dat wel heel letterlijk opvatten omdat de toning op iedere foto exact hetzelfde is. Ik begrijp dat je dit waarschijnlijk hebt gedaan om een soort uniformiteit te creëren, maar ik vind het er juist saaier van worden.

Maar, bovenstaand punt buiten beschouwing gelaten, vind ik het geen verkeerde foto's, zeker niet voor een 2e keer. Vooral #4 vind ik erg leuk, goed qua compositie, en ook een uitdagende / lokkende pose van het model. Vind daarnaast dat ze daar ook het beste uit de verf komt :)

Daarnaast, niet om het model af te kraken maar als opbouwende kritiek bedoeld, vind ik de foto's zonder bril echt stukken mooier dan die met bril. Ze heeft hele mooie ogen, en het stoort me enorm (en ik vind het jammer) dat daar vooral op #3 en #5 een bril half voor hangt. Misschien iets om de volgende keer rekening mee te houden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53

aerofreak

Steve Jobs

4 en 5 vind ik wel mooi

ook een heel mooi model...

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:01
Het zijn wel mooie foto's. Zacht qua kleur, dus die groene bril sprint er echt uit, maar het model ziet er toch echt beter uit zonder die bril.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon EF 70 - 200 F4/ L

misschien beetje offtopic opmerking maar is dat wel een goeie lens op er protret foto's mee temaken?

had je niet beter voor een andere lens kunnen kiezen?

of geef ik nu een rare reactie aangezien dit een tele lens is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het model heeft een redelijke lichte huid. Ik had daarom eerder voor een wat warmere kleur gekozen.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
ligt het aan mij

of zie ik -als brildragend persoon- dat de bril geen glazen heeft
kan ook zo lijken, maar het valt me op

en daardoor, wss omdat ze IRL geen bril draagt, staat het ding nogal dom op haar gezicht, af en toe op de rand van het oog
edit: en er is niks irritanters dan tegen de rand van je bril aankijken

en het was imo mooier geweest als de ogen meer gecentreerd waren in de 'glazen'

wel leuke serie

[ Voor 9% gewijzigd door Remond_FRL op 08-01-2007 14:34 ]

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 101% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 15:49
hhmm, dan kijk ik er toch verkeerd tegenaan

my bad

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 22:29
#1, #4, #5 bevallen mij.

#2 Spreekt mij niet aan omdat het eigenlijk een beetje afleidend is. Doordat je rechts je achtergrond hebt en dan is het links inneens heel druk. Leuk contrast maar spreekt mij niet aan.

#3 Vind ik ook minder leuk, hier kijkt ze "gemaakt". En de kralenketting had je gewoon moeten laten hangen, niet over haar schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53

aerofreak

Steve Jobs

toch bij naderinzien wel een mooie foto maar misschien te krap gekaderd

of het model maakt die foto mooi :z

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
voor een tweede keer zeker niet slecht!

maar er valt nog meer dan genoeg aan te verbeteren.

foto 1 is best aardig, maar vind hem ook erg saai, zit totaal geen spanning in dit beeld.

foto 2 vind ik qua compositie al een stuk spannender. wat mij betreft het beste beeld uit deze serie.

als foto 3 toch al een crop is, zou ik hem nog strakker croppen. je krijgt nu zo'n rare smalle foto, kan zijn functie hebben, maar die functie zie ik hier iig niet.

en sorry, maar foto 4 en 5 vind ik qua compositie als qua expressie van Merel gewoon slecht.

naast dat je nog een hoop aandacht aan compositie moet besteden, zou ik ook eens een andere lokatie met haar bezoeken, ga met haar naar buiten, laat d'r verder van de/een muur staan, gooi je lens verder open, maak gebruik van scherptediepte, etc. en als je onderwerp een bril heeft, let er dan op dat die goed zit. doordat dit een goedkope en/of slecht afgestelde bril is, zit die verkeerd op d'r neus, wat de foto's niet bepaald beter maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
2 vind ik zelf 't mooiste, waarom kan er geen klein lachje vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Nu ik je vorige serie van Merel heb gezien, ben ik deze serie steeds mooier gaan vinden, al blijft de bril een puntje...
Nadeel van deze serie vind ik verder de nadrukkelijke aanwezigheid van het BEHANG. Ze zit er een beetje "tegenaangeplakt" voor mijn gevoel. Voorts lijken de foto's een tikkeltje overbelicht (vooral #4). Mede daardoor vind ik de lipstick iets te licht.
Ik ben een liefhebber van "vrouwelijke rondingen", maar desondanks denk ik dat foto #3 sterker zou zijn als je hem vierkant zou maken door de onderkant te croppen. Dan is het echt mijn favoriet (ze lacht bijna!).
Als laatste wil ik je in overweging geven om "mikkers" van je logo te schrappen. Vooral omdat het schuin staat, trekt het steeds mijn aandacht weg van je mooie model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het wel mooie foto's (al had ik het model idd wat verder van de achtergrond geplaatst). Ik heb niet zoveel kaas gegeten van portret fotografie, maar alles op F11 schieten is volgens mij niet gebruikelijk. Eerder op f4.0 of nog groter (f2.8 oid). Of had je een duidelijke reden om F11 te gebruiken?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Heel simpel, klein F getal, grote opening, veel licht, en een korte scherptediepte (dus een korte dof), oftewel, een kort stuk scherp.

Een groot F getal, dus een kleine diafragma opening, betekent een lange scherpte diepte, tegelijkertijd heb je ook meer licht nodig.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 97% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Dat moet je helemaal zelf weten, afhankelijk van wat je er mee wil, das 't mooie van fotografie :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je wilt toch de nadruk leggen op het model, dus 'moet' de achtergrond wazig zijn. Daarvoor gebruik je een groot diafragma. Of je neemt wat afstand tussen de achtergrond en het model. Of het is juist de bedoeling om alles scherp te hebben, kan ook, maar in dit geval lijkt me een onduidelijke achtergrond wel aangenaam.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcklin
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01-2024

mcklin

every day I see more of You

Macsylver schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:24:
[...]

Ik had ook mijn Canon 50mm F1.8 Prime Lens, dit is natuurlijk een mooie lens om Portret foto's mee te maken. Ik las alleen op internet dat een berijk van tussen de 80 en 135mm een mooi berijk was voor portert fotografie. Aangezien ik zelf dus die mooie Canon EF 70 - 200 F4 / L USM had liggen dacht ik deze kan ik dus daar mooi voor gebruiken.

Met het feit dat deze lens niet zulke grote vertekeningen geeft + dat ik niet gebonden ben aan de voetjes om telkens heen en weer te moeten lopen. Daarnaast schiet ik het liefst alles op F11 dus kwa lichtsterkte zou ik ze alle 2 kunnen gebruiken.

Hoop dat ik dit dus allemaal goed zeg / goed begrepen heb. Mocht dit niet zo zijn dan hoor ik dit graag aangezien ik zeker ook nog lang niet thuis ben in de portert fotografie!
een verbetering:
tussen de 80 en 135 zit je erg mooi voor portretten op een FF body, maar de 70-200 zit hierbij (jouw rebel XT) dus op een respectivelijke 112-320. je 50mm maakt een leuke 80 "crop". Ik heb zelf enige ervaring met portretten en bezit ook beide lenzen (alleen de 70-200 is de 2.8).

ik vind het een leuke serie maar zoals gezegd mag er meer variatie zijn, het model mag lekker bewegen, verschillende poses, verschillende lenzen en diafragma's.

oja: en ik vind het behang wel leuk hoor :-)

canon EOS 350D + EOS 1Dmk2 + 70-200 f2.8L usm + 50 f1.4 + 24-70 2.8L usm+ 430EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 112% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

[voert 2 centen in] lachen is ook leuk en doet geen pijn[/]
Foto's zijn best leuk, maar ze heeft zo'n gemaakte geforceerde uitdrukking, net of ze er geen plezier erin heeft....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Pagina: 1