FPS drops, nieuw systeem.

Pagina: 1
Acties:

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05 08:55
Hallo,

Heb pas geleden een nieuw systeem samen gesteld. Bestaande uit:

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2.4ghz
G.E.I.L. 2048mb 6400 cl5
Asus p5b deluxe WiFi-Ap
Antec smartpower 500W
Seagate barracuda 250gb
Asus 7900GT @ standard clocks

Nu heb ik verders bijna geen problemen met het systeem. Doet goed zijn werk, unpacken, rarren, decoden enz gaat enorm snel..

Maar zodra ik gaat gamen gaat het niet lekker... de eerste 10 sec gaan lekker, maar daarna dropt mijn fps ineens naar 30 en gaat dan weer terug naar 125 waar ik hem op gecapt heb. Nadat dit gebeurt is blijft die telkens af en toe droppen naar 110, dan weer 125 dan weer een paar fps dan weer wat meer.

En nu denk je, dan cap je je fps toch op 100, dan is er niets aan de hand.. Maar al zet ik hem op 60 dan blijft die nog dropppen... en zet ik mijn fps op oneindig, dan blijft die zo rond de 500 en ik zie dan ook never nooit een drop lager komen dan 300 :s:s

- Ik heb een legale windows met alle updates en sp2 erop.
- Alle drivers zijn up 2 date+verschillende getest
- 3dmark06 score van 4512 zondere enige overclock. ( wat acceptabel is)

Het enige wat ik nog niet gedaan heb is het checken van me geheugen. Dit omdat ik op het moment geen brander + floppydrive tot me beschikking heb. DVD-brander moet nog komen.

Maar mijn vraag aan jullie is, kan mijn geheugen voor dit probleem zorgen? of misschien had iemand anders hetzelfde probleem en weet hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

dat was het dan weer voor deze post

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

DMA modus aan staan?

Taskmanager al eens in de gaten gehouden?

[ Voor 52% gewijzigd door Fairy op 07-01-2007 18:47 ]

Verwijderd

Ik vind persoonlijk je 3dmark score aan de lage kant voor zo'n systeem. Ik haal dat met mijn systeem(zie onderschrift) (correct me if im wrong).

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mag ik vragen wat je eigenlijk had verwacht ?? Want hoe snel je systeem ook is FPS drops zul je altijd houden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Je hebt inderdaad lage 3dmark06 score.Ik denk zelf dat je minimaal 6000 punten moet kunnen scoren met jou systeem.Controleer de instellingen van je videokaart bios drivers etc.

• corniels
@nero

Ik verwachtte er niet teveel van, maar met mijn oude systeem ( p4 2.4 ghz, 1gb mem, 6800le) haalde ik wel een 125 fps zondere drops. Behalve als er veel geschoten werd had ik het.

Maar nu is het gewoon als ik stil sta en alleen in een een server ben bijv.

@ Woutro

Ik heb het met andere sytemen vergeleken die precies dezelfde specs hadden en heb zo ongeveer dezelfde score. Draai hem wel op 1280x1024.

Taskmanager is niets raars te zien.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05 20:07
Temps videokaart te hoog?

• corniels
nee, die is stressed niet hoger dan 55c

Verwijderd

jow ik heb een E6600 X1900XT en maar 1 gig corsair 4-4-4-12-4 800mhz en ik haal 5500, jij hebt zoiezo al 1 gig meer en de rest is nagenoeg het zelfde? redelijk laag dan toch die 4500 van jouw?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:30

Nemesizz

Untouchable

Ongeveer 5 a 6K puntjes in 3dmark06 moet je idd wel hebben denk ik met zo'n systeem.

Framedrops kan ook komen door een (erg brakke) onboard geluidskaart. Zo ook mijn vorige PC waar frames ook van 60 naar 20 dropten in sommige games en dan weer terug naar 60fps.

Is je CPU temp ook acceptabel?

• corniels
Temps enz zijn allemaal dik in orde.

Onboard audio had ik ook al de schuld gegeven, maar heb toen een geluidskaart gekocht...

Pagina: 1