goede PC voor +/- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04:13
Hallo,

ik wil binnekort zelf een pc in elkaar zetten.
natuurlijk heb ik eerst zelf gekeken naar onderdelen maar dit is niet zo'n heel groot succes omdat ik niet weet welke producten goed zijn.

ik mag totaal 1000 euro uitgeven (exclusief btw)

Zelf game ik best veel dus er moet een goede videokaart in zitten, ook bouw ik soms websites en doe ik af en toe aan video/foto bewerken.

er zijn enkele dingen die ik er in wil hebben:
goede processor met dual core (lieftst een core 2.. natuurlijk ;) )
SLI ondersteuning (geen crossfire)
midi tower kast met redelijk veel ruimte en eventueel een window
een kaart van nividea (7900 GT ofzo)
het moet stil zijn
windows hoeft er niet bij want die heb ik al ergens liggen..

Er hoeft maar een videokaart in maar ik wil voorbereid zijn op de toekomst en de cpu moet een beetje op te schroeven zijn.

alles bij een shop bestellen vind ik wel handig in verband met rma enzovoorts
(digitiek.nl en azerty.nl vind ik zelf fijne winkels en azerty heeft alles excl. btw dat is ook handig)

Groeten

Blizzard2005

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Zo werkt het niet op GoT, wij gaan niet alles voor je doen. Zelf laten zien wat je gevonden hebt, en waarom dat onderdeel. En DAN pas vragen.

Bijvoorbeeld:

e6400
2GB pc5300
x1950pro
ga p965 ds3/p5b
320GB hd
centurion 5

En je eisen zijn ook niet echt duidelijk, je gamed veel maar geef je veel om eye-candy of maakt dat niet zoveel uit.

Je doet een beetje aan foto/video bewerken. Wat is een beetje? Zijn dat video's van 4GB per minuut, of kleine filmpjes van 100MB.

Geef je veel om snelheid, bijvoorbeeld een RAID 0 voor je os. Hoeveel geef je om data veiligheid? Moet er een apparte backup schijf bij?

Wat voor functies heb je nodig op je mobo? Wifi? Firewire (ieee1394)? Hoeveel sata/ide? Hoeveel pci/pci-x/pci-e. Welke pci-e heb je nodig en hoeveel (pci-e 1x 2x 4x 8x 16x?)

Het moet stil zijn. Zit je te denken aan een goede waterkoeling? Veel passieve onderdelen? Bijvoorbeeld tuniq tower, geforce 7950GT silent?

Waarom wil je SLI? Is nutteloos, je kan beter een nieuw kaart kopen dan er een bij zetten.

Cpu opschroeven dus minimaal ddr2 pc5300. Hoeveel GB geheugen wil je? 2GB?

Groeten doen we niet aan.

[ Voor 66% gewijzigd door bassie op 07-01-2007 17:56 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als je even zoekt, kom je dit vanzelf tegen(plus de honderd andere soortgelijke topics ;) ):

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007
[BBG] Multimediasysteem januari 2007

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007
[BBG] High-end gamesysteem januari 2007

Hierbij wordt alles doorgenomen, dus ook monitor,boxen, toetsenbord, muis etc.
Ik kan uit jouw verhaal niet opmaken of je dat wel of niet nodig hebt.

Kies gewoon de basisonderdelen van de high-end gamesysteem. Kies daar vervolgens een videokaart uit die binnen je budget past en je bent klaar.

[ Voor 42% gewijzigd door Kurios op 07-01-2007 17:51 ]

• Bliz
dat laatste stukje van Kurios heb ik denk ik wel wat aan! ik zal even kijken.
maar ik zit te twijfelen tussen ati en nvidea. ik werk al een tijdje met ati en de drivers vallen erg tegen in tegenstelling tot de nvidea pc van mijn vader die loopt erg soepel!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-01 13:54
Blizzard2005 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:39:
maar ik zit te twijfelen tussen ati en nvidea.
Dan heb ik goed nieuws voor je: Ga voor ATi, want nvidea bestaat niet.

Zo'n topic als dit zou je trouwens wel op hardware.info kunnen posten, daar gaat men een complete lijst van onderdelen voor je maken ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Bliz
Sluuut schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:42:
[...]

Dan heb ik goed nieuws voor je: Ga voor ATi, want nvidea bestaat niet.
die merknamen typ ik altijd fout :P
maar wat is het voordeel van ATi dan?

@mods kan iemand eventje dit topic overplaatsen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om wat meer op de hoogte te komen van de hardware die op dit moment op de markt is, is juist de Best Buy Guide ontworpen. In feite wordt hierin de keuze voor jou gemaakt. Naast deze standaard aangeleverde lijst met hardware staan er talloze links naar reviews bij die je informeren wáár je precies op moet letten.
Ga dus zelf op onderzoek uit; op die manier weet je waar je al dat geld voor neerlegd. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.