Dit is mijn eerste BBG, so be gentle
Omdat er de afgelopen twee maanden redelijk wat veranderd is en ik geen simpel copy/paste-werkje wil afleveren heb ik de configuratie van de vorige BBG eens even op de schop genomen en er wat anders van gemaakt:
Ik zit iets over het budget van €2000, wat voornamelijk komt door mijn keuze voor de 20" monitor. Ik heb expres voor een 20" monitor gekozen die niet breedbeeld is, omdat non-breedbeeld een flinke lading meer pixels oplevert, door de hogere resolutie van 1600x1200. Verder is er natuurlijk geen ontkomen aan de GeForce 8800 GTX in een high-end gamesysteem, dus dat is logisch. Het moederbord is van de Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP naar de Asus P5N32-E SLI gegaan, omdat ik weinig voordeel zag van de ingebouwde wifi (echte gamers spelen via een utp-kabel, niet via wifi
) en laatstgenoemde weer een nieuwere chipset bevat.
Bij de hardeschijven heb ik deze keer gekozen voor de 320GB-variant ipv de 250GB'ers, omdat momenteel de 320GB-hd's de beste prijs/grootte-verhouding hebben. De keuze voor Western Digital is een vrij persoonlijke, ikzelf heb er goede ervaringen mee, schijven zijn vaak stil, worden niet al te heet en leveren goede prestaties. Geen gamecontroller deze keer, vooral vanwege het feit dat ik het budget al overschreden was, maar ook omdat er tegenwoordig gewoonweg bar weinig spellen op de pc zijn die er echt goed gebruik van maken.
Dus barst maar los, vooral suggesties over hoe ik de totaalprijs iets zou kunnen drukken (ander moederbord?) zijn welkom. En uiteraard mogen voorstellen voor andere onderdelen ook, zolang het maar gegrond is
| Onderdeel | Product | Prijs | ||||
| Processor | Intel Core 2 Duo E6600 (2,4GHz) | €280,33 | ||||
| Moederbord | Asus P5N32-E SLI | €198,95 | ||||
| CPU-koeling | Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) | €15,48 | ||||
| Geheugen | OCZ 1GB x 2 (2GB) PC4300 DDR2 (CL4) | €194,01 | ||||
| Videokaart | Asus GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 | €528,84 | ||||
| Harddisks | 2x Western Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) | €174,10 | ||||
| Behuizing | Antec TX1050B SOHO Tower case (500 watt) | €71 | ||||
| DVD-brander | NEC AD-7173 18x | €29,83 | ||||
| Monitor | Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms) | €333,33 | ||||
| Luidsprekers | Creative Inspire T7900 | €93,46 | ||||
| Toetsenbord | Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) | €60,23 | ||||
| Muis | Logitech G5 Laser Mouse (USB) | €48,85 | ||||
| Headset | Logitech Precision Gaming Headset | €24,70 | ||||
| Diskettestation | ALPS Diskette Drive 1,44MB (3,5", Zwart) Totaalprijs bij opstellen BBG | €8,25 €2061,36 | ||||
Ik zit iets over het budget van €2000, wat voornamelijk komt door mijn keuze voor de 20" monitor. Ik heb expres voor een 20" monitor gekozen die niet breedbeeld is, omdat non-breedbeeld een flinke lading meer pixels oplevert, door de hogere resolutie van 1600x1200. Verder is er natuurlijk geen ontkomen aan de GeForce 8800 GTX in een high-end gamesysteem, dus dat is logisch. Het moederbord is van de Asus P5N32-SLI Premium/WiFi-AP naar de Asus P5N32-E SLI gegaan, omdat ik weinig voordeel zag van de ingebouwde wifi (echte gamers spelen via een utp-kabel, niet via wifi
Bij de hardeschijven heb ik deze keer gekozen voor de 320GB-variant ipv de 250GB'ers, omdat momenteel de 320GB-hd's de beste prijs/grootte-verhouding hebben. De keuze voor Western Digital is een vrij persoonlijke, ikzelf heb er goede ervaringen mee, schijven zijn vaak stil, worden niet al te heet en leveren goede prestaties. Geen gamecontroller deze keer, vooral vanwege het feit dat ik het budget al overschreden was, maar ook omdat er tegenwoordig gewoonweg bar weinig spellen op de pc zijn die er echt goed gebruik van maken.
Dus barst maar los, vooral suggesties over hoe ik de totaalprijs iets zou kunnen drukken (ander moederbord?) zijn welkom. En uiteraard mogen voorstellen voor andere onderdelen ook, zolang het maar gegrond is
The devil is in the details.