vroegah toen de aarde nog plat was wist ik nog de bomen in het bos te vinden. Echter nu met al die verschillende soorten geheugen raak ik lichtelijk de weg kwijt. Ik ben van plan om 2x1gb aan te schaffen voor een Intel D946GZ bordje. Nu slikt ie zonder problemen volgens de manual pc4200 & pc5300 geheugen (533/667Mhz). Echter soms zie ik bv ook wel eens pc6000 voorbij waaien. Stel ik zou dit aanschaffen met het oog op de toekomst maar ik wil nog niet overclocken, clocked dit geheugen zich dan zonder problemen terug? Of hoe gaat dit heden ten dagen in zijn werk? De handleiding van Intel is lekker duidelijk hierover.. 88 pagina's maar geen regel over ander geheugen dan het bovenstaande
Toen de aarde plat was werd ook al aangeraden de FAQ en Beleid van het forumonderdeel door te kijken voor je een topic opent. Dit is namelijk typisch een zelfzoek- en leesvraag
. Dat de manual niet kan voorzien in alle mogelijkheden is logisch, je moet juist buiten de manual kijken, en hier topics doorlezen en zoeken.
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 07-01-2007 02:47 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Om antwoord te geven op je vraag: ja dit werkt gewoon
39
Maar om nu erg duur geheugen te kopen, wat straks een stuk goedkoper zal zijn...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
pc4200 & pc5300 geheugen (533/667Mhz). Echter soms zie ik bv ook wel eens pc6000 voorbij waaien.
voor standaart zijn de pc4200 en pc5300 voldoende.
pc6000 is als je gaat overklokken.
Ben je van plan om erg hoog te gaan klokken dan heb je snelleren mem nodig.
voor standaart zijn de pc4200 en pc5300 voldoende.
pc6000 is als je gaat overklokken.
Ben je van plan om erg hoog te gaan klokken dan heb je snelleren mem nodig.
arghKan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?
Ja, dat kanZe zijn allemaal backwards compatible qua snelheid. De snelheid/latencies waaronder de geheugenreepjes worden verkocht zijn in principe eigenlijk gewoon de "gegarandeerde maximumsnelheden". Alles daaronder zal gewoon werken, maar bij alles daarboven zal de fabrikant geen garanties geven wanneer je problemen ermee ondervindt.
Vroegah was onze wereld bol. Tegenwoordig zien we de aarde plat. Ik mag aannemen dat je Google Earth bekijkt met een TFT. Bossen vind je tegenwoordig terug als voorraad in de printer. Er is veel,. veel veranderd...... De boom staat sinds eergisteren niet meer, de ballen opgeruimt....n4m3l355 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 02:42:
vroegah toen de aarde nog plat was wist ik nog de bomen in het bos te vinden. Echter nu met al die verschillende soorten geheugen raak ik lichtelijk de weg kwijt. Ik ben van plan om 2x1gb aan te schaffen voor een Intel D946GZ bordje. Nu slikt ie zonder problemen volgens de manual pc4200 & pc5300 geheugen (533/667Mhz). Echter soms zie ik bv ook wel eens pc6000 voorbij waaien. Stel ik zou dit aanschaffen met het oog op de toekomst maar ik wil nog niet overclocken, clocked dit geheugen zich dan zonder problemen terug? Of hoe gaat dit heden ten dagen in zijn werk? De handleiding van Intel is lekker duidelijk hierover.. 88 pagina's maar geen regel over ander geheugen dan het bovenstaande
Maar goed, back 2 topic. Ik zou niet aanraden zomaar PC6000 te kopen. Als in de manual gerept wordt over maximaal PC5300 en het is Intel, is een oog op de toekomst erg voorbarig. Mijn mening alhier, investeer niet meer in geheugen dan dat je beoogde CPU als sync kan gebruiken, liefst met zo strak als mogelijke timings.
Normaal clockt geheugen zichzelf prima terug. Echter is een Intel/Intel combinatie zo conservatief, dat je er niet altijd van uit mag gaan. Heb je een oog op de toekomst, eer jij weer een nieuwe PC gaat kopen, zal DDR3 zijn intrede gedaan hebben. Ik mag in elk geval hopen dat je niet ieder half jaar een nieuwe PC koopt (leek me niet logisch ivm moederbord keuze).
Ik zou gewoon lekker 2x 1GB PC5300 geheugen er in laten en niet een oog hebben op de toekomst, gewoon bezien wat er te doen is als de toekomst in zicht is. Uiteraard hangt dit wel af van de gebruikte processor. Zou ik jouw geld uit mogen geven, is het uiteraard een belangrijhk punt te weten welke processor je nu hebt, en wat je denkt te berijken binnen een jaar.
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
nou het boardje is een m-atx met daarop slechts 2 sloten, vandaar de 2x1gb anders kom ik helemaal krap uit. Verder een d2c welke weet ik nog niet eigenlijk, waarschijnlijk een 6400. Hierop wil ik dan linux draaien en via xen XP om eens te kijken of het mogelijk is om geheel van XP af te komen op mn cad-tekeningen bekijken na. Ik hoef geen zware cad-bewerkingen te doen behalve het openen en bekijken van. En onder linux standaard hak & typwerk en daarnaast nog wat bestandjes serveren via het netwerk. Niet al te indrukwekkend maar 2x1gb leek me wel minimaal om dit een beetje goed te laten lopen.
Dus hopelijk wordt het een klein stil beesie met toch nog wel wat mogelijkheden
Wil je naast bekijken ook nog verder wat met CAD doen op Linux, raad ik zowiezo aan eens contact op te nemen met Emiel van Rossum.n4m3l355 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 03:12:
nou het boardje is een m-atx met daarop slechts 2 sloten, vandaar de 2x1gb anders kom ik helemaal krap uit. Verder een d2c welke weet ik nog niet eigenlijk, waarschijnlijk een 6400. Hierop wil ik dan linux draaien en via xen XP om eens te kijken of het mogelijk is om geheel van XP af te komen op mn cad-tekeningen bekijken na. Ik hoef geen zware cad-bewerkingen te doen behalve het openen en bekijken van. En onder linux standaard hak & typwerk en daarnaast nog wat bestandjes serveren via het netwerk. Niet al te indrukwekkend maar 2x1gb leek me wel minimaal om dit een beetje goed te laten lopen.
Naar mijn weten draai je sync als je de quad pumped 266MHz bus voed met 533MHz dual channel. Ik raad dus aan om minimaal PC4200 te nemen met extreem strakke timings. Een mogelijkheid is extra soep te nemen met PC5300 en te spelen met instellingen. PC6000 vind ik echt zonde van het geld. Je krijgt dan veelal dezelfde reepjes met minder strakke timings. Voor meer geld wordt je dus eigenlijk geflest.
Hou wel rekening met een verschil tussen power behoeften van M$ en Linux. De thread afhandeling, geheugenbeheer, en File system is met Linux velen malen beter waardoor je voor dezelfde gebruikers interactie (ervaring) een minder zwaar systeem nodig hebt. Een mainstream PC voor Windows XP kan ineens een Power PC worden onder Linux. Kijk dus iets terughoudend naar de hardware en houd je hand op de knip, als je een potentiële overstapper bent. Uiteraard is dit ook nog eens afhankelijk van de distributie.
Ik denk dat het eerder een afweging wordt of je met 1 of met 2GB beter af bent, dan met een setje PC5300 of PC6000.
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
Dit staat dus gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord
Neem verder ook eens het Welke moet ik nemen? gedeelte door.
Tot slot wil ik je aanraden om de [faq]registratievoorwaarden[/] te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT. Er rammelt nogal eens aan dit topic: de topictitel is op z'n zachtst gezegd waardeloos en uit de topicstart kunnen we niet afleiden wat je allemaal wel niet met behulp van o.a. de GoT-FAQ's hebt uitgezocht, uitgevonden danwel uitgesloten.
Tot slot wil ik je aanraden om de [faq]registratievoorwaarden[/] te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT. Er rammelt nogal eens aan dit topic: de topictitel is op z'n zachtst gezegd waardeloos en uit de topicstart kunnen we niet afleiden wat je allemaal wel niet met behulp van o.a. de GoT-FAQ's hebt uitgezocht, uitgevonden danwel uitgesloten.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()