Toon posts:

Wie kan er mij helpen met kiezen van geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb standaard 512Mb DDR400 CL2,5 van het merk 'Take MS'. Nu zou ik graag willen uitbreiden door er 1024Mb bij te steken (1024Mb+512Mb). Mijn vraag: Doe ik er goed aan om een lat van 1024Mb te kopen of liever 2x512Mb (+ mijn bestaande 512Mb). Kan er mij iemand toevallig wat goede raad geven a.u.b.

Mvg,

Gunter

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tenzij je een moederbord met een nForce2 chipset hebt, zou ik gewoon voor 1x 1024MB gaan (er vanuitgaande dat je moederbord het ondersteunt).

Zoiezo kan je geen Dual Channel draaien aangezien je ofwel twee latjes gebruikt van verschillende groottes of drie latjes van dezelfde grootte. Met een nForce2 chipset kan je met drie latjes wel Dual Channel draaien geloof ik.

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 19:28:
Met een nForce2 chipset kan je met drie latjes wel Dual Channel draaien geloof ik.
Heb er zelf 1, maar ik kan alleen met 2 latjes dual-channel draaien, volgens de specs van mijn mobo

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het hangt van je moederbord af of je twee reepjes dual channel kan draaien + een losse. Als die dat kan zou ik daarvoor gaan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ter info : De nForce2 kon dus met 3 repen omgaan door Dual-Channel en Single Channel naast elkaar te draaien als je bijvoorbeeld 2x 256 MB hebt en 1x 512 MB :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uit het PMG FAQ:
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

* Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen
Vuistregel op GoT is dat topics waar alleen de topicstarter mogelijkerwijs iets aan zou hebben dicht gaan. Het is hier geen helpdesk.

Ten tweede geef je veel te weinig info, met name mbt welk moederbord je hebt en wat de QVL daarvan zegt.

Kwestie van eerst zelf op zoek te gaan dus...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.