Ik heb een vraagje. Vroeger wist ik letterlijk alles van al die voipclones maar heb het een tijdje niet meer bijgehouden. Ik lees heir over iemand die 0900 nummers belt met freevoipdeal: kan je nu met alle voipclones 0900 bellen ook als je geen voipnummer van ze hebt? Ik wil het gebruiken in combinatie met hun mobilevoip app. Voor korte gesprekken naar nederland vast en mobiel is freevoipdeal nogsteeds de voordeligste optie toch?
Ja dat werkt al jaren trouwens (gebruik het sinds 2006, misschien dat het in de begintijd inderdaad niet kon). Je betaald dan nog wel extra btw dus het is iets duurder als de kosten van het 0900 nummer.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@marzman: in 2006 werkte het alleen bij voipclones als je een telefoonnumer had geregistreerd. Prettig dat het nu overal werkt.
Weet iemand hier toevallig ook of de mobilevoip app acceptabel werkt via wifi? Of kan ik beter een andere sip-phone gebruiken?
Weet iemand hier toevallig ook of de mobilevoip app acceptabel werkt via wifi? Of kan ik beter een andere sip-phone gebruiken?
Dat zou kunnen. Ik heb ook al vanaf het begin een nummer geregistreerd. Tegenwoordig zelfs 4 nummers, 2 Nederlandse en 2 Belgische.
/▌
Mobile voip app werkt prima. Klinkt beter dan gewoon telefoongesprek over GSMdicksterk schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:08:
Weet iemand wat ik nu verkeerd instel?

Ik heb nu het idee dat die wel verbonden is, aangezien die mijn Display name aangeeft. Zodra ik de optie 'registrar' aanvink krijg ik enkel 'Connecting to proxy server' te zien.
Kan geen enkel nummer bellen, ik neem aan dat er 0031 voor moet? (+ teken is niet aanwezig)
Tevens is SIP access enabled op FreeVoipDeal.

Ik heb nu het idee dat die wel verbonden is, aangezien die mijn Display name aangeeft. Zodra ik de optie 'registrar' aanvink krijg ik enkel 'Connecting to proxy server' te zien.
Kan geen enkel nummer bellen, ik neem aan dat er 0031 voor moet? (+ teken is niet aanwezig)
Tevens is SIP access enabled op FreeVoipDeal.
[ Voor 17% gewijzigd door snaggyheadshot op 18-08-2014 12:15 ]
0031 zou altijd moeten werken, als je land op de website op Nederland staat is het niet nodig, weet je zeker dat de poort op die plek moet staan? Wat gebeurd er als je dat weg haalt?
/▌
Dan komt die na het opslaan er automatisch weer te staan. Als ik een nummer bel hoor ik enkel een lichte ruis, hoelang ik ook wacht hij gaat niet over. Dit is tevens ook de laatste update. (Wordt ook niet meer geüpdatet).Marzman schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:33:
0031 zou altijd moeten werken, als je land op de website op Nederland staat is het niet nodig, weet je zeker dat de poort op die plek moet staan? Wat gebeurd er als je dat weg haalt?
Overigens zou je verwachten dat zodra je 'registrar' aanvinkt er ook een extra textvak zou verschijnen waar je een adres kunt invullen. Maar nee...
[ Voor 12% gewijzigd door snaggyheadshot op 18-08-2014 14:18 ]
Probeer Outbound proxy invullen met hetzelfde als bij proxy.
Daarnaast probeer eens user name bij authenticate id te zetten.
Control panel bij freevoipdeal kan je zien of je verbonden bent.
[ Voor 30% gewijzigd door Zenix op 18-08-2014 16:45 ]
Anoniem: 581200
Wat Zenix schrijft is de oplossing. (authenticate id moet zijn user name)
User ID invullen: je telnr (+31...)
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 18-08-2014 17:06 ]
Jep, zojuist nog opgewaardeerd.Anoniem: 581200 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:39:
beltegoed voldoende?
Zenix schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:43:
Probeer Outbound proxy invullen met hetzelfde als bij proxy.
Deze twee deden het hem! Ontzettend bedankt!Anoniem: 581200 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:03:
Wat Zenix schrijft is de oplossing. (authenticate id moet zijn user name)
Overigens heb ik nog een vraag, het toestel kan maar één SIP connectie handhaven, ik wil nu bij CheapConnect of BudgetPhone een apart nummer aanvragen voor dat toestel. Kan dit?
[ Voor 10% gewijzigd door snaggyheadshot op 18-08-2014 17:36 ]
@eggda: Hoe werkt die mobile voip ap onder android? Op nokia telefoons(met symbian) moest je hem openen en vanuit de app je contacen bellen. Werkt dat in androdi oo zo of is hij geintergreerd als keuzeoptie in de standaard dialer van android? Mijn vriendin wil hem gaan gebruiken maar ze wil niet voor elk telefoontje iets anders moeten oepen zeg maar dus ik vroeg me af hoe dit werkt.
@snaggyheadshot,
bedoel je inkomend CC/BP en uitgaand FreeVoipDeal ??
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 18-08-2014 21:03 ]
Yes, maar FVD ondersteunt ook inkomende calls zag ik op hun site. Hoe dit werkt weet ik niet aangezien ze geen nummers uitgeven. Ik wil dus gewoon een lokaal of landelijk nummer waarop ik ben te bereiken op die telefoonAnoniem: 581200 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:49:
@snaggyheadshot,
Je kan een account aanmaken bij PBXes, dat account in je telefoon zetten en Cheapconnect en Freevoipdeal instellen in je PBX account. Nadeel is dat Freedays dan niet goed werken omdat je het ipadres deelt met alle andere gebruikers van PBXes.snaggyheadshot schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 17:34:
[...]
Overigens heb ik nog een vraag, het toestel kan maar één SIP connectie handhaven, ik wil nu bij CheapConnect of BudgetPhone een apart nummer aanvragen voor dat toestel. Kan dit?
Zelf heb ik er Voipbuster (daar heb ik een Voipin nummer) en Rebvoice (die heeft geen Freedays) in staan. Freevoipdeal is wel goedkoper als Rebvoice, je moet alleen even kijken wat het kost zonder Freedays.
/▌
Oké bedankt! Maar het is dus niet mogelijk om via FreeVoipDeal een nummer te verifiëren en ook via FVD calls te ontvangen?Marzman schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 01:08:
[...]
Je kan een account aanmaken bij PBXes, dat account in je telefoon zetten en Cheapconnect en Freevoipdeal instellen in je PBX account. Nadeel is dat Freedays dan niet goed werken omdat je het ipadres deelt met alle andere gebruikers van PBXes.
Nee, dat verifieren is voor het uitgaand bellen en smsen.
[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 19-08-2014 12:38 ]
/▌
Ik heb overigens wel dit gevonden:
http://www.flynumber.com/virtual-number/VoipBuster-ITSP
Dit zou het nummer doorverbinden naar het VoipBuster account, kost 3USD per maand. De eventuele adder onder het gras moet ik nog onderzoeken
http://www.flynumber.com/virtual-number/VoipBuster-ITSP
Dit zou het nummer doorverbinden naar het VoipBuster account, kost 3USD per maand. De eventuele adder onder het gras moet ik nog onderzoeken
Dan kun je beter Cheapconnect of Budgetphone het laten doorlinken naar dat account. Volgens mij hebben in het verleden dat ook wel mensen gedaan met Budgetphone.
/▌
Ja maar dan heb ik het probleem, zoals je zelf al aangaf, dat alles via PBXes moet en dat de freedays dan niet zo goed werken. Want zover ik weet doet Budgetphone (waar ik ook een abonnement moet afnemen van 2 euro p/m!) en Cheapconnect niet forwarden naar bijv. FVD.Marzman schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:57:
Dan kun je beter Cheapconnect of Budgetphone het laten doorlinken naar dat account.
Want in feiten wat ik gewoon moet hebben is een Nederlands nummer dat word doorverbonden naar mijn SIP account. (sip:xxxxxx@sip.freevoipdeal.com)
[ Voor 13% gewijzigd door snaggyheadshot op 19-08-2014 19:33 ]
Ik bedoel dat je het door budgetphone laat doorlinken naar je sipaccount van freevoipdeal. Maar 3 dollar per maand is 27 euro per jaar. Dat valt inderdaad ook wel mee en is bijna even duur als Budgetphone waar het in het verleden in elk geval kon.
http://forum.budgetphone.nl/viewtopic.php?f=33&t=197
Cheapconnect zou je voor 10 euro klaar zijn, maar moet je even navragen bij hun (of in het Cheapconnect topic hier) of dat kan.
http://forum.budgetphone.nl/viewtopic.php?f=33&t=197
Cheapconnect zou je voor 10 euro klaar zijn, maar moet je even navragen bij hun (of in het Cheapconnect topic hier) of dat kan.
/▌
Accepteerd jouw telefoon/netwerk naar sip:freevoipdealusername@jouw_ip?snaggyheadshot schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:54:
[...]
Ja maar dan heb ik het probleem, zoals je zelf al aangaf, dat alles via PBXes moet en dat de freedays dan niet zo goed werken. Want zover ik weet doet Budgetphone (waar ik ook een abonnement moet afnemen van 2 euro p/m!) en Cheapconnect niet forwarden naar bijv. FVD.
Want in feiten wat ik gewoon moet hebben is een Nederlands nummer dat word doorverbonden naar mijn SIP account. (sip:xxxxxx@sip.freevoipdeal.com)
(Bij budgetphone kun je naar sip:freevoipdealusername@jouw_ip laten doorsturen.)(1,25/mnd, geen 2/mnd)
Mogelijk kan dat bij cheapconnect ook, heb ik geen nummer.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Bij Cheapconnect kon je enkel naar een normaal nummer forwarden niet naar een SIP. Overigens accepteert het toestel niet het SIP adres met mijn IP erin terwijl alle poorten toch wel open staan. Maar als budgetphone een SIP adres met een IP erachter ondersteunt neem ik aan dat ze ook een SIP adres met het FVD adres ondersteunen?sipjohn schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 15:27:
[...]
Accepteerd jouw telefoon/netwerk naar sip:freevoipdealusername@jouw_ip?
(Bij budgetphone kun je naar sip:freevoipdealusername@jouw_ip laten doorsturen.)(1,25/mnd, geen 2/mnd)
Mogelijk kan dat bij cheapconnect ook, heb ik geen nummer.
Ja, dat kan, maar volgens mij accepteert freevoipdeal deze niet.(Dit was in het verleden,misschien kan het nu wel.) (als ik tijd heb zal ik het nog eens proberen)snaggyheadshot schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 17:32:
[...]
Maar als budgetphone een SIP adres met een IP erachter ondersteunt neem ik aan dat ze ook een SIP adres met het FVD adres ondersteunen?
@hen: sip naar sip geen kosten
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
sip naar sip doe je toch gewoon via Ekiga of zo. Laat je ook gewoon binnenkomen op je asterisk of je softphonesipjohn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 10:39:
@hen: sip naar sip geen kosten
[ Voor 3% gewijzigd door sipjan op 23-08-2014 14:33 ]
Freevoipdeal accepteert wel SIP naar SIP. Ik gebruikte het vaak, maar de laatste tijd wordt de verbinding telkens na 30s verbroken. Vast geen toeval. Omdat bellen toch spotgoedkoop is, bel ik de laatste tijd naar het gewone nummer. Het is te goedkoop om een SIP SIP verbinding te regelen.
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Naar mijn weten was het voorheen altijd mogelijk om met Freevoipdeal naar 14 gemeentenummers te bellen. Dit kon dacht ik alleen door te bellen met 003114xxx. Echter lukt dit nu niet meer, hoe je het nummer ook intoetst, er verschijnt de melding dat het nummer ongeldig is. Weet iemand of er een manier is om deze nummers te kunnen bereiken?
Dan nog een andere positieve ontdekking. 0900 nummers die tegen lokaal tarief worden afgerekend vallen binnen de Freedays. Als ik bijvoorbeeld naar Ziggo bel 0900-1884 wordt hier niets meer voor berekend. Ik dacht dat dit voorheen iets van 3 cent per minuut was. Gunstige ontwikkeling! Aangezien er steeds meer 0900 nummers met een lokaal tarief zullen komen gezien de nieuwe wetgeving voor maximale tarieven van nummers die extra per minuut kosten.
Dan nog een andere positieve ontdekking. 0900 nummers die tegen lokaal tarief worden afgerekend vallen binnen de Freedays. Als ik bijvoorbeeld naar Ziggo bel 0900-1884 wordt hier niets meer voor berekend. Ik dacht dat dit voorheen iets van 3 cent per minuut was. Gunstige ontwikkeling! Aangezien er steeds meer 0900 nummers met een lokaal tarief zullen komen gezien de nieuwe wetgeving voor maximale tarieven van nummers die extra per minuut kosten.
Probeer eens 0031+kengetal+14 of kengetal+14. Normaal bel je uit de eigen gemeente, maar met Freevoipdeal is het niet echt regiogebonden en weten ze niet welke gemeente je bedoelt
[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 04-09-2014 12:36 ]
/▌
Ik zit te kijken naar FreeVoipDeal en het bellen er mee zal wel relatief simpel zijn, echter wil ik een vast nummer waar men mij op kan bereiken en ik wil ook via dat nummer naar buiten bellen.
Nu heb ik me zojuist aangemeld bij VoipPlanet, maar zijn er andere manieren om dat via FreeVoipDeal te doen? Ik gebruik iig een android telefoon en is niet voor telefonie in huis.
Nu heb ik me zojuist aangemeld bij VoipPlanet, maar zijn er andere manieren om dat via FreeVoipDeal te doen? Ik gebruik iig een android telefoon en is niet voor telefonie in huis.
Freevoipdeal kun je alleen voor uitgaande gesprekken gebruiken. Ik gebruik cheapconnect voor inkomende (en uitgaand naar o.a. 112).
Je kan het nummer wel uitgaand meesturen met Freevoipdeal als het geverifieerd is (kan via de website), maar voor inkomende gesprekken moet je inderdaad VoipPlanet (of iets anders) gebruiken.
/▌
Bij mij werkt ineens sinds vandaag inkomende voip gesprekken via SIP niet meer...
Ik heb nog altijd een lokaal voipIN nr van voipbuster dat tot gisteren ook inkomend werkte..
Via de voipbuster client werkt het wel...via SIP(fritzbox, Asterisk) werkt niet...
Anderen met problemen?
Ik heb nog altijd een lokaal voipIN nr van voipbuster dat tot gisteren ook inkomend werkte..
Via de voipbuster client werkt het wel...via SIP(fritzbox, Asterisk) werkt niet...
Anderen met problemen?
Anoniem: 19701
Bij mij ook inkomend bij VB een probleem, merkte het iig gisteren pas (iemand zou mij terugbellen wat niet lukt op dat nr).
Ook hier werkt het 085-nummer van Voipbuster via SIP sinds kort helemaal niet meer. Al iets langer hoorde de beller de telefoon niet overgaan.
Bij mij de laatste tijd eveneens problemen met inkomende gesprekken op het 085 nummer.
Hij gaat wel over, maar als ik opneem hoor ik niemand en de beller hoort mij ook niet.
Hij gaat wel over, maar als ik opneem hoor ik niemand en de beller hoort mij ook niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 29-09-2014 14:46 ]
Uitgaande gesprekken werken wel hier.
Settings zijn niet veranderd:
https://www.voipbuster.com/sip
Settings zijn niet veranderd:
https://www.voipbuster.com/sip
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 27-09-2014 10:38 ]
Meestal zit dat bij jezelf. Probeer het eens met een stunserver als je die nog niet ingesteld hebt staan.
/▌
Mijn 020 Poivy nummer werkt inkomend nu prima.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Inmiddels werkt het hier weer na (bijna) week storing.
Hier ook weer sinds kort.... (zonder enige aanpassing, dus extern).
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 27-09-2014 21:24 ]
Wie weet doe dit zit ? ? ?
In de oproepen lijst in mijn modem zie ik soms in plaats van het telefoonnummer
een mac adres vermeld staan???
In de oproepen lijst in mijn modem zie ik soms in plaats van het telefoonnummer
een mac adres vermeld staan???
Ik zag dat voipbuster de callback optie ook in hun app heeft gestopt (had hem een tijdje niet gebruikt), zijn er meer betamaxklonen die dit hebben? Ideaal, want dan kun je zelfs met een brakke verbinding via voip bellen met je GSM, alleen met Voipbuster is naar mobiel bellen vrij duur. Rebvoice heeft deze mogelijkheid helaas niet.
/▌
Freevoipdeal heeft dit ook. En die is wel goedkoop naar mobiel.
Thanks
/▌
Hebben jullie al ervaring met Mexico Barato? Deze Voipbuster-kloon vermeldt dat je gratis belt naar mobiele nummers in Nederland en voor minder dan 0,5 cent per minuut naar vaste lijnen. Klinkt nog gunstiger dan Freevoipdeal.
Het klinkt bijna te goed om waar te zijn, zie ik iets over het hoofd?
Het klinkt bijna te goed om waar te zijn, zie ik iets over het hoofd?
Ja maar wel met de laagste tarieven ooit bij mijn weten. Qua kosten aan te raden boven FVD op dit moment. Niet eens een connection fee en gratis bellen naar mobiel. In mijn vertaling: eenmalig 10 euro inleggen en daarna onbeperkt naar mobiele nummers bellen voor niks. Tot ze het door krijgen wellicht en de tarieven omhoog gooien, dat schijnt voor te komen bij Betamax.sambalbaj schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 02:53:
https://www.mexicobarato.com/about
gewoon een nieuwe Betamax kloon en broertje van voipbuster
Ik ben bijna toe aan nieuw beltegoed bij FVD, als het op is zal ik deze eens proberen.
[ Voor 7% gewijzigd door Emphyrio op 11-10-2014 07:47 ]
Nederland mobiel is inderdaad goedkoop, andere dingen zijn weer flink duurder. Omdat de prijzen eerst in dollars zijn zou ik wel even kijken waar de servers staan. Als dat ergens in Amerika is dan merk je dat in de gesprekskwaliteit.
Ik heb eerder een kloon gebruikt met servers in Amerika en er was mee te bellen maar de kwaliteit was flink minder.
Ik heb eerder een kloon gebruikt met servers in Amerika en er was mee te bellen maar de kwaliteit was flink minder.
/▌
1. mexicobarato server lijkt gelokaliseerd in Nederland of Zwitserland
2. Ondanks dat ze spreken over freedays worden er geen freedays uitgekeerd ook al heb ik net een credit aangekocht
3. Heb 34 seconde mobiel gebeld en moest 2 dollarcent betalen (kan zijn dat dit de opstartkosten zijn van elk belsessie)
4. Heb 3.18 minuten een nederlandse vaste lijn gebeld ook 2 dollarcent.
2. Ondanks dat ze spreken over freedays worden er geen freedays uitgekeerd ook al heb ik net een credit aangekocht
3. Heb 34 seconde mobiel gebeld en moest 2 dollarcent betalen (kan zijn dat dit de opstartkosten zijn van elk belsessie)
4. Heb 3.18 minuten een nederlandse vaste lijn gebeld ook 2 dollarcent.
[ Voor 4% gewijzigd door valerie op 11-10-2014 17:50 ]
Freedays zie ik nergens genoemd worden op hun site. Maar ik zie ook niets over startkosten voor elk gesprek.
In Call details staat free days expired
Lekker dan dat MexicoBarato als je totaal geen freedays krijgt, maar ik denk dat het eerder is dat je 2 cent starttarief betaald en daarna gratis belt zolang je freedays hebt, zie je nergens freedays dan betaal je gewoon altijd 2 cent en daarna niets meer.
Ik zit zelf bij Powervoip en die hanteert ook zo'n concept maar dan 4 cent per gesprek en daarna 0.001 cent per minuut, wat neerkomt. Dat is handig bij lange gesprekken naar 05... Freevoipdeal is volgens mij nog steeds het meest voordelig dan.
Ik zit zelf bij Powervoip en die hanteert ook zo'n concept maar dan 4 cent per gesprek en daarna 0.001 cent per minuut, wat neerkomt. Dat is handig bij lange gesprekken naar 05... Freevoipdeal is volgens mij nog steeds het meest voordelig dan.
Helaas, het was te mooi om waar te zijn die Mexico Barato. De informatie op de site klopt van geen kanten.
Ik belde zojuist 2:18 naar een Nederlands mobiel nummer. De rekening was 6 dollarcent, oftewel 2 dollarcent per minuut. Niks gratis.
Het zou kunnen dat ze de PC-to-Phone tarieven hebben gepubliceerd maar de Phone-to-Phone tarieven zijn 'vergeten'.
Terug naar Freevoipdeal dus maar
Ik belde zojuist 2:18 naar een Nederlands mobiel nummer. De rekening was 6 dollarcent, oftewel 2 dollarcent per minuut. Niks gratis.
Het zou kunnen dat ze de PC-to-Phone tarieven hebben gepubliceerd maar de Phone-to-Phone tarieven zijn 'vergeten'.
Terug naar Freevoipdeal dus maar
Gewoon 2ct per minuut dus.
/▌
Hier FreeVoipdeal, vast en mobiel 1 cent, 120 freedays voor € 5,-
en voor de lange gesprekken(>4min) naar mobiel PowerVoip, starttik $ 3,9cnt en 0,001 cent /min
Bij PowerVoip kon ik alleen een dollar account aanmaken, of ik heb iets over het hoofd gezien.
Heeft een van jullie een euro account bij powervoip ??
en voor de lange gesprekken(>4min) naar mobiel PowerVoip, starttik $ 3,9cnt en 0,001 cent /min
Bij PowerVoip kon ik alleen een dollar account aanmaken, of ik heb iets over het hoofd gezien.
Hoe krijg jij bij FreeVoipdeal 120 dagen voor 5 euro's?Anoniem: 581200 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:35:
Hier FreeVoipdeal, vast en mobiel 1 cent, 120 freedays voor € 5,-
Jamesbond007uk
Ik kreeg voor 6.25 euro maar 60 freedays bij hanstel.nl? Had een bestelling geplaatst op 25 september.Anoniem: 581200 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 00:20:
€ 5,- beltegoed kopen voor € 6,25 kopen bij hanstel.nl
[ Voor 9% gewijzigd door Exor op 13-10-2014 00:55 . Reden: extra informatie toegevoegd ]
Dan hebben ze dat veranderd, ik had 6 mnd terug voor 365 dgn opgeladen
Ik ga hanstel nog wel ff maillen met de vraag hoeveel freedays
Ik ga hanstel nog wel ff maillen met de vraag hoeveel freedays
Dat is het nadeel van die resellers, je kunt niet zien hoeveel (en of je) freedays je krijgt. Ik doe daarom maar gewoon via freevoipdeal zelf.
Op hanstel.nl staat die informatie wel (onder het kopje VoIP brands), maar die klopt blijkbaar niet dan.
Bij zowel Voipbuster als Freevoipdeal staat nl. dat je 120 free days krijgt.
Bij zowel Voipbuster als Freevoipdeal staat nl. dat je 120 free days krijgt.
Heb al antwoord terug, blijkbaar alleen bij 10 euro krijg je 120 dagen.
Hello,
10 euro 120 freedays, 5 euro 60 freedays
Regards,
Hanstel
Hello,
10 euro 120 freedays, 5 euro 60 freedays
Regards,
Hanstel
Dat is dan een 100% kosten verhoging van FreeVoipDeal
Als freedays op zijn wordt het weer rekenen
NetAppel € 0,002 per minuut ziet er ook goed uit
NetAppel € 0,002 per minuut ziet er ook goed uit
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 13-10-2014 13:52 ]
Anoniem: 319232
This email confirms you have made a successful payment. The purchase details are:
- Order number: xxxxxx / 2014-08-17
- User name: xxxxx
- Description: Dellmont VoIP credit - 5 dollar
- Credit price: EUR 5.00
- Paid amount: EUR 5.00
- Payment method: PayPal (Gate2Shop)
en 120 dagen freedays waarvan er nog 63 over zijn
- Order number: xxxxxx / 2014-08-17
- User name: xxxxx
- Description: Dellmont VoIP credit - 5 dollar
- Credit price: EUR 5.00
- Paid amount: EUR 5.00
- Payment method: PayPal (Gate2Shop)
en 120 dagen freedays waarvan er nog 63 over zijn
Dat is niet waar, dat is een verandering van Hantel. De tarieven van freevoipdeal zijn niet veranderd.Anoniem: 581200 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:49:
Dat is dan een 100% kosten verhoging van FreeVoipDeal
Klopt, helemaal mee eensjongetje schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:02:
[...]
Dat is niet waar, dat is een verandering van Hantel. De tarieven van freevoipdeal zijn niet veranderd.
Echter de prijs die we betalen, in dit geval via een reseller, voor FreeVoipdeal wordt nu 100% meer, of
voor hetzelfde geld krijg je nu nog maar de helft.
Kostprijs FreeVoipDeal is nu 2x duurder.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 13-10-2014 16:16 ]
Ik zou zeggen: kijk eerst eens naar je belstatistieken.
Aantal en duur gesprekken.
Ik bel goedkoper uit zonder freedays. Staar je niet altijd blind op "gratis bellen".
Je kunt ook niet onbeperkt gratis bellen namelijk, met een fup van 300 min/7 dagen.
Aantal en duur gesprekken.
Ik bel goedkoper uit zonder freedays. Staar je niet altijd blind op "gratis bellen".
Je kunt ook niet onbeperkt gratis bellen namelijk, met een fup van 300 min/7 dagen.
[ Voor 20% gewijzigd door sipjan op 16-10-2014 23:15 ]
Ja ........ freedays is NIET het goedkoopst, voor naar VAST bellen.
NetAppel.fr a 0,002 ct per minuut is ALTIJD goedkoper dan "gratis freedays", dus voor IEDER belgedrag!
Gesprekken langer dan 4 min. via powervoip(,001ct), ook mobiel.
Korte mobiele gesprekken via FreeVoipDeal.
NetAppel.fr a 0,002 ct per minuut is ALTIJD goedkoper dan "gratis freedays", dus voor IEDER belgedrag!
Gesprekken langer dan 4 min. via powervoip(,001ct), ook mobiel.
Korte mobiele gesprekken via FreeVoipDeal.
Dan wordt het een beetje ingewikkeld, zeker als je een gezin hebt
/▌
Nee hoor, zijn maar een paar "dailing rules" in fritz!box
vast --> netappel
mobiel --> freevoipdeal
06 nummers mobiel >4 min. --> powervoip , dit is wel ff "inschatten .." maar krijg je nooit 100% i.g.v.
bellen van m'n vrouw met dochterlief, mobiel, kost nu maar 7,5 ct. per uur
vast --> netappel
mobiel --> freevoipdeal
06 nummers mobiel >4 min. --> powervoip , dit is wel ff "inschatten .." maar krijg je nooit 100% i.g.v.
bellen van m'n vrouw met dochterlief, mobiel, kost nu maar 7,5 ct. per uur
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 17-10-2014 19:39 ]
Hey Hen, hoe is freevoipdeal niet goedkoper? Die bellen gratis naar vast en mobiel 0,01 cent.. maar bij Netapple betaal je en krijg je dus egeinlijk 5000 belminuten voor 10 euro.
Bij Freevoipdeal onbeperkt voor 10 euro voor 120 dagen?
Zie ik dat fout?
Zie ik dat fout?
Dank, maar ik zit voorlopig nog prima bij FVD.Anoniem: 581200 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 21:19:
Netappel GEEN starttik
Niet duidelijk genoeg???supayoshi schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 23:52:
Zie ik dat fout?
https://www.freevoipdeal.com/dashboard
FreeVoipDeal offers you the best voip calling plan! Every time you buy 10 euro credits you'll get 120 days of free calling to countries marked as 'Free' in our ratelist.
Helaas niet onbeperkt.
"Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address."
(Dellmont Sàrl Terms of Use)
"Registered users get max 300 minutes per week of free calls, measured over the last 7 days and per unique IP address."
(Dellmont Sàrl Terms of Use)
[ Voor 9% gewijzigd door sipjan op 18-10-2014 11:54 ]
Per unique IP adres ....
Niet thuis vandaan, met de voip app, over wifi bellen, dan bel je dus met
Een ander ip adres, en zou het niet meer gratis zijn?
Niet thuis vandaan, met de voip app, over wifi bellen, dan bel je dus met
Een ander ip adres, en zou het niet meer gratis zijn?
Hen, andersom. Ander IP adres, teller weer op nul.
Dat is de klacht van de mensen die via FreePBX.org bellen met hun eigen Betamax/SARL kloon. Dat doen er heel veel, dus dan zijn die 300 minuten zo op omdat iedereen daar met hetzelfde IP adres belt (bezien vanuit Betamax natuurlijk)
Dat is de klacht van de mensen die via FreePBX.org bellen met hun eigen Betamax/SARL kloon. Dat doen er heel veel, dus dan zijn die 300 minuten zo op omdat iedereen daar met hetzelfde IP adres belt (bezien vanuit Betamax natuurlijk)
[ Voor 70% gewijzigd door sipjan op 18-10-2014 12:11 ]
Teller op nul.... ?
Dus na 299 minuten verbruik even buiten de deur over vreemd wifi netwerk bellen voor een reset... ?
Dus na 299 minuten verbruik even buiten de deur over vreemd wifi netwerk bellen voor een reset... ?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 18-10-2014 12:12 ]
Nee, maar hij staat op nul voor dat ander IP adres. Op je eigen adres zul je gewoon de 7 dagen uit moeten zitten.
Zou betamax meerdere aanmeldingen per account aankunnen?
Dan kan mijn dochter die elders woont, met mijn account ook nog eens 300 minuten bellen
Dan kan mijn dochter die elders woont, met mijn account ook nog eens 300 minuten bellen
NetAppel vs FreeVoipDeal
Ze zijn even duur bij ongeveer 1000 minuten/maand:
Ze zijn even duur bij ongeveer 1000 minuten/maand:
- FVD: €10 geeft 4 maanden freedays, daarna dat tegoed opmaken (€10/€0,01 = 1000 min = 1 maand), dus 5 maanden.
- NA: €10 geeft €10/€0,002 = 5000 min = 5 maanden.
- FVD: max 300 minuten/week gratis bellen, dus €10 geeft per maand 300*30/7 = 1286 gratis minuten. De resterende 1608-1286=322 minuten kosten €3,22/maand.
Dus kan je met je €10 tegoed, €10/€3,22=3,11 maanden doen. - NA: €10 = 5000 min, 5000/1608 = 3,11 maanden.
- Als je minder dan 1000 minuten/maand belt, is NetAppel voordeliger, omdat je dan minder hebt aan de freedays, en het normale tarief dan zwaarder weegt.
- Als je meer dan 1608 minuten/maand belt, is NetAppel voordeliger, omdat je dan boven het maximum gratis minuten zit, en het normale tarief dan zwaarder weegt.
- Maar bel je precies tussen de 1000 en 1608 minuten/maand, dan is FreeVoipDeal voordeliger.
Rekenkundig klopt het helemaal.
In de praktijk (in ieder geval de mijne) blijkt dat je pieken en dalen in de tijd hebt. De ene keer bel je meer dan de andere keer. Bij mij is het zo, dat als ik meer dan 600-650 minuten per maand bel, ik regelmatig de Fair Use Policy (FUP) overschrijd. Vervolgens wordt het gesprek afgebroken, en als ik dan weer bel, moet er betaald worden voor dat gesprek. Net zolang totdat mijn voortschrijdend totaal over de laatste 7 dagen weer onder de 300 zit
In de praktijk (in ieder geval de mijne) blijkt dat je pieken en dalen in de tijd hebt. De ene keer bel je meer dan de andere keer. Bij mij is het zo, dat als ik meer dan 600-650 minuten per maand bel, ik regelmatig de Fair Use Policy (FUP) overschrijd. Vervolgens wordt het gesprek afgebroken, en als ik dan weer bel, moet er betaald worden voor dat gesprek. Net zolang totdat mijn voortschrijdend totaal over de laatste 7 dagen weer onder de 300 zit
Zo gauw mijn beltegoed op is, stap ik dus over op
NetAppel voor vast (servers trouwens in NL !!, zie Marzman op 11 oktober)
Powervoip voor mobiel, omdat ik gemiddeld bijna op 6 minuten per gesprek zit (gemeten over de afgelopn twee jaar)
Geen van beiden (relevante) freedays
NetAppel voor vast (servers trouwens in NL !!, zie Marzman op 11 oktober)
Powervoip voor mobiel, omdat ik gemiddeld bijna op 6 minuten per gesprek zit (gemeten over de afgelopn twee jaar)
Geen van beiden (relevante) freedays
[ Voor 13% gewijzigd door sipjan op 18-10-2014 13:16 ]
Niet te inhalig worden :-)Anoniem: 581200 schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 12:20:
Zou betamax meerdere aanmeldingen per account aankunnen?
Je kunt niet twee gratis gelijktijdige gesprekken voeren. Een van de twee wordt afgetrokken van je beltegoed.
Dus als je dat doet, en jij en je dochter bellen gelijktijdig, dan moet voor het tweede gesprek betaald worden.
Hoe kan je zien waar de servers staan van een betamax aanbieder?
Powervoip heeft alleen accounts in $ en niet in €
Powervoip heeft alleen accounts in $ en niet in €
Server
het IP adres opzoeken (whoisip)
$
Nou en. Dat kun je gewoon kopen met je iDeal (ong 80 cent voor een dollar)
het IP adres opzoeken (whoisip)
$
Nou en. Dat kun je gewoon kopen met je iDeal (ong 80 cent voor een dollar)
Ik heb van een aantal dellmont jongens het whois record bekeken maar het lijkt erop dat
vele hun server in de polder bij Dronten hebben staan?.
vele hun server in de polder bij Dronten hebben staan?.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 581200 op 18-10-2014 15:38 ]
netappel powervoip... klinkt goed n8w8.. zodra mn tegoed op is, overstappen van freevoipdeal.
3,11 of 5 maanden, dan praat je over een besparing van een euro per maand ofzo. Ik wil gewoon bellen, om de paar maanden waardeer ik het weer op en ik vind het wel goed zo. Het is erg goedkoop, ik heb niet eens Freedays en ik bel regelmatig naar 6 verschillende landen in 4 werelddelen zonder er over na te denken. Ik vind het wel goed zo 
Natuurlijk is het interessant om af en toe te kijken of je niet over kunt stappen, maar het is niet zo lonend om er te veel tijd in te steken of andere apparatuur te moeten kopen (in mijn geval)
Natuurlijk is het interessant om af en toe te kijken of je niet over kunt stappen, maar het is niet zo lonend om er te veel tijd in te steken of andere apparatuur te moeten kopen (in mijn geval)
/▌
@Marzman:
Inderdaad, het is sowieso al stervens goedkoop. Maar dit is toch het topic om de voordeligste aanbieders te vinden, en ik vind t ook leuk om dat voor mezelf uit te zoeken
Voor mijn verbruik is NetAppel voor vast, en Powervoip voor mobiel het goedkoopst.
Maar mijn modem ondersteunt zo'n splitsing niet, en ik wil het ook simpel houden, dus wordt het alleen Powervoip voor mij (en Rebvoice voor SMS).
Als ik alleen Freevoipdeal zou nemen, is dat 2x zo duur, omdat ik meestal langere gesprekken heb, en relatief weinig heb aan de freedays.
En een nieuw (niet door Telfort ondersteund) modem of ATA aanschaffen om letterlijk €1/jaar goedkoper uit te zijn gaat ook mij veeeeeeeel te ver.
Want niet teveel erover hoeven nadenken is ook wat waard inderdaad.
Inderdaad, het is sowieso al stervens goedkoop. Maar dit is toch het topic om de voordeligste aanbieders te vinden, en ik vind t ook leuk om dat voor mezelf uit te zoeken
Voor mijn verbruik is NetAppel voor vast, en Powervoip voor mobiel het goedkoopst.
Maar mijn modem ondersteunt zo'n splitsing niet, en ik wil het ook simpel houden, dus wordt het alleen Powervoip voor mij (en Rebvoice voor SMS).
Als ik alleen Freevoipdeal zou nemen, is dat 2x zo duur, omdat ik meestal langere gesprekken heb, en relatief weinig heb aan de freedays.
En een nieuw (niet door Telfort ondersteund) modem of ATA aanschaffen om letterlijk €1/jaar goedkoper uit te zijn gaat ook mij veeeeeeeel te ver.
Want niet teveel erover hoeven nadenken is ook wat waard inderdaad.
[ Voor 22% gewijzigd door N8w8 op 20-10-2014 17:43 ]
Ik snap de tarieven nog niet helemaal. Ik dacht namelijk dat de tarieven voor SIP hoger waren dan normaal. Dat lijkt ook zo te zijn als je bijvoorbeeld
https://www.freevoipdeal.com/calling_rates
vergelijkt met https://www.freevoipdeal.com/sip_rates.
Als ik naar mijn kosten kijk bij FVD dan is het 1 ct / min, met het aantal minuten naar boven afgerond.
Gelden die goedkope tarieven die genoemd worden bij Netappel en Powervoip ook voor SIP?
Als ik naar mijn kosten kijk bij FVD dan is het 1 ct / min, met het aantal minuten naar boven afgerond.
Gelden die goedkope tarieven die genoemd worden bij Netappel en Powervoip ook voor SIP?
Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!
Dat kan ik inderdaad ook niet verklaren. Ik heb een flink aantal gesprekken middels SIP gedaan en daarbij gelden de tarieven zoals jij hierboven ook noemt (1ct/min ex btw; afronding naar boven).mrbombastic schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:53:
Ik snap de tarieven nog niet helemaal. Ik dacht namelijk dat de tarieven voor SIP hoger waren dan normaal. Dat lijkt ook zo te zijn als je bijvoorbeeld
Bel je alleen via FVD of ook nog met andere provider(s) middels SIP?Cranberry schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:45:
[...]
Dat kan ik inderdaad ook niet verklaren. Ik heb een flink aantal gesprekken middels SIP gedaan en daarbij gelden de tarieven zoals jij hierboven ook noemt (1ct/min ex btw; afronding naar boven).
Iedereen die info over werkelijke kosten met SIP heeft, ik hoor het graag.
Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!
Net even getest met FVD; heb nog 117 freedays en €10,- tegoed:
1. Gebeld naar vast nummer: Valt in de freedays, €0,00 charged.
2. Gebeld naar mijn mobiel. Kosten €0,01, nog €9,99 over aan tegoed.
Dus die sip rates komen niet overeen; en in deze test worden de normale rates gebruikt.
1. Gebeld naar vast nummer: Valt in de freedays, €0,00 charged.
2. Gebeld naar mijn mobiel. Kosten €0,01, nog €9,99 over aan tegoed.
Dus die sip rates komen niet overeen; en in deze test worden de normale rates gebruikt.