Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Verwijderd
[lichtelijk onzeker]
C2D is toch Core 2 Duo
C2E is toch Core 2 Extreme
C2D E6700 en C2E X6800 toch?
[/lichtelijk onzeker]
* Yoeri fixt
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Verwijderd
Yoeri schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:42:
Moeha, die Peter is sloom aan het worden
* Yoeri fixt
Een komma is om twee volledige zinnen te scheiden en is in bovenstaand artikel dus zwaar overbodig.Door het naar verluidt extreem lage energieverbruik, moet het elektronische boekje tien dagen meegaan op een batterijlaadbeurt.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Kijk zie jeCodeCaster schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:46:
[...]
Een komma is om twee volledige zinnen te scheiden en is in bovenstaand artikel dus zwaar overbodig.
Verwijderd
nieuws: Corsair begint verkoop PC10000-ddr2-geheugen
Willen jullie zo lief zijn om bij de rest van de geheugenlatjes in de tabel ook de gebruikte CPU te zetten?
Bij de Dominators 2 keer C2E X6800
Plofkotje schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:57:
nieuws: Europese telco's willen kinderen veilig laten gsm'en
Puntje is kwijt aan het einde
Verwijderd
De constructie met 'markt; ook' is een beetje vaagVooral Apple heeft met zijn iTunes een dominante positie in de markt; ook wijzen analisten erop dat Wal-Mart al enkele jaren geleden een soortgelijke poging deed met het verhuren van dvd's, maar destijds het hoofd niet boven water kon houden.
Go Peter

The devil is in the details.
Verwijderd
Dat het in dezelfde zin staat suggereert wel dat de 2 zinsdelen bij elkaar horen.Hahn schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:06:
Niks vaags aan, die markt en ook moet je niet aan elkaar zien, want daarom zit er een ';' tussen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-02-2007 17:11 ]
Mja, maar waarom staat er niet gewoon een punt tussen die twee stukken. * Orion84 ziet daar het nut van een ; niet echtHahn schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:06:
Niks vaags aan, die markt en ook moet je niet aan elkaar zien, want daarom zit er een ';' tussen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Verwijderd
/me nu zin snappenHahn schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:10:
Het laat beide zien waarom deze poging van Wal-Mart het mogelijk moeilijk gaat krijgen
/me dit ook dachtOrion84 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:12:
[...]
Mja, maar waarom staat er niet gewoon een punt tussen die twee stukken. * Orion84 ziet daar het nut van een ; niet echt
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 17:13 ]
Verwijderd
nieuws: Duitse rechter verbiedt geheime pc-'huiszoeking'...als de betrokkenen er - net zoals bij een gewone huiszoeking - van op de hoogte is gesteld...
Betrokkenen = meervoud
Is = enkelvoud
Wie o wie is het snelst?
Moet zijn: geïmplementeerdgeïmplenteerd
En zo is het maar net.
mist een miljoentjeEr werd 426 miljoen euro verdiend, wat in dezelfde periode van het voorgaande jaar 622 euro was.
Is al klaar
[ Voor 4% gewijzigd door Hagar op 07-02-2007 12:45 ]
Nu ook zonder stropdas
Laatste woord in de lead: dentificatiemogelijkheid -> identificatiemogelijkheid
... aldus Ben Petro van provider ...
... Volgens Pedro was de aanval ...
Een van beide is fout.
-Zooi = aantal, dat lijkt me netter...Een zooi voorbeelden van divesre Samurize-configuraties...
-Divesre = diverse
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
JP12 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 14:02:
nieuws: Rootservers weerstaan ddos-aanval
... aldus Ben Petro van provider ...
... Volgens Pedro was de aanval ...
Een van beide is fout.
computo ergo sum
Eigenlijk geen spel- of tikfout, maar "actievol" is geen correct Nederlands. Verderop in het artikel wordt "actierijk" gebruikt en dat kan wel, dus wellicht kan de twee keer dat er "actievolle" staat (in de kop en de lead/intro), dit vervangen worden door "actierijke".
Nog enkele andere correcties:
- laatste zin van de tweede alinea: "maar liefst" in plaats van "maarliefst";
- derde alinea: "het brein" in plaats van "de brein";
- derde alinea: "Dit soort spellen laat" in plaats van "Dit soort spellen laten";
- derde alinea: "de limiet" in plaats van "het limiet" (overigens was "de grens" een mooiere vertaling geweest).
[ Voor 35% gewijzigd door fondacio op 07-02-2007 20:49 . Reden: verdere correcties; volgende keer zal ik het eerst helemaal lezen. ]
Tenzij je me een (goede) bron daarvoor kan geven laat ik het lekker staan, want ik vind er weinig mis meefondacio schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 20:43:
Actievolle games kunnen het zicht verbeteren
Eigenlijk geen spel- of tikfout, maar "actievol" is geen correct Nederlands. Verderop in het artikel wordt "actierijk" gebruikt en dat kan wel, dus wellicht kan de twee keer dat er "actievolle" staat (in de kop en de lead/intro), dit vervangen worden door "actierijke".
[q]Twee andere correcties:
• laatste zin van de tweede alinea: "maar liefst" in plaats van "maarliefst";Hmm, denk dat je daar wel gelijk in hebt.
Fixed. En de laatste twee ook.• derde alinea: "het brein" in plaats van "de brein".
[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 07-02-2007 20:53 ]
In de inleiding:
Ruim een week terug heeft Microsoft Office 2007 en Windows Vista op de markt gebracht. In een gesprek met met Chris Capossela, verantwoordelijk voor de Microsoft Office System-producten, wordt gekeken naar het heden en de toekomst van Office.
In de titel: overdijft -> overdrijft
edit: Nee, foutje. Het is nog vroeg.
[ Voor 10% gewijzigd door Q00101100 op 08-02-2007 08:51 ]
Maak je nu expres de verkeerde letter bold om mij om de tuin te leidenQ00101100 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 08:22:
nieuws: 'MPAA overdijft aandeel camcorderpiraterij'
In de titel: overdijft -> overdrijft
Verwijderd
laatste alinea artikel: 'Internet-tv dwingt netwerken op hun knieën'
DoneVerwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:50:
Europa is er dankzij forse investeringen in geslaagd de top van deze sector te bereiken, maar serviceproviders zullen zich snel moeten aanpassen om deze positie te vast te houden.
laatste alinea artikel: 'Internet-tv dwingt netwerken op hun knieën'
"Deze kantoorsoftware is dus nog steeds standaard aanwezig, maar John Starkwether van de Mobile and Embedded Devices Division van Microsft verklaarde dat daarover wellicht gepraat kan worden als een fabrikant persé een 'kaal' besturingssysteem op zijn pda's wil zetten."
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
vormen deVolgens de experts vormende hoge productiekosten...
Om de eyecandy van de iPhone te benaderen is de gehele interface gemaakt in Flash.
* doorhalen wat niet van toepassing is
Nederlands is makkelijker als je denkt.
messigingprogramma -> messagingprogramma
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Beetje dubbel allemaalnieuws: Virtualisatiebedrijf VMware gaat naar de beurs
In in 2004 had VMware nog slechts 300 medewerkers in dienst had
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Al gefixt door iemand anders.
vooghel schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 15:47:
nieuws: Samsung probeert iPhone te snel af te zijn
[...]
Het ding heet toch de F700? De iPhone is van Apple/Linksys*.
* doorhalen wat niet van toepassing is
Er staat toch ook dat Samsung de eyecandy van de iPhone probeert te benaderen op die manier?
-i +aedie schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:12:
meuktracker: Miranda IM 0.6.6
messigingprogramma -> messagingprogramma
Harm ziet beetje dubbel
nieuws: Kodak ontwikkelt 100 jaar houdbare foto-inkt
Als je deze zin leest moet je altijd 2 keer lezen omdat de klemtoon een beetje raar valt.
Misschien handig om de zinsopbouw even te herzien
Just my €0,02
"gebruik maakt", of "die" moet weg.De inkt, die gebruikmakend van de zogenaamde Kodakcolor technologie,
"inkjetfoto's" of "door inkjet geprinte foto's"standaard inkjet foto's die een
[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 08-02-2007 21:28 ]
Van alle streepjes in het artikel word ik al horendol, maar daar staat er een teveel.De door Microsoft-gesteunde odf-plugin zou
optimale werking of zo goed mogelijke werking. zo optimaal mogelijk is niet goed.om een zo optimaal mogelijke werking te krijgen
D'oh, anders begreep ik gewoon die hele zin even verkeerdHahn schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:26:
[...]
Er staat toch ook dat Samsung de eyecandy van de iPhone probeert te benaderen op die manier?
[...]

Nederlands is makkelijker als je denkt.
Moet dat niet iets zijn in de trant vanVolgens de 'chief open source officer' van Sun, Simon Phipps, heeft Sun de tool voornamelijk ontwikkeld om ook visueel gehandicapten en mensen die een toetsenbord niet kunnen gebruik gebruik te kunnen laten maken van het Open Document Format.
Volgens de 'chief open source officer' van Sun, Simon Phipps, heeft Sun de tool voornamelijk ontwikkeld om ook visueel gehandicapten en mensen die een toetsenbord niet kunnen gebruiken, gebruik te kunnen laten maken van het Open Document Format.
Suggestie laat het woord 'naar' vervallen.De nieuwe chipset zal naar beschikbaar zijn in verschillende varianten, zoals SLI- en Ultra-uitvoeringen.
Can`t live without the mods
nieuws: Ubuntu en Linspire gaan nauw samenwerkenzoals de interface van Ubuntu en Click 'n' Run van Linspire. Zo moeten beiden tijd en geld besparen.
Tot slot zal de MCP72 ook zes sata-schijven met een maximale doorvoersnelheid van 3Gbps en twee gigabit ethernetpoorten bevatten.
Nee. 'Beiden' gebruik je alleen bij personen voor zover ik weet.
Ik heb er 'ondersteunen' van gemaakt
Het aller eerste woordje
Moet dat niet 'enige' zijn?Enig dagen geleden ontstond er...
[ Voor 7% gewijzigd door Q00101100 op 09-02-2007 10:19 ]
Volgens mij schrijf je Outlook met maar 1 L. Typo.Oorspronkelijk had Microsoft grootse plannen opgevat, waarbij de nieuwe maildienst meer overeenkomsten met Outllook zou vertonen dan met het bestaande Hotmail
nieuws: Microsoft blijft naam Hotmail toch gebruiken
Commandline FTW | Tweakt met mate
Hero Of Time schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:41:
[...]
Volgens mij schrijf je Outlook met maar 1 L. Typo.
Euhm.. Moet het niet ligt zijnAllofmp3 is volgens hem 'gewoon maffia' en het licht dan ook in de lijn der verwachting dat Nederlandse providers toegang tot de site gaan blokkeren.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.
Ik heb de auteur op de hoogte gesteld van het probleem. Een extra 'e' vernueckt de layout, dus een title change lijkt me beterthe_joen schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 12:33:
http://tweakers.net/nieuw...dersteuning-in-Linux.html
Is het niet, Betere ondersteuning?
Ik denk dat hier 'naar' hoort te staan.Totalidea Software heeft vandaag zijn tweakingtooltje voor Mozilla Firefox voorzien van een update vaan versie 1.1.4.
En zo is het maar net.
Net zoals in de melding van Glabbeek (hierboven dus..maar de link leidt de gebruiker haar een pagina op een Russische website.
[ Voor 15% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-02-2007 14:29 ]
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
nieuws: Rabobank waarschuwt voor golf van phishingmails
tussen 'de' en 'offline' zou ik nog iets parkeren, site of pagina bijvoorbeeldInmiddels lijkt het erop dat de offline is gehaald
1e "de consument" kan weg.Volgens Gates is het belangrijk de consument dat de consument vertrouwen heeft in nieuwe technologieën.
[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 09-02-2007 15:25 ]
DoneMegaflix schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:40:
Miliebewuste tweakers moet zijn milieubewuste tweakers in nieuws: Volgende week prijsverlaging AMD-desktopchips
* Falcon heeft net trouwens een shit load aan news items ingestuurd
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik gebruik even je eigen tekst: Holy shitFalcon schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:03:
![]()
* Falcon heeft net trouwens een shit load aan news items ingestuurd
Veel plezier
Sorry!Yoeri schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:11:
Ja hoor eens, ik mag die submitqueue nu wel opruimen he
geseleceerd -> geselecteerd
in het artikel over Microsoft Hotmail
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Het is "ideeën", dus trema op de derde e.
Bron
Nederlands is makkelijker als je denkt
Puntje teveel na het woord tussen?De chip brengt de samensmelting tussen. cpu en gpu weer een stap dichterbij.
Ze zijn nodig, maar overdrijven hoeft nu ook weer nietDe chip brengt de samensmelting tussen. cpu en gpu weer een stap dichterbij.
/edit: Als m'n reactie volgende keer tijdens het typen weer verdwijnt, ga ik eerst nog eens refreshen...
[ Voor 15% gewijzigd door Goofy op 09-02-2007 19:26 ]
• ronny: Is Papa van Maaike
• P_de_B: papa van Daniek & Jesse
• Falcon: Een kleine Falcon is geboren!
Proficiat aan allen!!
Hopelijk is het bij ons binnenkort ook goed nieuws
(jaja, ik heb ook m'n milde dagen
keertje teveel..Dit zou een voordeel zou moeten zijn voor het draaien van 'general purpose'-code op de kaarten.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet
nieuws: Samsung onthuld dunste 7 megapixel camera
onthult ipv onthuld
[ Voor 3% gewijzigd door rogierslag op 09-02-2007 23:06 ]
Dit topic is gesloten.