Advies CMS

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik ben gevraagd een oplossing te bedenken voor de volgende case en wil via deze weg graag jullie ervaring/meningen horen.

We willen een klein content management systeem opzetten voor onze zelf geschreven artikelen (nu op word en email, worden handmatig overgezet).
Er moet een mogelijkheid zijn om de artikelen te voorzien van een of meerdere tags. Verder moet er de mogelijkheid zijn om gebruikers aan te maken, in te laten loggen, artikels aan te maken en te beheren. Gebruikers hebben rechten op een of meerdere tags. Alleen de artikelen waar ze rechten op hebben kunnen ze zien en moeten ze kunnen zoeken op alleen deze artikelen.

Ik zat zelf te denken aan sharepoint omdat dit het enige pakket is waar ik ervaring mee heb. De bovenstaande mogelijkheden zijn volgens mij allemaal mogelijk met sharepoint. Het enige nadeel vind ik dat sharepoint wellicht behoorlijk zwaar is voor een kleine database.

Wellicht zijn er betere alternatieven (drupal, mambo, opensource)? Wat is jullie ervaring?

http://www.xbmcfreak.nl/

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ben je niet gewoon opzoek naar een DMS? Document Management System?

Misschien is OWL iets voor je?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Klinkt bijna als een standaard wiki installatie???

• Padschild
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:59:
Klinkt bijna als een standaard wiki installatie???
Ik denk niet dat het bedoeld is om ze op internet te publiceren?? Is het gewoon voor intern gebruik?

Edit: Misschien is WordPress iets?

[ Voor 6% gewijzigd door Padschild op 05-01-2007 23:11 ]

• MIster X
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-01 23:41
In Welk CMS gebruiken jullie? Of waarom juist géén? werden veel opties voor CMS'en incl. ervaringen genoemd.

Edit: Ook een kijkje nemen op http://www.opensourcecms.com is zeer de moeite waard.

[ Voor 25% gewijzigd door MIster X op 05-01-2007 23:12 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik vind Joomla wel redelijk werken maar voor de rest eens met Mister X.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 12:30
ik gebruik zelf Joomla en vind dat goed werken

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Ik denk dat 90% van de CMS-en wel fitten. Tags kunnen gecreeërd worden door het efficient gebruik van folder en eventueel wat extra meta data. Dat zou niet het probleem moeten zijn.
Je selectie kun je veel beter bazeren op wat er gegeven is:
- Welke kosten mag je maken?
- Hoe is hosting geregeld?
- Op welk platform wil je het draaien?
- Is single-logon benodigd, net als bij Sharepoint? Is dit uberhaupt mogelijk?
- Welke eisen stel je aan de de content editor?
- Hoe wil je de front end opbouwen? XSLT? PHP? C#? Etc..

Op dagelijkse basis praat ik met klanten over dit soort trajecten. Ze hoeven niet moeilijker te worden als ze al zijn. Laat ook vooral automatisering en termen achterwege. Noem het voor de gein eens Website Beheer Systeem ipv de brede dekking die CMS heeft. En het aller belangrijkste: blijf weg van grote gigantische oplossingen als bijv Sharepoint Portals. Het doel van die systemen ligt veel verder als jouw doel, namelijk bij het automatiseren van content processen, record management, etc.

Beantwoord bovenstaande vragen eens en we kunnen je een behoorlijke stap verder helpen.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 14:42

André

Analytics dude

Ik verplaats deze naar Client Software Algemeen
Pagina: 1