Thee VS ibook G4

Pagina: 1
Acties:

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Vandaag zat ik aan de ontbijttafel toen er perongeluk een kop thee over mijn ibook ging...

gelijk ondersteboven gelegd en batterij eruit gehaald.
Helaas, na het drogen batterij er weer in. maar laptop start niet op.

Eerst een enorm gekras uit ibook en doen mijn muis en tobo en daarna start hij niet meer op.

Heeft iemand enig idee wat er kapot is en hoeveel het zou gaan kosten om te repareren?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat versta jij onder drogen? Een paar uurtjes laten liggen met kamer temperatuur?
Dat is echt niet lang genoeg hoor :)
Maar misschien heb je hier iets aan:
iBook + Cornflakes

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:20

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Om eerlijk te zijn ben ik bang dat je hem niet lang genoeg heb laten drogen. Er is hier ergens een topic van iemand die hetzelfde had maar dan met Cornflakes. Hij heeft zn hele laptop uit elkaar gehaald en alles 'schoongemaakt'

Zoek daar maar na, daar staat een hoop nuttige info

• Flapp
ik heb hem open onder de kachel gelegd voor een aantal uur ...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gekras zou je disk kunnen zijn, maar die krassen niet bij wat vocht (dat hoor je iig niet).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Flapp
kras kwam uit speakers, inplaats van de vertrouwde gong bij het aangaan

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:20

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Flapietoetoe schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:28:
kras kwam uit speakers, inplaats van de vertrouwde gong bij het aangaan
Klinkt als kortsluiting

• Flapp
en waar kan dat op wijzen?

op de logic board?

[ Voor 31% gewijzigd door Flapp op 05-01-2007 15:31 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Föhnen, achter de fan van je desktop-pc leggen, dat helpt, maar kijk dan niet op een dag drogen, want kleine kortsluitingen kunnen wel dodelijk zijn voor je machine :/

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:16

bonzz.netninja

Niente baffi

paar uur op verwarming lijkt me nog niet genoeg eigenlijk. Alles wat bij mij nat wordt gaat minstens 24 h niet aan.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Flapp
maar wat als hij nu al is aangeweest ?
is hij dan echt morsdood?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Niet per se, maar wel even langer wachten voor je 't uitprobeert.

Anders wordt het wel een duur kopje thee.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Flapietoetoe schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 15:39:
maar wat als hij nu al is aangeweest ?
is hij dan echt morsdood?
Dat kunnen wij vanaf hier moeilijk zien natuurlijk. meest logische stap is volgens mij om hem eerst eens echt goed te laten drogen (paar dagen), en dan nog eens te kijken wat hij doet. Als je hem niet meer aan durft te zetten kun je hem ook uit elkaar halen, en kijken of je ergens sporen van kortsluiting ziet ofzo.

Kijk eens in het genoemde topic over de cornflakes, daar staan ook een hoop foto's van die gast die de laptop van zn zusje uit elkaar haalde om de aangekoekte melk er tussenuit te krijgen :)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Ik zou hem echt minstens een dag op je verwarming leggen en de batterij er uit laten. Misschien dat hij nog doet daarna. Mocht hij het nog steeds niet doen, heb je grote kans dat je een flink dure reparatie tegemoet gaat ben ik bang. :/

kleurbleur.nl

• Flapp
Ik heb hem net na hem sinds de TS hem op de kachel te laten drogen weer geprobeert aan te zetten...

Nu doet hij helemaal niets meer, de schijf gaat geeneens meer opspinnen...
Morgen maar even langs apple store, kijken wat ze erover zeggen

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Flapietoetoe schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:58:
Nu doet hij helemaal niets meer, de schijf gaat geeneens meer opspinnen...
Morgen maar even langs apple store, kijken wat ze erover zeggen
Zal op z'n minst een nieuw mainboard worden, en het toetsenbord zal na een sloot thee met suiker ook niet veel leuks meer doen. Al met al gok ik op total-loss...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Flapp
tja daar was ik dus al bang voor, t ging van kwaad naar erger....
toch bedankt allemaal!
ik ga morgen even langs apple store voor een laatste diagnose denk ik...

Verwijderd

Wat je als laatste redmiddel nog kunt doen is het ding hélemaal uit elkaar halen en met een wattenstaafje oid alle aanslag van het moederbord halen. (water is niet erg, het is de aanslag/corrosie die de kortsluiting veroorzaakt.)

Zo heb ik eens een halve waterkoeling over mijn grafische kaart gehad, waarna er een laag algen/prut op kwam te liggen. Maar na een dagje drogen en het grondig schoonmaken met een wattenstaafje werkt deze nu weer

Maar aangezien je een hoop gekraak hoorde ben ik bang dat het kwaad al geschied is...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 01:15 ]

• Flapp
maar dat was maar eenmalig..... daarna hoorde ik niets meer.

Maarja ik heb dit topic wel weer genoeg gekicked!
ik wilde eigenlijk nog iedereen bedanken voor hun inzet!

Verwijderd

Laat hem toch gewoon eens goed drogen, ik zie dat er slechts 2 dagen tussen zitten, van de start-post tot de laatste post van je. Een paar uren is echt niet genoeg... Dagen-lang drogen, en misschien zal het dan weer werken... je weet maar nooit

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:12:
Wat je als laatste redmiddel nog kunt doen is het ding hélemaal uit elkaar halen en met een wattenstaafje oid alle aanslag van het moederbord halen. (water is niet erg, het is de aanslag/corrosie die de kortsluiting veroorzaakt.)

Zo heb ik eens een halve waterkoeling over mijn grafische kaart gehad, waarna er een laag algen/prut op kwam te liggen. Maar na een dagje drogen en het grondig schoonmaken met een wattenstaafje werkt deze nu weer

Maar aangezien je een hoop gekraak hoorde ben ik bang dat het kwaad al geschied is...
Neem wel aquadest (gedestilleerd water)! In kraanwater zitten genoeg opgeloste zouten, etc om alsnog te geleiden, gedestilleerd water geleidt niet (wel enigszins na oplossen van vuil op mainboard, waarschijnlijk, dus weer goed laten drogen daarna). Even nagaan of ook alcohol gebruikt mag worden, droogt snel...

Pagina: 1