Toon posts:

Pc Game-Systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Behuizing
Antec Titan550-Ec
Cooling
Artic Freezer 7 Pro
Geheugen
Kingston 2x 512Mb Pc2-5300/677
Geluidskaart
Creative Soundblaster X-Fi Xtreme Music Bulk
Hardeschijf
Seagate 7200.10 Hdd Sata-II 320Gb 16Mb
Moederbord
Gigabyte Ga-965P-Ds3
Processor
Intel Core 2 Duo (Conroe) E6600 Boxed
Videokaart
Gigabyte 7600Gt 256Mb Passief
Diskdrive
Floppy-Drive 1.44 Mb Zwart Oem
Dvd
BenQ Dvd Rw Dw 1655 Black Lightscribe Retail
Keyboard
Logitech G15 Gaming Keyboard
Muis
Logitech G5 Laser Mouse Special Edition
Headset
Logitech Precision Gaming Headset
Speakers
Logitech X-530
Monitor
Philips 107s 17 Inch Crt Black

Afbeeldingslocatie: http://img183.imageshack.us/img183/5537/naamloosfj5.jpg

Hierboven heb ik een plaatje geplaats i.v.m. de kosten
Ik doe namelijk mijn inkopen bij Digitique, en zit nu dus aan een prijs van 1424 euro dus ik zou hier en daar nog wat kunnen besteden binnen mijn budget van 1500 euro
Toch, heb ik hier en daar mijn twijfels (en ik denk terecht)
  1. Is een Tft scherm eigenlijk nu een must-have, vanwege de Dvi aansluiting..?? of maakt dit uiteindelijk niet zo heel veel verschil..??
  2. Kan ik inpreciepe ook besparen op de processor door eventueel de E6300 of de E6400 te nemen, of wordt dit in vergelijking een drastisch verschil..??
  3. Of mijn Kast met 550W over-de-top is voor dit systeem en ik dus kan besparen om zo een beter geheugen (denk aan de : Kingston 2x 1Gb Pc2-6400/800) te halen of meer hardeschijf ruimte (bijv. 2x de Seagate)..??
Ik zou zeggen brand los met de tips, want die kan ik denk ik vast en zeker gebruiken

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 12:34 . Reden: budget vergeten te melden ]

Verwijderd

Voor die prijs zou je toch echt op zn minst 2 GB RAM en een X1950 Pro in je systeem moeten hebben... :|

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Een 7600gt is nou niet echt iets voor een game systeem, beter dat je kijken naar een radeon x1950pro.

1. Nee, bij je kaart zit zon dvi->vga blokje.

2. Zoek benchmarks op en vergelijk. Je zou een e6400 kunnen nemen en dan overklokken naar 333*8 dan zit je over de snelheid van de e6600 alleen heb je wel 2mb cache minder, wat wel een beetje uitmaakt.

3. Extra ram is altijd lekker, maar jij zegt niet duidelijk wat er mee wilt gaan doen. Een extra hardeschijf is altijd aan te raden. Als ik jou was zou ik er nog 1 250GB bij doen voor me os. Een apparte os schijf werkt toch beter (vind ik) en sneller.

Je bent trouwens koelprut vergeten, een heel belangrijk ding.

En een floppie is nergens voor nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door bassie op 05-01-2007 12:37 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
^^ Eens met hierboven. Het begrip "gamesysteem" komt bij mij pas vanaf 2GB geheugen en een degelijke videokaart zoals de X1950Pro.
Een DVI scherm is inderdaad niet nodig. Aangezien je voor CRT gaat (weet je het zeker?) kun je ook voor een goedkoop 2ehands scherm gaan. Hoeft niet slecht te zijn en kan je 100 euro schelen.
En je kast met voeding is ook erg duur. Neem een Antec Sonata oid, zit een 450W voeding bij en dat is zat. Als je bespaard op de kast/voeding en het scherm dan kan die extra GB geheugen en de X1950Pro er wel af, binnen die 1500 euro :)

Edit: Koelpasta is niet nodig hoor. Op de Freezer 7 Pro zit al koelpasta.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 05-01-2007 12:41 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
RoD schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:40:
Edit: Koelpasta is niet nodig hoor. Op de Freezer 7 Pro zit al koelpasta.
Voor die paar euro hoef je het toch niet te laten? Meestal scheelt het wel 1 of 2 grade, voor die €4 voor wat koelprut is dat toch mooi mee genomen?

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

altijd voor 2 GB gaan, niet besparen op de grafische kaart, goede voeding is goud waard.
b.t.w. ik heb alleen maar goede ervaringen met digitique!

Cititzen of Ladonia

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
bassie_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:50:
[...]

Voor die paar euro hoef je het toch niet te laten? Meestal scheelt het wel 1 of 2 grade, voor die €4 voor wat koelprut is dat toch mooi mee genomen?
Je kunt ook andersom redeneren. Is die 1 of 2 graden de moeite waard bij een koeler die toch al goed z'n werk doet? :P Persoonlijk zou ik geen zin hebben om de boel weer schoon te moeten maken met aceton oid en dan de koelprut er zelf op aan te brengen. Ding koelt al prima. Tenzij je wreed gaat overklokken en elke graad telt natuurlijk. Maargoed, dat moet de TS zelf maar weten.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Het samengestelde systeem is niet echt in verhouding. Kwa videokaart zou ik kijken naar een x1950pro of een 7950GT. Geheugen altijd 2 GB nemen.
Het is doodzonde om nu nog een crt scherm aan te schaffen.
Er zijn al leuke schermen vanaf 130 euro..
Met die speakertjes heb je ook niet zo'n geluidkaart nodig..

[ Voor 38% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 05-01-2007 15:07 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ik zou niet voor zo'n dure kast gaan, de Antec Sonata II heeft een ingebouwde 450 watt voeding en is lekker ruim. Als alternatief heb je de Arctic Silentium Pro serie, met 500 watt voeding. Die Arctic is alleen niet zo heel erg ruim.

Dan geld dat je daarmee bespaart zou je kunnen gebruiken om een upgrade naar 2 GB te doen 8) . Wat altijd handig is bij een game pc, zeker in de toekomst!

Ik zou die geluidskaart gewoon weglaten, wie weet bevalt je het onboard geluid wel heel goed! Het zijn echt niet meer van die brakke geluidskaartjes als vroeger hoor.

Met dat geld dat je daarmee bespaart zou ik een x1950pro kopen. Die is een aardig stuk sneller dan de 7600GT.

De diskettedrive kan je overigens ook weglaten, maar misschien vind je het nog handig om je DOS games te spelen.

Ja, en het toetsenbord en de muis. Ik zelf zou nooit zoveel geld er aan uit geven. Waarom geen simpel toetsenbord met een fijne, goedkopere, muis zoals de MX518?

En ik weet niet zoveel van de CRT-TFT verhouding van tegenwoordig, maar ik zou altijd voor een TFT gaan. Je kan het bespaarde geld van het toetsenbord en de muis, vind ik, beter uitgeven aan een goed TFT scherm zoals de Samsung 920N.

Als het dan boven budget komt, kan je ook de 250 GB versie van de Seagate Barracuda nemen. Die is net wat goedkoper, maar het scheelt niet zo veel in performance.

Zo zie je, door niet al te dure, in mijn ogen nutteloze, dingen te nemen, je veel meer geld aan hardware kunt besteden die écht van belang zijn om lekker te gamen.

[ Voor 12% gewijzigd door hello_moto op 05-01-2007 15:01 ]

Verwijderd

_AuToMaTiC_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 14:20:
Het is doodzonde om nu nog een crt scherm aan te schaffen. Er zijn al leuke schermen
vanaf 130 euro..
Met die speakertjes heb je ook niet zo'n geluidkaart nodig..
Ga voor een tft scherm, ik vind dat die zeker duidelijker is en waarom niet gewoon met DVI aansluiting. Ik zelf heb ook tft met DVI en ik merkt het verschil toch wel met VGA. Voor die paar euro kan je best tft nemen.
Ik heb dezelfde speakers en die draaien gewoon op mijn moederbord ASUS M2N32-SLI Deluxe en dat werkt al perfect! Een paar invoegtoepassing bij media player erbij en het klinkt echt goed.

Verwijderd

Hoh, ik zou er toch nog de floppy in blijven behouden hoor .. Ik had een niet-opstartbare cd-rom van Windows xp gevonden. Via de floppy opstartdiskettes heb ik hem toch kunnen gebruiken.. Alsook als ik windows 98 eens wil opsmijten om oude games tespelen vind ik het handig.. Zelf mijn ma haar bankspullement staat op diskette.. Ik vind altijd diskettes handig, kan je altijd nodig hebben indien pc niet meer super werkt en de cd-rom lezer wa flipt enzo ...

Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe pc, ik wacht tot de eerste echte Directx 10 kaarten uit zijn ;) Dan kan ik mijn broer afkuisen in "gears of wars" enzo ;) Want als ik goed begrijp kan je met vista gamen tegen Xbox 360 tegenstanders .. niet ???

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/2881/12yq5.jpg

Totaal: 1330 euro

Verschillen:
2 gig DDR
2x zo snelle videokaart
Beste 17inch CRT scherm nu te koop
MX518 muis (Laser is te langzaam voor de echte gamer)
Goedkopere behuizing

Sinds je 1500 euro tot je beschikking hebt zou je een paar dingen kunnen veranderen, je zou een grotere behuizing kunnen kopen. Of het rest van je geld in je zak steken totdat de prijs van de 8800 serie daalt of de nieuwe ATI DX10 kaart aanschaffen als deze uitkomt. Of meteen een 8800GTS kopen maar dan heb je wel een 500W voeding nodig dus dan zou ik voor deze behuiding & voeding gaan:

http://www.azerty.nl/prod...zonder-voeding-zwart.html
http://www.azerty.nl/prod...-500-500-watt-retail.html

Al met al kan het systeem veel sneller en goedkoper zijn dan wat jij hierboven hebt samengevoegd.
Ojah koptel vergetenm, koop niet de logitech koptel deze hebben vaan last van kabelbreuk ga voor een sennheiser.

[ Voor 5% gewijzigd door Solid_Aapie op 06-01-2007 11:00 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips, zo kan ik inderdaad een veel beter en meer game gericht systeem samenstellen en dat voor waarschijnlijk een zelfs goedkopere prijs, ik zal alles even mee nemen in mijn besluit en zal later hier dan mijn uiteindelijke keuze plaatsen ;)

• Solid_Aapie
  • Laatst online: 30-01 10:55
Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 18:15:
Bedankt voor de tips, zo kan ik inderdaad een veel beter en meer game gericht systeem samenstellen en dat voor waarschijnlijk een zelfs goedkopere prijs, ik zal alles even mee nemen in mijn besluit en zal later hier dan mijn uiteindelijke keuze plaatsen ;)
Nog een tip koop het bij Azerty ;)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Na alle tips en nog eens goed gekeken te hebben naar wat ik nou echt eraan wil spenderen, en wat allemaal belangrijk voor mij is, kwam ik hier op uit...

Processor: Intel Core 2 Duo E6400 ≈ 208,45
Omdat dit eigenlijk wel genoeg is voor wat ik wil, en ik dus nu wel zo'n 80 euro bespaar ten opzichte van een E6600.
Moederbord: Asus P5b Deluxe ≈ 167,45
Omdat ik hier ook goeie verhalen over hoor, alhoewel ik me afvraag hoe het zit in vergelijking met de mobo van Gigabyte, de GA-965P-DS3
Koeler: Artic Freezer 7 pro ≈ 17,00
Omdat extra koeling nooit verkeerd is
Geheugen: Twinmos 1Gb DDR2-533/4200 (2x) ≈ 187,60
Omdat dit genoeg is in verhouding met de gekozen processor en ik waarschijnlijk toch niet ga overclocken
Videokaart: Powercolor RX1950Pro Xtreme 256Mb ≈ 194,55
de X1950Pro erg werd aanbevolen en deze alleen in dit merk en Sapphire te koop is bij Digitique
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320Gb ≈ 94,75
Omdat deze in verhouding ruimte/prijs het beste uit de bus komt, en ik nu wel genoeg heb aan 1 en anders altijd nog een 2e erbij kan halen
Behuizing: Coolermaster Ammo 533 Black ≈ 71,20
Omdat deze mij aansprak, vele zullen waarschijnlijk denken why, mjah dat heeft gewoon met persoonlijke intresses te maken
Voeding: Coolermaster Real Power 450 Watt ≈ 82,20
Een 450 Watt voeding mij wel op zijn plaats leek voor dit systeem en de Coolermaster meeste wel goed stil is wat ik heb begrepen
Dvd-brander: BenQ 1655 Black Lightscribe ≈ 37,20
Geen idee of er andere zijn die beter en voordeliger zijn, kad maar even vlug snel eentje aangeklikt
Monitor -
Geen, omdat ik hiervoor een keer bij de plaatselijke computer winkel ga kijken, bij aanbiedingen voor bijv. een mooie 17' Tft scherm ga nu toch wel voor een Tft
Luidsprekers: Logitech X-530 ≈ 63,90
Omdat een vriend van me deze ook heeft en hij er erg over te spreken was
Keyboard & Muis: Logitech MX5000 Cordless Laser ≈ 131,30
Omdat ik niet een echt een pro gamer ben, en het verschil dus niet zo zal merken

Totaal: 1255,60
verschil tussen Azerty & Digitique viel te verwaarlozen, en Digitique is voor mij in de buurt

Ik denk dat ik nu wel een degelijk systeem heb samengesteld, wat met mijn eisen overeenkomt, zien jullie toch nog steeds dingen waarvan je denkt oke, dit kan dus echt niet, meld het dan maar :) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 17:34 . Reden: verschil tussen Azert en Digitique vergeten te vermelden ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:28

aex351

I am the one

2GB geheugen voor Dual Channel. Anders benut je de potentiele beschikbare systeem bandwidth maar voor 50% ;) . Begrijp nog steeds niet waarom mensen voor de P5B kiezen ipv de DS3.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zou zeggen schop die X-fi en die headset eruit en neem een betere videokaart :)

Verwijderd

Voor de beste game-ervaring hoort deftig geluid er toch echt wel bij ;).
Dus ik zou zeggen, houden die handel.

Verwijderd

Topicstarter
aex351 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 15:50:
2GB geheugen voor Dual Channel. Anders benut je de potentiele beschikbare systeem bandwidth maar voor 50% ;) . Begrijp nog steeds niet waarom mensen voor de P5B kiezen ipv de DS3.
staat er achter heh 2x ;) dus die benut ik al voor de volle 100%
en is de Ds3 beter dan..?? want dat was ook een twijfel punt van mij :)
Dutch_Razor schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:08:
Ik zou zeggen schop die X-fi en die headset eruit en neem een betere videokaart :)
Moet ik dan denken aan de 8800 series..?? want deze zijn wel meteen als ik voor een GTS ga alweer 200 duurder dan de X1950 Pro die ik nu heb, of denk jij aan een andere optie..??
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:13:
Voor de beste game-ervaring hoort deftig geluid er toch echt wel bij ;).
Dus ik zou zeggen, houden die handel.
Daar ben ik het ook mee eens, miss dat ik de headset wel weggooi, aangezien er ook negatieve reacties zijn over de Logitech Precision Gaming

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook vroeg ik me af of in mijn Cooler Master 533 Ammo ruimte zit voor een extra koeler, denk aan bijv. de Artic Freezer 7 Pro..??

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 16:29:
Ook vroeg ik me af of in mijn Cooler Master 533 Ammo ruimte zit voor een extra koeler, denk aan bijv. de Artic Freezer 7 Pro..??
Die moet zeker passen.

Verwijderd

Topicstarter
foutje

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 16:58 . Reden: verkeerd gekeken ]

Verwijderd

Topicstarter
kon verwijdert worden, omdat ik de vraag zelf al had beantwoord, eerst kijken dan vragen |:(

P.S. hij kan gesloten worden ;)
ik heb voldoende hulp gehad bij het samenstellen :*)

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 18:30 . Reden: heb het antwoord op de vraag zelf al gevonden ]

Verwijderd

Ga alsjeblieft NIET voor de Logitech MX5000. Er loopt hier een topic op got over, ik zal hem even zoeken, en daar komt het eigenlijk op neer dat er veel problemen zijn. Hetzij met connectie, hetzij met uitvallen e.d.

TOPIC

Je kan beter voor een MX518, G5, Copperhead of iets dergelijks. Hier heb je echt veel meer aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 18:57 ]

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Als je Crysis e.d. wil spelen zul je wss toch aan de 8800 moeten, anders zou ik het geld besparen en later een DX10 kaart kopen.

Ik dacht dat je die 7600 er nog in had btw, de X1950 moet vooralsnog wel voldoende zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:56:
Ga alsjeblieft NIET voor de Logitech MX5000. Er loopt hier een topic op got over, ik zal hem even zoeken, en daar komt het eigenlijk op neer dat er veel problemen zijn. Hetzij met connectie, hetzij met uitvallen e.d.

TOPIC

Je kan beter voor een MX518, G5, Copperhead of iets dergelijks. Hier heb je echt veel meer aan.
Bedankt dat je het ff meld ;) :) anders had ik strax met de problemen gezeten, denk dat ik dan de G15 met een G5 neem want de M518 vind ik er zo lelijk uitzien, met die rare kuilen erin...

Verwijderd

Topicstarter
Dutch_Razor schreef op zondag 07 januari 2007 @ 19:24:
Als je Crysis e.d. wil spelen zul je wss toch aan de 8800 moeten, anders zou ik het geld besparen en later een DX10 kaart kopen.

Ik dacht dat je die 7600 er nog in had btw, de X1950 moet vooralsnog wel voldoende zijn :)
Keey, ik wacht namelijk eerst af op de invloed van DX10, voordat ik nu al een 8800 ga kopen 8)
Pagina: 1