Toon posts:

Welke wireless transmitter voor (HDTV) A/V?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een TV met 720i ben ik dus op zoek naar een oplossing om zonder kabels videobeeld van een standalone DVD-speler naar de TV te krijgen.

Hier is redelijk wat meuk voor te krijgen (makro, gamma, etc.) maar zit er verschil in qua kwaliteit? En is het ook mogelijk om wireless HDTV audio/video vanuit een notebook (met 15-pins sub-d) door te sturen, via 802.11g bijvoorbeeld?

De afstand is maar enkele meters, er mogen gewoon geen kabels liggen..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

HDTV verwacht nogal wat bandbreedte. 1280x720 x 25 beeldjes per seconde @ 32 bits is niet mis. Dat verstuur je niet zo eenvoudig wireless, ook niet via 802.11g.

Als dergelijke dingen te vinden zijn moet je niet verwachten dat het een goedkoop geintje is.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Nu kan ik er nog mee leven om voor HDTV ff de notebook naast de tv neer te zetten en via een VGA-kabel + audiokabel te werken, zo vaak zal dit niet voorkomen. Maar voor regulier huis-tuin-en-keuken filmkijken mogen er geen kabels liggen, vandaar de vraag naar een transmitter.

Iemand ervaring met deze doosjes? Voor- & nadelen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die doosjes waar jij het over hebt hebben een kwaliteit slechter dan een composite aansluiting. Leuk voor als je een tv in de slaapkamer hebt waarop je de speler in de huiskamer oid aan wilt sluiten, maar voor dagelijks gebruik op een grote tv (720i??, waarom geen p?) zou ik het ten steerkste afraden. Om daar uit te halen wat er in zit wil je hem minimaal via RGB of Component aansluiten. In het uiterste geval misschien nog sVideo, maar geen composite en dus al helemaal niet middels die kastjes die je bij de gamma of de makro kunt kopen. Daarnaast zijn die kastjes gewoon standaard Pal. HDTV kun je dus wel helemaal vergeten.

[ Voor 7% gewijzigd door Janoz op 05-01-2007 11:03 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een 37" een LG 37LC2R om exact te zijn. Nu ging ik er al van uit dat die transmitter-doosjes zuigen, maar is er geen betere kwaliteit verkrijgbaar? Ik meen dat JVC nu adverteert met een wireless multimedia oplossing, zou toch denken dat er dan een techniek beschikbaar is met acceptabel beeld & geluid, niet?

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-02 14:25
Als je betere kwaliteit wilt dan composiet, dan zou je aan draadloze mediacenters kunnen denken. Zie dit topic voor de opties.

Dit werkt echter niet samen met een standalone DVD speler. Dan moet je een DVD vanaf een PC afspelen. En bovendien neemt zo'n draadloos mediacenter wat ruimte in, dus als die er kan staan, kan er ook DVD speler staan. Misschien niet wat je zoekt. Voor betere kwaliteit zijn er alleen weinig andere opties.
Pagina: 1