Van speedlinq naar...?

Pagina: 1
Acties:

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:12

yassine

Nothing to it but to do it!

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik ben nu iets langer dan 1 jaar ( 2dec 2006 ) klant van speedlinq. November jl. heb ik mijn abonnoment opgezegd. ( ALL IN 4096/1024 KBS 14,95 p/maand), omdat ik weer eens een andere provider wou proberen. Eind jan. 2007 wordt ( als alles goed gaat ) het abo. opgezegd.

Alleen weet ik niet echt wat goeie providers zijn. Met speedlinq heb ik niet echt problemen gehad.

Het enige dat ik minder vond was het feit dat je alle kosten eerst moest betalen voordat je ze terug kreeg. Bijv. het modem, de 5 euro korting p/maand en de aansluitings kosten 8)7 ( heel apart ) Later kreeg ik het volledige bedrag terug icl. alle 5 euros p/maand korting. |:(

Maar affijn wil ik nu overstrappen naar een wat hoger snelheid en een provider die straight is.

Aangezien ik geen hoog maandloon heb en student ben wil ik maximaal 25 euro p/maand kwijt zijn.

SpeedXS leek me een perfekt aanbod te hebben van 10 MB ADSL 2+ voor 19.95 p/maand. Alleen is die betrouwbaar en straight? Qua snelheid is ie wel goed ( download )

StudentDSL, 12MOVE en Orange had ik ook al op het oog. Alleen valt de laatste af omdat je daarvoor een Analoge lijn nodig hebt. en aangezien wij een ISDN lijn thuis hebben gaat dat niet :( Jammer

En die eerste twee lijken mij niet echt betrouwbare providers. of heb ik het verkeerd?

Graag hulp aub voor een geschikte provider waar ik evt. een afspraak mee kan maken dat ik naadloos kan overstappen van speedling naar ........ ( om niet te lang zonder internet te zitten ;) )

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh... Misschien is het handiger om te kijken in de aparte topics van de grote providers. Daarbij mis ik sowieso een lijstje met eigen argumenten en providers die uberhaupt aan jou ADSL kunnen leveren over ADSL.

Wilde gok: eind januari zit je in ieder geval zonder internet...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb hier SpeedXs liggen echter geen ADSL 2+ lijn en moet zeggen dat het prima werkt. Weinig problemen mee iig, dus kan ik je deze van harte aanraden.

Verwijderd

Ik vind Orange wel ok,nog geen problemen mee gehad(20Mbit)en niet al te duur.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:16
Tiscali een optie? 6Mbit netto voor 14,95pm. Actie loopt tot 8 januari dacht ik. Alleen geen binaries nieuwsgroepen.
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:36:
Orange kan niet icm ISDN.

[ Voor 49% gewijzigd door Jimster op 04-01-2007 21:37 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kickasz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:34:
Ik heb hier SpeedXs liggen echter geen ADSL 2+ lijn en moet zeggen dat het prima werkt. Weinig problemen mee iig, dus kan ik je deze van harte aanraden.
Misschien dat ik iets mis, maar bijna elke provider heeft een afstand van de abonnee naar een wijkcentrale. Afhankelijk van deze afstand is je snelheid/abonnement goed of minder goed of helemaal slecht.

@Topicstarter: we kunnen misschien wel 30 providers opzoeken op jouw postcode die allemaal een 20Mbps-abbo bieden maar geen van allen zullen daadwerkelijk 2.5MB per seconde leveren afhankelijk van de afstand tot de centrale.

[ Voor 0% gewijzigd door MAX3400 op 04-01-2007 21:39 . Reden: Typo ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• yassine

yassine

Topicstarter
Kickasz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:34:
Ow dat is mooi. De klante-service is ook altijd te bereiken en niet achterlijk duur als speelinq?
( 70ct p/m ) En het dat je alles zelf moet betalen ( modem, aansluitingskosten etc ) had je niet?
Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:36:
Ja die valt hellaas af, aangezien wij een ISDN lijn hebben. Anders had ik die zeker genomen :)
MAX3400 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:37:
[...]

Misschien dat ik iets mis, maar bijna elke provider heeft een afstand van de abonnee naar een wijkcentrale. Afhankelijk van deze afstand is je snelheid/abonnement goed of minder goed of helemaal slecht.

@Topicstarter: we kunnen misschien wel 30 providers opzoeken op jouw postcode die allemaal een 20Mbps-abbo bieden maar geen van allen zullen daadwerkelijk 2.25MB per seconde leveren afhankelijk van de afstand tot de centrale.
Jah, daar heb ik naar gekeken, en speedXS is naar schating van hun site 383 M van mijj huis vandaan. ( de centrale :P )

[ Voor 30% gewijzigd door yassine op 04-01-2007 21:39 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 01:12

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Bij speedxs moet je 99,- per jaar aan "lidmaatschapskosten" betalen. Dus je betaald daar verkapt geen 19,95 maar bijna 30,- p/m...
Ik snap trouwens niet waarom je over wilt gaan indien je geen echte klachten hebt :? Wat is studentdsl dan want dat ken ik niet?
yassine schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:38:
[...]
Jah, daar heb ik naar gekeken, en speedXS is naar schating van hun site 383 M van mijj huis vandaan. ( de centrale :P )
Dan zit je bij elke aanbieder zover van de centrale af.

[ Voor 36% gewijzigd door WooK op 04-01-2007 21:42 ]

I'm not as think as you stoned I am

• Jimster
Je zit trouwens wel een tijdje zonder internet. Je had eerst ergens anders een abonnement af moeten sluiten en daarna pas je huidige opzeggen.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:01
Jimster schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:49:
Je zit trouwens wel een tijdje zonder internet. Je had eerst ergens anders een abonnement af moeten sluiten en daarna pas je huidige opzeggen.
Dat wilde ik inderdaad ook net zeggen (typen)
Je had beter eerst een ander abbo kunnen afsluiten en dan speedlink opzeggen. Dan had je maar een uurtje zonder internet gezeten. Nu ben je minimaal de tijd offline die het kost om je nieuwe abbo aan te vragen.

• yassine

yassine

Topicstarter
WooK schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:41:
Bij speedxs moet je 99,- per jaar aan "lidmaatschapskosten" betalen. Dus je betaald daar verkapt geen 19,95 maar bijna 30,- p/m...
Ik snap trouwens niet waarom je over wilt gaan indien je geen echte klachten hebt :? Wat is studentdsl dan want dat ken ik niet?

[...]

Dan zit je bij elke aanbieder zover van de centrale af.
Ow dat staat daar niet. Zal vast wel in het kleine letters pagina staan. Maar omdat ik wil overstappen jah... wat ik al zei wat nieuws proberen. Btw hier wat info over studendsl

Maar ik kan misschien nog overewegen om een sneller abo. bij hun ( speedlinq ) te krijgen mits een gunstig bedrag.

Klopt, ik ben er een beetje laat mee maar agh..

[ Voor 6% gewijzigd door yassine op 04-01-2007 22:04 ]

• yassine

yassine

Topicstarter
Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en toch maar bij speedlinq gebleven. Ik heb nu wel een sneller abo. bij hun gekozen, nl de AL 12000/1024 Kbits voor 24,95 p/maand. :)

Iemand ervaring hiermee?

• Jimster
yassine schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:15:
Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en toch maar bij speedlinq gebleven. Ik heb nu wel een sneller abo. bij hun gekozen, nl de AL 12000/1024 Kbits voor 24,95 p/maand. :)

Iemand ervaring hiermee?
Hier genoeg mensen met ervaring; [Speedlinq] Ervaringen - Deel 4 :)
Pagina: 1