Pentium Duo core 2 of Pentium D?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Beste mensen,

Ik was laatst bij Mycom voor een advies voor een nieuw systeem. Ik heb een vraag over de processor.
MyCom adviseerde mij de volgende processor:
Intel Core 2 Duo E6300 s775 1,86GHz, 1066 MHz 2MB Box voor een prijs van 210 euro.

In hun catalougus stond ook nog een andere processor die mijn aandacht trok:

Intel Pentium D 945 BOX s775 3,4 GHz 800 MHz 4MB voor een prijs van 194 euro

Wat ik me afvroeg is: die pentium D is sneller alleen zijn bus snelheid is lager maar hij heeft daarentegen wel een grotere cache. Kan ik dan niet beter voor die pentium D gaan?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Staar je niet blind op grotere cache, of meer megahertz. Ga eens opzoek naar benchmarks en je zal zien dat die Core 2 Duo de betere keus is :)

Enkele nuttige links kan je ook hier vinden:
PMG FAQ: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

[ Voor 47% gewijzigd door Kawaii op 04-01-2007 20:24 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Een beetje eigen zoek werk is wel nodig.

Een core 2 heeft een hele andere architektuur. Eentje die een stuk beter en energie zuiniger is dan de pentium D.

Zoek maar is naar wat benchmarks. Kijk bijvoorbeeld ook is in het core 2 duo oc topic (zo heet het toch?) in TCA

offtopic:
210 pleuro voor een e6300 is wel veel

Verwijderd

Intel Core 2 Duo E6300
is sneller dan intel 945d serie.

de amd 64 x2 is ook sneller dan een intel 945d serie (zit tussen de intel-d serie en intel core 2 duo)
ook dit is geen slechte keuze als cpu (mits de prijs goedkoper is dan de Intel Core 2 Duo)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kawaii vat het perfect samen. Dit topic gaat dan ook dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research in de topicstart en de vindbaarheid van het antwoord in de FAQ van dit subforum. Neem verder ook eens de [faq]registratievoorwaarden[/] door voor een uitleg over de werking van GoT ;)

Dit topic is gesloten.