Domein wordt gebruikt als reply-to adres in spam

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Blacklist-vermelding krijg je hier niet door, of je moet met een echt brakke postmaster te maken hebben.

Het is eerder vervelend dat je zoveel bounces krijgt, alhoewel je die meestal wel netjes kan filteren (tip: doe het tijdens de SMTP-sessie. Kun je de sturende mailserver een 5xx sturen en hoeven je virus- en spamscanners zich er ook niet mee bezig te houden)

SPF kan het eea iets verlichten, maar er word nog relatief weinig gebruik van gemaakt en mail word toch alleen geweigerd bij Hard Errors en daarvoor moet je je SPF-records weer erg strict instellen (wat weer afgeraden word).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n catchall uitgezet en de paar meestgebruikte spam adressen die ik zelf niet gebruik (gelukkig is het merendeel niet random) laat ik doorsturen naar nospam4.us. Is een stuk rustiger geworden voor mezelf en de anderen die adressen op het domein hebben.

Het volume lijkt ondertussen wel toe te nemen, enkele honderden bounces tussen het posten van m'n bericht zoëven en nu... Hmpf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:07
Ik ben zelf "Google Apps" gaan gebruiken. Dan wordt google je mailserver. Werkt best lekker, vooral omdat Google een verdomde goed spamfilter heeft. Van de 100 bounces die ik soms kreeg, heb ik er nu nog maar 1 of 2 op een slechte dag.
Pagina: 1 2 Laatste