Toon posts:

Nieuwe videokaart! (te weinig voeding)

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen, namelijk de Radeon X1950 XT. Nu staat er tussen de systeemvereisten dat je een voeding nodig hebt van 450 watt. Ik heb ff mn kast losgeschroefd en wat blijkt, ik heb een voedig van 300 watt. Nu vraag ik me af of dit nou echt een heel groot probleem is want de pc trekt natuurlijk bijna nooit die volle 300 watt.

Mijn systeem:
AMD Athlon X2 4200+
2 x 1 GB geheugen
2 x 160 GB hardeschijf
NVidia Geforce 7300 GS
DVD±RW DL / DVD-RAM

De Geforce 7300 GS zou in de toekomst dan eventueel vervangen worden door de Radeon X1950 XT.

Hoor graag wat van jullie

Gr. Luna1987

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 13:04
Je kunt eventueel later, wanneer het blijkt dat er problemen onstaan een nieuwe voeding halen.
Maar, de Radeon X1950XTX is een echte grootverbruiker en je zult haast wel zeker een andere voeding moeten aanschaffen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
nu is het misschien ook handig als je vertelt wat voor 300 watt voeding we over praten. welk merk bedoel ik dan. als je dat niet weet, probeer dan het merk van de kast eens te achterhalen?

toch word het waarschijnlijk erg krap hoor, onafhankelijk van het merk... maar zou het nu bijvoorbeeld een A-merk zijn als enermax, coolermaster of iets dergelijks dan is het nog te proberen.

en ter informatie, je kunt ook in dit (Welke voeding heb ik nodig? Deel 16) topic kijken, dat speciaal gemaakt is voor dit soort vraagstukken, het heet dan ook.... welke voeding heb ik nodig ;) :9

[ Voor 22% gewijzigd door Jird op 04-01-2007 14:32 ]

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

300W is weinig, ook al si het een heel goed merk. Die videokaarten lusten nu eenmaal aardig wat (en vergeet niet dat je altijd wel pieken hebt als hdd en optical tegelijk opspinnen om je game te laden bijvoorbeeld).

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Kijk daar even, en idd is 300W erg aan de krappe kant voor zo'n systeem :)

Dit topic is gesloten.