Welke clustergrootte in te stellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.097 views sinds 30-01-2008

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 14:44
hallo

ik wou zojuist mijn hd formatteren (1 hd, 2 partities) als ntfs. Nu krijg ik de keuze om een clustergrotte in te stellen, maar wat is nu het beste aan te raden? de betreffende partitie is 73.9 gb groot, en de hele hd 160 gb.

wat zijn tips bij het bepalen wat je het beste voor de clustergootte in kan stellen?

b.v.d.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je enig idee wat clustergrootte is want je hebt het over GB's en dat valt niet onder cluster-grootte.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ToWi1989
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-05 14:44
ja ik weet wel ongeveer wat het is, maar wat ik als beste in kan stellen heeft toch ook te maken met de grootte van je partitie/hd?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:57

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TomWinkelmolen schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 01:32:
ja ik weet wel ongeveer wat het is, maar wat ik als beste in kan stellen heeft toch ook te maken met de grootte van je partitie/hd?
Niet echt... Google of GoT-search maar eens op "cluster size" op je licht op te doen; Tweakers verwacht eigenlijk dat je dergelijke info al bekend hebt en daarna vraagt of je beter optie X of Y kan doen in verband met functionaliteit A of B van je PC.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:36

momania

iPhone 30! Bam!

Cluster grootte kan je gewoon meestal de default laten, of de kleinste kiezen voor zover ik weet.
Iig, moet er zat over na te lezen zijn op internet en misschien zelfs wel in 1 van de faq's hier opt GoT.

Je lijkt nu een beetje verdwaald hier op GoT, want je post je topics steeds in verkeerde subfora ;)
Dit topic had beter in Opslagmedia & I/O Controllers gekund.

Lees wel in elk subfora even de policy en faq door voor je er een vraag stelt. Zo kan je zien of je vraag er wel thuis hoort en of er misschien al niet een oplossing in de faq staat :Y)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoals momania al zegt, clustergrootte gewoon standaard laten. Kort gezegd: als je niet weet waarom je iets anders zou moeten kiezen laat het dan gewoon op standaard staan :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » CTRL+F op "cluster".

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Neem eens de [faq]registratievoorwaarden[/] door voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.