Samsung 913N probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
Beste mede gotters,

Ik zit sinds kort met een probleem.
Na een paar jaartjes trouwe dienst heeft mijn samsung 913N tft scherm de eigenschap om op de proppen te komen met de melding: not optimum resolution, 1280x1024 @ 60Hz.

Na lang zoeken (got en google) en diverse instellingen en kaarten geprobeert te hebben, wist na een telefoontje naar samsung een medewerker daar te vertellen dat het tuning gedeelte naar zijn grootje is.

Nu hoeft dit geen probleem te zijn (als je op 640x400 je desktop wilt hebben), maar het is toch prettig als je deze gewoon op 1280x1024 tevoorschijn kan toveren.

Heeft er iemand enig idee welk onderdeel exact er kapot/ontregeld zou kunnen zijn en of dit eenvoudig zelf te vervangen is.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb hetzelfde probleem al bij 2 of 3 klanten van me gehad, allemaal met dat scherm.
Samsung levert 3 jaar fabrieksgarantie, dus misschien heb je nog mazzel.
Heb echter geen idee waar je dat tuning gedeelte moet zoeken. Misschien is er ergens op internet een schema te vinden van die monitor, dan kan een reparateur je al heel wat meer vertellen...

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:42
Helaas, gezien de leeftijd en de aanschaf datum van het scherm heb ik geen garantie meer.
Zal dus helaas een nieuwe tft gaan worden.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hopelijk is t een niet al te vaak voorkomend probleem dan, heb er hier twee staan namelijk.

Verwijderd

Het deed zich bij mij voor nadat het scherm op powersave ging. Eerst duurde het heel lang voor de monitor weer aan ging, later kreeg ik de zelfde melding. Nadat ie een tijdje uit was geweest deed ie het weer.Ik heb nu powersave uitgezet,om te kijken of dat helpt. Ik zal hier later over rapporteren.

Verwijderd

Probleem doet zich nu ook voor bij een reboot of als de pc kort uit is geweest. Het is denk ik een aflopende zaak..... Hard bezig een nieuwe te zoeken.

wellicht deze: [TFT] Philips 240PW9ES
Pagina: 1