Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature] Code collapse

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik denk, ik probeer het gewoon eens :).
Ik zit veel in /13 en /14 rond te klikken. Mijn feature request richt zich op de mooie [code=..]..[/code] ubb code. We hebben al de optie van het horizontaal "openklikken" van een codeblok (zodat een hele regel zichtbaar indien van toepassing).

Nu wordt er soms redelijk lange code en/of meerdere blokken code geplaatst (een voorbeeld: [J2ME] Sprite).

Is het geen handig idee om zo'n codeblok in zijn geheel verticaal inklapbaar te maken, zodat indien de bezoeker op het verticaal inklappen klikt, het hele codeblok ingeklapt wordt?

Nu is het wel zo dat het niet de bedoeling is dat er hele grote lappen code gepost worden, maar ik denk dat dit de leesbaarheid van de posts wel ten goede zal komen.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Is het niet zo dat het veel beter zal zijn om die lange lappen code te bestrijden, dan een technische oplossing te introduceren waarmee je er minder last meer van hebt :) ? Juist door een dergelijke oplossing neemt de irritatie over die lange dingen af, waardoor er minder op gereageerd zal worden, terwijl het ook wegens andere zaken ongewenst is.

DM!

• BHR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:18
Wellicht komt mijn req. door ook wel uit voort. Punt is wel dat de posts dan al zijn gemaakt, en je dàn pas er een opmerking over kunt maken of een mod-aanpassing op kunt doen.

Geen idee welke opties een mod allemaal heeft :), maar ik vind het wel irri om dan eerst naar beneden te moeten scrollen om eerst te kijken welke reacties er al geplaatst zijn en dan op post reply te klikken.

True, je hebt wel gelijk dat dit oa. vanuit het oogpunt van de geen-code-dump policy een vorm van symptoombestrijding is, echter is nu is er geen mogelijkheid om om lange(re) code blokken heen te lezen.

Je zou het ook het oogpunt van leesbaarheid kunnen benaderen, waarbij je - als je de code blokken hebt ingeklapt - de gewone tekst overhoud. Met name in /13 en /14 staan hier (als het goed is ;)) de probleem omschrijving en doel.

No amount of key presses will shut off the Random Bug Generator

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.