Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feat] Code ook vertikaal invouwen?

Pagina: 1
Acties:

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
Een code blok wordt in de nieuwe layout ingeklapt indien deze horizontaal de maximale breedte van de layout overschrijdt. Gezien het feit dat de code tag niet alleen voor lange, maar ook voor vele regels wordt gebruikt vroeg ik me af of het geen idee zou zijn om een codetag naast horizontaal, ook vertikaal in te klappen?

Het verbetert de layout en overzichtelijkheid van een post netzoals het horizontale inklappen. Verder hoop ik dat de reden dat dit niet geimplementeerd is; niet is om te voorkomen dat luie mensen lappen code posten :) Tenslotte is het soms nodig om meer dan 15 regels code te posten; en de overzichtelijkheid van de post is dan al ver te zoeken ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Misschien is het ook een idee om de gebruiker zelf een limiet voor zijn of haar codeblok in te laten stellen? Bijvoorbeeld de onderstaande UBB-codes voor een codeblok met PHP-highlighting en een regellimiet van 15 regels, als er meer code is ingevoerd dan het aangegeven limiet, dan wordt het codeblok verticaal ingeklapt.

[code=php,15] *insert code*[/code]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

In feite is het posten van een hele lap code die niet terug gebracht is tot de essentie van een probleem of voorbeeld gewoon een slechte post en is dat dus meer voer voor moderators dan dat we daar een technische oplossing voor zouden moeten verzinnen imho...

Intentionally left blank

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topicstarter
crisp schreef op zondag 13 maart 2005 @ 01:36:
In feite is het posten van een hele lap code die niet terug gebracht is tot de essentie van een probleem of voorbeeld gewoon een slechte post en is dat dus meer voer voor moderators dan dat we daar een technische oplossing voor zouden moeten verzinnen imho...
Natuurlijk ben ik het met je eens dat er nog steeds veel mensen grote lappen code posten zonder zich te realiseren dat dat niet de bedoeling is. Doordat ze hun post als een kilometer lange tekst terugzien zullen ze zich wellicht realiseren dat wat ze doen niet gewenst is.

Echter; die mensen blijf je toch houden; of een codeblok nou wel of niet vertikaal inklapt. Er zijn immers ook genoeg gevallen (ieder topic buiten de programmeerfora waar code blokken worden gepost; denk aan een hijackthis logfile met 100 entries) waarin een codeblok legitiem wel uit meer dan 15 regels zal bestaan. Ik zie het gewoon als mooie feature als een dergelijk blok, naast horizontaal (wat met dezelfde voor en tegens valt te bestrijden ;)) ook vertikaal inklapt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 23:37:
Misschien is het ook een idee om de gebruiker zelf een limiet voor zijn of haar codeblok in te laten stellen? Bijvoorbeeld de onderstaande UBB-codes voor een codeblok met PHP-highlighting en een regellimiet van 15 regels, als er meer code is ingevoerd dan het aangegeven limiet, dan wordt het codeblok verticaal ingeklapt.

[code=php,15] *insert code*[/code]
Dat vereist markup wijzigingen binnen de code-parser zelf en is technisch gezien moeilijk haalbaar. Enkel een optie om een codeblok geheel in te klappen zie ik als haalbaar qua tijd/moeite versus baten...

Intentionally left blank