Toon posts:

Videokaart (Radeon 8500) wil niet meer (?)

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het lijkt erop dat mijn ATI 64Mb Radeon 8500 DDR-Ram, TV-Out, retail videokaart (merk Hercules) niet meer verder wil. Er is geen foutmelding maar bij het opstarten krijgt ik vaak meteen al blokken of strepen, waardoor er niets meer zichtbaar is, en anders even later wel. Het ligt niet aan de monitor want bij een andere gebeurt hetzelfde.

Kan hier nog iets aan worden gedaan?

Als ik een nieuwe videokaart moet dan het liefst met meer geheugen dan 64Mb.
Welke videokaarten zijn geschikt voor mijn vijf jaar oude systeem?
Ik heb een MSI K7T266Pro2 oem moederbord met pci-slots.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

alleen PCI slots? dan ben je het beste af met een GeForce FX5200 of iets dergelijks. dat is zo ongeveer het snelste wat je in PCI vorm kan krijgen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 11:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat bord heeft ook een AGP slot. Ik zou niet weten waar hij anders die Radeon 8500 in geprikt heeft. (Hoewel ik me vaag herinner dat er ook een PCI versie van was...)

Die videokaart is in ieder geval afgeschreven, het lijkt erop dat het geheugen niet meer goed werkt. Je zou het kunnen proberen te downclocken, maar daar schiet je op de lange termijn ook niets mee op.

Gewoon een nieuw simpel videokaartje in steken, en of die nou 64MB of meer heeft maakt voor de kaartjes die je in dat systeem wilt steken echt niets uit. Je moet kijken naar de chip die erop zit, de hoeveelheid geheugen daarbij is daar altijd al op afgestemd.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Er is ook nog een AGP-slot, zie ik nu.

Het systeem zelf heeft 256Mb geheugen.

Civilization IV kan ik er goed op spelen (maar is mogelijk de schuldige?).

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 15:25 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het moederbord heeft een AGP 4x slot, dus ik vraag me af of het een PCI kaart moet zijn. Er kan dus gewoon een AGP-kaart in.

Gelukkig was dat nog niet gemeld 8)7

In dit geval kun je dus heel simpel een AGP-kaartje halen. Kijk maar eens in de Pricewatch, daar staan er nog wel een aantal.

[ Voor 42% gewijzigd door RoD op 03-01-2007 15:25 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

in dat geval, prop er gewoon de goedkoopste AGP kaart in die je kan vinden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Fascom heeft aanbiedingen met PCI-E en AGP8x, ik neem aan dat die niet passen?

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een goede van Alternate?

Asus N6200/TD (Retail, VGA, DVI, TV-Out)

http://www.alternate.nl/h...=j9gv0a&showTechData=true

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Agp 8x past er wel prima in.
Kijk wel even in de pricewatch of die aanbiedingen wel echt aanbiedingen zijn. ;)

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
als het je niet uitmaakt en je de kaart enkel wil vervangen dan kun je onderstaande kaart bijvoorbeeld aanschaffen. Kosten ongeveer 35 euro. Kun je zoeken via de pricewatch. Succes ermee

ASUS A9250TD 128Mb

Powered by ATI's Radeon 9250 Visual Processing Unit (VPU), the only graphics processor supporting DirectX 8.1 programmable shaders in its class, ASUS A9250 provides outstanding image quality and high performance for immersive gameplay and business. Incorporating various cutting edge technologies such as ATI's SMARTSHADER, VIDEO IMMERSION, FULLSTREAM and ASUS' GameFace Live, VideoSecurity Online and OnScreenDisplay, ASUS A9250 is suitable for users who hope to gain maximal graphics capabilities and performance in budget prices.

Productbeschrijving ASUS A9250/TD - grafische adapter - RADEON 9250 - 128 MB
Type apparaat Grafische adapter
Type bijvoegsel Insteekkaart
Interfacetype AGP 8x
Grafische processor/leverancier ATI RADEON 9250
Basis kloksnelheid 240 MHz
RAMDAC-kloksnelheid 400 MHz
Ondersteuning voor API OpenGL, DirectX 8.1
Videogeheugen ge?talleerd (max) 128 MB - DDR SDRAM
Video Output 2048 x 1536
TV Interface TV-uit
Garantie van de fabrikant 3 jaar garantie

Verwijderd

Topicstarter
Past de Sapphire Radeon X1650Pro ook in het AGPx4-slot?

http://www.alternate.nl/h...details.html?artno=jags5i

• Bibosjakie
past ook,

elke agp kaart past. Klokt automatisch terug naar AGP 4 x.

Enkel als je voor die kaart gaat dan zal de rest van je pc voor een flinke vertraging van je grafische mogelijkheden zorgen.
En als upgradekaart heb je er later ook niets aan.

Maar desalniettemin, zal deze kaart voor een forse boost zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedankt! :)

• Bibosjakie
ik weet alleen niet of je voeding het energieverbruik van de grafische kaart wel kan trekken. Mocht dit niet zo zijn, dan moet je deze kaart zeker niet gaan kopen (kom je er anders later achter dat je vervolgens ook een nieuwe voeding moet kopen).

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Wat is de rest van je systeem? Vraag me namelijk af of je systeem niet een te grote bottleneck is voor die x1650 waardoor je het verschil met een 6200 niet eens zo erg zal merken.

Verwijderd

Topicstarter
Codegen ATX6039L miditower P4/300 watt psu
MSI K7T266Pro2 oem via kt266a
Cooler master dp5-6i31c 38dB
AMD Athlon XP1800+ socket-a 266Mhz
256Mb PC2100 DDRram
IIyama CRT 19 inch Vision Master Pro 451
Maxtor 40Gb 5400rpm

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 16:56 ]

• Bibosjakie
kijkende naar het systeem dat je nu hebt, dan zou ik voor de allergoedkoopste agp kaart gaan die je kan vinden.

Neem een radeon 9000 serie of een nvidia 6000 serie met niet meer dan 128 ram (niet shared). Geeft voor de kaart niet meer uit dan ongeveer 40 euro en bewaar de rest voor als je een nieuwe computer koopt.

Groet en veel succes ermee

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Er zijn allerlei kaarten die je kunt gebruiken. Als de 8500 goed genoeg voor jouw presteerde kun je af met de huidige budget modellen. Als je het iets beter wil zou ik gaan kijken naar modellen t/m de middenklasse.
Dit zijn dingen die je prima zelf uit kunt zoeken, neem een kijkje in **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.