Toon posts:

Zelfs nieuwe voeding doet niets meer ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Er is iets raars aan de hand met de pc van mijn vriendin. Haar hele computer doet niets meer. Maar dan ook echt helemaal niets. Ik ben naar de winkel gegaan voor een nieuwe voeding, keurig in gebouwd maar nu doet ie nog niets. zelfs de ventilator van de voeding gaat niet draaien net als de andere, oude voeding. Geen beep geen fan, helemaal niets. Uiteraard heb ik wel de stekker in het stopcontact enzo. Ook de schakelaar op de voeding staat op de juiste positie. Ik dacht gisteren "de voeding zal wel kapot zijn"de nieuwe gekocht, maar er gebeurd helemaal niets. :(
Wat kan het zijn?? Ik sta even voor een raadsel wie heeft het antwoord.

Alvast bedankt.

Philip

Verwijderd

Misschien is het je stopcontact ;). Inderdaad een vreemd verhaal. zit de voeding wel op de juiste manier vast aan het mobo en zit er niet een tweede powercontrol switch op de kast? je weet wel: zon zwarte schakelaar.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Deze al door genomen?

edit: Te laat

[ Voor 8% gewijzigd door bassie op 03-01-2007 14:08 ]

Verwijderd

Is de aan/uit schakelaar van de kast wel in orde? Misschien een kabelbreuk of dooie schakelaar ofzo. Verbind de twee pinnetjes waar de schakelaar op wordt aangesloten op het moederbord eens met een schroevendraaier. Uiteraard zou je moederbord ook gewoon dood kunnen zijn...

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Test je nieuwe voeding eens in een pc die het zeker wel doet. Probeer op die manier je pc onderdeel voor onderdeel te controleren.

edit:
branden de controle lampjes op het moederbord wel?

[ Voor 19% gewijzigd door nowell op 03-01-2007 14:12 ]

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-01 22:58
De werking van een voeding testen is vrij simpel. Uit je computer halen, stekker in het stopcontact en op de moederbordstekker de groene draad verbinden met een willekeurig zwarte. Ik denk trouwens dat die voeding opzich wel werkt en je het probleem meer bij het moederbord of de processor moet zoeken. (bij kapot geheugen moeten de fans ten alle tijden wel gaan draaien)
Pagina: 1