MP3 Standalone player kopen

Pagina: 1
Acties:

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Topicstarter
Onze situatie is als volgt:

In de computerkamer staat onze hoofdcomputer die alle mp3's bevat. In de woonkamer gebruikten we voorheen altijd de laptop om deze mp3's via het draadloze netwerk te beluisteren. Dit zowel geluidstechnisch als praktisch gezien geen ideale oplossing. Er is nu een budget vrij voor een andere oplossing (c.a. 300 euro). Ik heb me suf gezocht naar mp3 standalone player maar ik wordt nog niet veel wijzer. Is deze markt soms nog erg klein? Kortom: bij deze vraag ik jullie naar ervaringen met dit soort producten en adviezen.

Eisen:

- Liefst 43 cm breed
- Goede geluidskwaliteit
- Gemakkelijke interface!
- Rond de 300 euro (een goede goedkopere optie is uiteraard geen probleem)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je wil dus geen MP3 speler zoals een iPod met extra functies? Volgens mij zijn die al goed genoeg.

[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 03-01-2007 13:07 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Servor
  • Niet online
Weet je zeker dat het per sé 43 cm moet zijn?

Anders kan ik je deze aanraden. Deze heb ik zelf pas in huis gehaald en het is de beste aanschaf die in jaren gedaan heb. Of wil je echt een speler die zelf ook storage aan boord heeft?

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Over die optie hebben we nagedacht (Iaudio). Aangezien we denken dat de "portable functie" van een MP3-speler weinig gebruikt gaat worden, willen we bovengenoemde optie onderzoeken.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

TB schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:03:
Onze situatie is als volgt:

In de computerkamer staat onze hoofdcomputer die alle mp3's bevat. In de woonkamer gebruikten we voorheen altijd de laptop om deze mp3's via het draadloze netwerk te beluisteren. Dit zowel geluidstechnisch als praktisch gezien geen ideale oplossing. Er is nu een budget vrij voor een andere oplossing (c.a. 300 euro). Ik heb me suf gezocht naar mp3 standalone player maar ik wordt nog niet veel wijzer. Is deze markt soms nog erg klein? Kortom: bij deze vraag ik jullie naar ervaringen met dit soort producten en adviezen.

Eisen:

- Liefst 43 cm breed
- Goede geluidskwaliteit
- Gemakkelijke interface!
- Rond de 300 euro (een goede goedkopere optie is uiteraard geen probleem)
Ik heb een Lite-on LVD 2010, die dit (onder andere) kan, via een mediaplayer-Java-applicatie (Neustron), die tevens DVD-speler is.

Geen idee of er opvolgers van zijn, wellicht nog ergens van de plank te koop, ik ben er erg tevreden over.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 03-01-2007 13:12 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
je kunt het beste zoeken naar apparaten die dus gewoon kunnen streamen .. daarvoor heb je genoeg apparaten. Kiss heeft bijvoorbeeld voor die prijs een dvdspeler die een ingebouwde hdd heeft waarmee je video's én audio kunt beluisteren via het netwerk en op kan slaan. Verder kun je natuurlijk mp3streamapparaten zoeken met een vdf display... laatst nog 1tje gezien maar dan moet ik even zoeken.
Het makkelijkste is gewoon om een oude pc neer te zetten en een MCE os op te zetten waardoor je die kunt gebruiken.

Verwijderd

Via WiFi kun je met deze afstandsbediening ook muziek streamen. Een groot voordeel vind ik wel dat het compact is, mooi scherm, goeie interface en je kan er playlisten in aanmaken. Verder kun je er gewoon alles mee bedienen en ook snel functie's daarvoor in aanbrengen.

http://www.homecontrol.philips.com/index.cfm?id=829

Er zijn type's die op het net al te krijgen zijn voor rond de 300 euro.

Overigens begrijp ik de wens niet zo goed voor een 43cm model, als het alleen maar mp3 hoeft te streamen. Met deze kun je lekker op de bank zitten om je playlist's aan te maken. De geluidskwaliteit is zo goed als de kwaliteit van je mp3.

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-11-2025
Je zou ook naar de volgende apparaten kunnen kijken:

http://www.consumer.phili...KIJ1BRJ0RMRESHQFHKFSEKI5P

• Servor
  • Niet online
Als het je écht om geluidskwaliteit te doen is: de Burr-Brown DAC's in de Squeezebox waar ik eerder naar linkte zijn (voor dat geld) onovertroffen!

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Geluidskwaliteit is zeker een pre!
Beluisterd wordt met:

Versterker: NAD 3420PE
Speakerboxen: JBL LX-40

Dat mediacentre van philips is te duur!
Hoe is de interface van de Squeezebox? Mijn vader heeft 2200 mp3tjes, verdeeld over ong 300 mappen. Hoe makkelijk kun je bladeren/zoeken met de squeezebox?

• Servor
  • Niet online
TB schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:39:

Hoe is de interface van de Squeezebox? Mijn vader heeft 2200 mp3tjes, verdeeld over ong 300 mappen. Hoe makkelijk kun je bladeren/zoeken met de squeezebox?
Ik heb zelf een dikke 80 GB aan mp3's en ik blader er doorheen alsof het niets is. Eventueel kun je de SB gebruiken icm een NAS (bijv. een Synology Diskstation) waardoor je helemaal geen PC meer nodig hebt (zie bijv. wifisound.nl)

De menustructuur is zelf in te delen en aan te passen en er wordt gebruik gemaakt van Favorites en Playlists om e.e.a. nog verder in te kunnen delen.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

• TB

TB

pompiedom

Topicstarter
Zo, all-black squeezebox besteld. :) Ben benieuwd!!

• Servor
  • Niet online
TB schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:16:
Zo, all-black squeezebox besteld. :) Ben benieuwd!!
Ah, ben erg nieuwsgierig wat je bevindingen zijn!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Wel te laat, maar ik denk, ach laat ik de XBMC nog even noemen :D

Nooit geprobeerd, maar het schijnt fantastisch te werken :)
In een andere kast zou het er eventueel zelfs nog goed uitzien ook :P

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Servor schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:41:
[...]

Ik heb zelf een dikke 80 GB aan mp3's en ik blader er doorheen alsof het niets is. Eventueel kun je de SB gebruiken icm een NAS (bijv. een Synology Diskstation) waardoor je helemaal geen PC meer nodig hebt (zie bijv. wifisound.nl)

De menustructuur is zelf in te delen en aan te passen en er wordt gebruik gemaakt van Favorites en Playlists om e.e.a. nog verder in te kunnen delen.
Die Squeezebox ondersteund geen UpNp, welk protocol gebruikt hij dan om een NAS aan te sturen?
kun je gewoon directory inladen op NAS? moet de pc aanliggen?
Ik gebruik een Asus WL500G premium router met Harde Schijf aangekoppeld
Pagina: 1