Welke snelle en stille kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 10:43

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tweakers,

Als eerste sorry voor mijn topictitle maar ik ben barslecht in het verzinnen van goede titels. (@mod, verander de titel maar als dit nodig is)

Als tweede wordt dit niet zomaar een simpele vraag van 'welke moet ik kiezen' ik heb al veel geprobeerd uit te zoeken en mis nog een paar dingen.

Mijn vraag(en):
Ik ben momenteel rustig aan het kijken voor een nieuw computer systeem. Dit omdat ik persoonlijk vind dat deze niet meer 'goed' genoeg is voor mij. Ik game toch redelijk wat en iets meer power zou ik op prijs stellen :).

Het systeem waar ik momenteel naar kijk is als volgend:
- C2D 6400
- Gigabyte DS3
- 2GB PC5400 MDT
- 2x optical (dvdbrander en speler op IDE)
- Simpel floppydrive
- 250GB seagate 7200.10
- Artic Freezer Pro7 CPUkoeler
- Tagan380Watt

De GPU's waar ik aan zit te denken zijn als volgend:
- Gigabyte 7900GT (NX79T256DP) linkje (€255)
- Club3D x1950Pro (512MB) linkje (€239)
- Club3D x1950Pro (256MB) linkje (€199)
- Asus EAX1950XT/HTVDP (linkje (€269)

Nu weet ik dat de X1950XT de snelste van de 3 is. Maar de 7900GT en de X1950Pro liggen erg dicht bij elkaar qua prestaties. (gekeken op TomsHardwareGuide)
Mijn budget ligt ongeveer rond de 250 - 260 euro voor de GPU. Welke games speel ik en hoe:
- CoD2
- BF2
- BF2142

dat zijn de voornaamste spellen. Ik wil de spellen op 1280*1024 spelen, en dan alles zo hoog mogelijk (wat de kaart aan kan). Hogere resolutie kan niet ivm mn TFT.
Momenteel neig ik toch naar de 7900GT of de X1950Pro, deze lijken naar mijn gevoel snel genoeg voor wat ik wil doen.
Voor mij is de geluidsirritatie van de fans erg belangrijk (zo laag mogelijk natuurlijk 8)7 ).
Nu weet ik van Atlex dat de 7900GT van gigabyte stil is vanwege de zalman koeler die erop zit. Dit lijkt mij ideaal, alleen als ik dan dus voor de 7900GT zou gaan denk ik weer bij mn zelf 'voor 15 euro meer heb ik een snellere kaart.'
Dus nu een vraag aan jullie:
- Hoeveel lawaai maakt de koeler van de x1950Pro en x1950XT.

Zoals ik al zei is geluid belangrijk voor mij, maar als jullie zeggen dat de x1950Pro lekker still is (hij moet mn andere fans niet te veel overstemmen) dan kan ik daar ook voor gaan.

Mijn volgende vraag is driver ondersteuning. Momenteel heb ik een 6600GT en de drivers van nvidia vind ik persoonlijk goed werken, ik heb ook hier en daar gehoord dat de drivers van ATi minder zijn dan die van NVidia.

Conclusie:
De vragen aan jullie:
- de geluidsproductie van de kaarten
- De driver ondersteuning

en een extra:
- Welke zouden JULLIE mij aanraden gezien de informatie gegeven door mij wat ik er mee wil gaan doen.

Mocht ik informatie vergeten zijn laat mij dit weten, ik post het erbij.
====
Nog even een extra vraag. (vond het nutteloos om daar een heel nieuw topic voor te openen ergens anders).
De 380tagan voeding, gaat deze dit systeem trekken???? of kan ik beter voor een iets hogere gaan (vb deze. of is de 430watt versie van deze genoeg.)

Bij voorbaat dank voor de hulp _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Griffin op 03-01-2007 11:34 . Reden: 256MB versie van Club3d gevonden ]

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Griffin schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:24:
Dus nu een vraag aan jullie:
- Hoeveel lawaai maakt de koeler van de x1950Pro en x1950XT.

Zoals ik al zei is geluid belangrijk voor mij, maar als jullie zeggen dat de x1950Pro lekker still is (hij moet mn andere fans niet te veel overstemmen) dan kan ik daar ook voor gaan.
Heb zelf de Asus EAX1950Pro (voor de rest nagenoeg hetzelfde systeem op de PSU na), en ik kan enkel zeggen dat dit een behoorlijk stille kaart is. De eerste seconden na het opstarten draait de fan voluit en dan hoor je 'm goed, daarna zakt ie terug naar laag niveau en blijft daar, ook na een tijdje gamen/3DMark. De kaart is wat mij betreft een aanradertje :)

Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/999%5Cimages%5Cproducts%5C1411%5C1411_m.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Milly op 03-01-2007 11:55 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Cheers milly:

De Asus is even duur als de Club3d, maar iets sneller.
Zit nu meer te denken richting de x1950Pro. Vooral voor geluid. maar nu alleen mijn vraag over driversupport

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Topictitel aangepast, zo moeilijk was dat toch niet? :P

• jjwa
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Wat ik zelf heb gedaan en wat ik aan zou raden is de Vraag & Aanbod in de gaten houden voor een 2e hands 7900 GTO of GTX. De snelheid is erg goed, ze zijn te krijgen voor ca 200~230 euro meestal, en de stock koelers van de GTO en GTX (refence designs natuurlijk) zijn vreselijk goed, vooral qua stilte! :) (voorbeeld)

"Ja maar ze staan voor diezelfde prijs ook nieuw in Pricewatch!" Ze zijn erg slecht verkrijgbaar, je hebt mazzel als je er nog eentje nieuw bij een winkel kan vinden voor een goeie prijs.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-07 14:24
Als je voor een stil systeem gaat, blijf dan van de x1950XT af.
Deze heeft dezelfde koeler als de x1900XT en deze is nogal redelijk luidruchtig bij zware 3D games.

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Je kan ook een X1950Pro kopen (maakt niet uit welk merk)

Is dat ding je te lawaaiig koop je bijvoorbeeld een Zalman V900-cu (~€30)

Lekker stil en koel.

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:14
Waarom staat er geen 7950GT in je lijstje?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 09:55
Die Nvidia's worden volgens mij minder warm dan de ATI's. Minder warm = minder koeling nodig = minder geluid. ;) (mits een goede koeler natuurlijk)

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
lullebakman schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:20:
Waarom staat er geen 7950GT in je lijstje?
Die past misschien niet in zijn budget? :)

Verwijderd

XFX heeft een passief gekoelde 7950GT! Zal even een PW linkje zoeken...
Ah gevonden: pricewatch: XFX GeForce 7950 GT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, HDCP) PV-T71J-YHE9

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 12:30 ]

• Jol65
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-06 20:29
Als je het geld hebt, overweeg dan een Seasonic voeding, bijvoorbeeld de S12 serie. Zijn reviews te vinden op tweakers. Op de Seasonic site staan ze hier: http://www.seasonic.com/product/pc_retail.jsp

Verder heb ik de E6300 met boxed cooler en die is stil zat op een laag toerental. De processor wordt namelijk nauwelijks warm en de voeding voert veel warmte af. Ik zou eerst de boxed ventilator proberen, een andere kan later ook nog.

[ Voor 37% gewijzigd door Jol65 op 03-01-2007 12:33 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jjwa schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:04:
Wat ik zelf heb gedaan en wat ik aan zou raden is de Vraag & Aanbod in de gaten houden voor een 2e hands 7900 GTO of GTX. De snelheid is erg goed, ze zijn te krijgen voor ca 200~230 euro meestal, en de stock koelers van de GTO en GTX (refence designs natuurlijk) zijn vreselijk goed, vooral qua stilte! :) (voorbeeld)

"Ja maar ze staan voor diezelfde prijs ook nieuw in Pricewatch!" Ze zijn erg slecht verkrijgbaar, je hebt mazzel als je er nog eentje nieuw bij een winkel kan vinden voor een goeie prijs.
Helemaal mee eens.
De 7900GTO presteert beter dan de 7900GT/X1950Pro, is schappelijk geprijst, en is _enorm_ stil. En bovendien erg makkelijk over te klokken naar een GTX. :) Ik zou als eerste toch eens kijken of je niet een te pakken kunt krijgen.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@Pollewob:
bedankt, je moet er maar op komen :P

@jjwa + ROD:
Ik heb liever nieuw. Toch bedankt voor het idee.

@gerre22:
Bedankt voor de tip, Ik vond m iets te duur voor mn gevoel, en nu hoor ik dus ook redelijk lawaaierig.

@lullebakman:
aangezien die redelijk duur zijn (beginnen bij 260 ongeveer) maar het zou nog kunnen. zijn te vergelijkjen met de x1950Pro toch??

@dg:
o dit wist ik niet. scheelt dit dan zoveel vergeleken met de 7900GT (van gigabyte uit mijn lijstje) en de X1950Pro van club3d of asus???

@cpec:
Die is me gewoon te duur. Zit dan alweer 30 euro of meer boven mn budget

@ Jol65:
ik kijk er even naar. bedankt voor de link (even gekeken en prijs verschilt niet veel van de tagan)
wat betreft de cooler, ik kijk er even naar. Maar die 20euro is me dat wel waard, als ik het later moet bestellen ben ik weer verzendkoste enzovoorts kwijt

[ Voor 25% gewijzigd door Griffin op 03-01-2007 12:37 ]

• Da_maniaC
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik zou persoonlijk voor de tip gaan van een 2dehands 7900GTX.
Daar heb je erg veel performance, voor dezelfde prijs als een 7900GT.
De koelers zijn inderdaad erg stil en omdat de kaarten zeer recent zijn heb je meestal nog fabrieksgarantie ook.
En kopen via vraag en aanbod hier is altijd veiliger dan bijv. Marktplaats.nl.

En de tip over de Seasonic voeding zou ik persoonlijk ook volgens.
Ik heb zelf met Seasonic een veel betere ervaring dan met Tagan.

[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 03-01-2007 13:12 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• jjwa
  • Laatst online: 08-07 15:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Jol65 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:30:
Als je het geld hebt, overweeg dan een Seasonic voeding, bijvoorbeeld de S12 serie. Zijn reviews te vinden op tweakers. Op de Seasonic site staan ze hier: http://www.seasonic.com/product/pc_retail.jsp

Verder heb ik de E6300 met boxed cooler en die is stil zat op een laag toerental. De processor wordt namelijk nauwelijks warm en de voeding voert veel warmte af. Ik zou eerst de boxed ventilator proberen, een andere kan later ook nog.
Helemaal mee eens wat betreft die Seasonic. De Seasonic S12 serie staat bekend als toppers bij mensen die gaan voor stilte in hun PC. Gezien je budget en systeem zou ik gaan voor deze voeding bijvoorbeeld: Seasonic S12-430, 430W.

Wat koeling betreft is die Arctic Freezer 7 Pro een goeie keus. Nog stiller is mogelijk met een Scythe Ninja. Die kan zelfs passive, dus zonder fan er op, draaien. Ook met de fan er op is de Ninja beter dan de Freezer trouwens. Wel wat duurder, dus de keuze is aan jou.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
jjwa schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:32:
[...]

Helemaal mee eens wat betreft die Seasonic. De Seasonic S12 serie staat bekend als toppers bij mensen die gaan voor stilte in hun PC. Gezien je budget en systeem zou ik gaan voor deze voeding bijvoorbeeld: Seasonic S12-430, 430W.

Wat koeling betreft is die Arctic Freezer 7 Pro een goeie keus. Nog stiller is mogelijk met een Scythe Ninja. Die kan zelfs passive, dus zonder fan er op, draaien. Ook met de fan er op is de Ninja beter dan de Freezer trouwens. Wel wat duurder, dus de keuze is aan jou.
Heb net de S12 in mn lijst gezet ipv de tagan.
Wat betreft de scythe, ik ken deze en dit is een goed ding, alleen de freezer 7 is goed genoeg voor mij. Helemaal passief hoeft niet.

Verwijderd

als je echt stilte wilt zou ik ZEKER voor de passief gekoelde 7900GT gaat :D hij kost dan wel 30 euro meer, maarja dan heb je ook iets he! 30 euro gezien over een heel jaar is maar 50 cent per week!

Wat betreft de freezer 7;
deze raad ik je echt aan, ik heb een soortgelijk systeem (E6600, X1900XTX, P5W DH deluxe etc.) Mijn X1900XT maakte echt een ontzettend lawaai dus daar heb ik een vf900cu led opgezet, nu is die echt helemaal stil :D alleen nu erger ik me weer aan het gebrom van de stock intel koeler! dus ik zou die freezer 7 zeker doen ;)

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik hoef niet totale stilte, maar ik wil ook geen turbine naast me hebben staan.
Momenteel heb ik een 6600GT draaien op 60%. mn zalman koeler op mn P4 1500RPM en mn andere 3 fans draaien op ongeveer 800RPM.
Als ik ga gamen zet ik mn cpu en blowoutfan op 100% (2500RPM en 1500RPM) en dan hoor ik mn systeem iets meer.
Dus een beetje geluid is niet erg. Maar wil het wel iets lager houden.

Iemand nog wat info over het ATi driver verhaal. Dat de drivers wat minder goed zijn???

• Milly
  • Niet online
Griffin schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:02:
Iemand nog wat info over het ATi driver verhaal. Dat de drivers wat minder goed zijn???
Als het al zo is lijkt me niet dat het de doorslag zou mogen geven bij een keuze tussen Ati of nVidia... Ik vind de drivers van Ati iig prima :) En er zijn natuurlijk ook nog de Omega-drivers...

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Momenteel heb ik echt de neiging om gewoon de x1950Pro te nemen, of dit nu de Club3D is of de Asus (ligt aan de clocks en het pakket wat meegeleverd word (kabels etc)).

Ik wil iedereen bedanken voor de hulp. Ik neem het allemaal mee in mn keuze

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Even nog een vraag met betrekking tot het volgende.

Ik was lekker aan het surfen op GoT en vond dit: x1950 pro pci-e keuze dilemma
sapphire info

Nu dus de betrekking van de sapphire. Hij lijkt met beter dan de Asus of de Club3D echter het is bij een andere webwinkel dan waar ik de andere spullen ga kopen (alternate) dus zit ik met extra verzend koste. Hij komt dan wel iets duurder uit, maar is dit het waard volgens jullie.
Ik heb het gevoel van wel. scheelt me toch 200MHz op het geheugen, en een mooie en goede zalman koeler er op.

graag jullie ervaringen en ideeen erop. Maar doe rustig aan aangezien ik liever goed rondkijk voordat ik zomaar wat ga kopen

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 09:31
De Sapphire X1950 pro Ultimate is zeker interessant kaartje. Is alleen de vraag wanneer ze leverbaar zijn. Ik had op 29 nov. al een besteld maar leverdatum werd al paar keer verzet.
Heb uiteindelijk andere kaart gekocht.

Hou dit forum anders ff in de gaten van een leverancier

Specs

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Dat is dan weer minder, ik houd het in de gaten, mijn dank

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je kunt zoals meerdere mensen hier zeggen het best kijken naar de Sapphire X1950PRO Ultimate, maar wellicht is de XFX GeForce 7950GT / 550 ook een optie (volledig passief gekoeld). Een nadeel aan deze kaart is dat ie rond de €280 kost.

Ik zou de X1950PRO Ultimate halen, omdat deze een stuk goedkoper is en bijna net zo snel. Op die manier houd je geld over voor bijvoorbeeld een andere upgrade in de toekomst.

[ Voor 27% gewijzigd door AntonH op 04-01-2007 21:31 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
De XFX 7950 is me gewoon te prijzig.
ik ga als ik ga kopen (over paar weken) eerst contact op nemen met de winkels

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Nog even een vraag:
het betreft de club3d X1950Pro 256MB
de artic cooler die erop zit steekt wel een eind boven de kaart uit. gaat dit geen probleem vormen met de Centurion 5 kast???

ik heb zelf het vermoeden van niet na dit plaatje gezien te hebben, maar toch vraag ik even om ervaringen etc
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster-europe.com/product_common_images/1eddb766ee9791010044a6a9fd036b41.jpg

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 16:08
heb geen ervaring met die kast maar heb wel de Club3D X1950 pro 512 mb besteld. Hierbij heb ik de accelero X-2 van arctic cooling gekocht. Dit is een fluisterstille koeler voor deze kaart. Voor zover ik in reviews heb kunnen lezen. Je moet dan alleen de standaard koeler eraf slopen. Ben beniewd hoe moeilijk dat gaat. Misschien iets voor jou om eens naar te kijken?
mijn doel is hetzelfde als de jouwe: een stil game systeem

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Laryx schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:16:
heb geen ervaring met die kast maar heb wel de Club3D X1950 pro 512 mb besteld. Hierbij heb ik de accelero X-2 van arctic cooling gekocht. Dit is een fluisterstille koeler voor deze kaart. Voor zover ik in reviews heb kunnen lezen. Je moet dan alleen de standaard koeler eraf slopen. Ben beniewd hoe moeilijk dat gaat. Misschien iets voor jou om eens naar te kijken?
mijn doel is hetzelfde als de jouwe: een stil game systeem
De kaart waar ik het overhad in de link (club3d 256mb x1950pro) heeft al een premounted Artic X2 koeler erop zitten. dus ik hoef niets te verwijderen oid

Verwijderd

Griffin schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:47:
Nog even een vraag:
het betreft de club3d X1950Pro 256MB
de artic cooler die erop zit steekt wel een eind boven de kaart uit. gaat dit geen probleem vormen met de Centurion 5 kast???

ik heb zelf het vermoeden van niet na dit plaatje gezien te hebben, maar toch vraag ik even om ervaringen etc
[afbeelding]
Je kan beter kijken naar een systeem kast waar je moederbord op zijn kop staat. (als je nog geen kast heb gekocht)
Dan zijn je videokaarten met de koeler naar boven toe .

Voor beeld eigen systeem.
2x7900gt tops 520core 1440mem standaart naar 580core en 1600mem Temp zijn 43graden fan van de koeler op zijn laagst (standaart asus koeler) (ouwe kast dik 20graden meer)
enermax verkoop deze kasten zie link

http://www.enermax.com/en..._cases_detail.asp?PrID=67
http://www.enermax.com/en...t_cases_detail.asp?PrID=6

de onderste heb ik zelf
nog een pus punt de cpu heeft zijn eigen behuizing met 1x120mm fans lownoise bedient via fan control

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
ziet er goed uit, alleen alternate verkoopt ze niet. En ik koop het liefst toch alles onder 1 dak ivm verzendkoste etc.
Ook zit ik met het volgende probleem dat de kasten niet te hoog mogen zijn. Ik heb een bepaalde plank waar de kast onder moet komen en ik weet dat de centurion5 eronder kan. + ik vind het 1 van de mooiste kasten momenteel op de markt (die ook nog betaal baar is)

Verwijderd

maat,

een snelle en stille kaart? Dat is dan echt de sapphire X1900Pro ULTIMATE. Heel veel prijs/prestatie verhouding, en tevens heel stil want hij wordt standaard met een vf900cu van zalman uitgerust!

Verwijderd

tja of en asus top met heatpipes (snelste en stilste kaarten zoals ati en nvidia)
je kan ook zelf een anderen koelig monteren

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ nizzle:
dat weet ik, alleen die kaarten zijn moeilijk te verkrijgen momenteel. Sinds een paar dagen verkoopt alternate hem ook, maar onbekend wanneer deze binnen gaat komen.

@suijkerbuijk:
zelf een andere koeler monteren kan wel, maar doe ik liever niet in de garantie periode mocht er wat fout gaan. Dus daarom zoek ik gelijk een kaart die al een stillerE koeler heeft. hoeft niet helemaal geluidsloos te zijn, maar een beetje.

Ik zit nu te dubben tussen de x1950pro ultimate van sapphire, de club3d met X2 koeler van artic. en de Asus met eigen koeler.
De sapphire is het beste geklokt maar het duurste (220 bij alternate). daarna de Club3d op 200euro. deze is als laagste geklokt (maar verschilt niet veel met de asus. en als laatste de asus voor 190.

Verwijderd

Alternate verkoopt wel de Silverstone TJ06. Dat is dezelfde kast als de genoemde Enermax, maar met een veeeel mooier design!
Overigens is het niet zo dat een kast met het mobo op z'n kop beter zou zijn voor temperaturen, dus extra geld uitgeven omdat hij op de kop is zou ik niet doen. Als je toch een kast nodig hebt en het design mooi vindt, no problem :)

Verwijderd

Ik heb een systeem draaien (typ ik dit bericht nu op) waarbij performance en stilte voorop stonden. Heb er een X1950 Pro 512 in zitten van Club3D. Er zit standaard een Accelero X2 koeler op. Ik kan de koeler van de videokaart dus gewoon niet horen! Ook niet bij heftig gamen. En de rest van de kast maakt dus ook bijna geen lawaai. Alles low-noise.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ cpec:
van die kast moet je van houden, ik vind hem minder mooi. Ook is ie veel te hoog.

@hlpdsk:
mooi om dat te weten, ga toch steeds meer naar de club3d kant hangen.

[ Voor 68% gewijzigd door Griffin op 10-01-2007 11:46 ]

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 10:10
Ik heb een Sapphire X1950XT 256MB vorige maand gekocht voor €240 bij icomputers...
Ding is bij het opstarten 5 seconden wat lawaaierig (fan staat dan op full speed) maar gaat daarna draaien op veel lager aantal toeren en is dan fluister stil. Ook na flink gamen (F.E.A.R en hitman 4 op 1600x1200 met 4x AA en 16x AF) komt de fan niet hoger dan de rest van mn systeem. Heerlijke kaart en zeker de moeite waard IMHO.

Verwijderd

Tja, je moet er inderdaad van houden :)
Dat-ie te hoog is (true, hij is hoog) lijkt me een beetje onzin, aangezien de Enermax net zo hoog is ;)

Verwijderd

Het schijnt dat de ATI de AIB's meer vrijheid gaat geven voor de X1950XT, wat concreet inhoudt dat we custom coolers gaan zien net zoals bij de X1950 Pro.
Als je t bij de X1950 Pro houdt, zou ik persoonlijk voor de MSI gaan. Scheelt toch weer wat in prijs in vergelijking met de Club3d en is ongeveer net zo stil.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
dartbord schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:06:
Ik heb een Sapphire X1950XT 256MB vorige maand gekocht voor €240 bij icomputers...
Ding is bij het opstarten 5 seconden wat lawaaierig (fan staat dan op full speed) maar gaat daarna draaien op veel lager aantal toeren en is dan fluister stil. Ook na flink gamen (F.E.A.R en hitman 4 op 1600x1200 met 4x AA en 16x AF) komt de fan niet hoger dan de rest van mn systeem. Heerlijke kaart en zeker de moeite waard IMHO.
De X1950pro is goed genoeg voor mij. En de x1950XT is niet overal zo goed koop. ik wil alles bij alternate bestellen. en rond de 200 euro is echt mijn hoogste budget.
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:48:
Tja, je moet er inderdaad van houden :)
Dat-ie te hoog is (true, hij is hoog) lijkt me een beetje onzin, aangezien de Enermax net zo hoog is ;)
Maar ook de enermax kast was te hoog. :)
De centurion wordt het gewoon. ik vind het een mooie kast en hij past ook :)
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 15:12:
Het schijnt dat de ATI de AIB's meer vrijheid gaat geven voor de X1950XT, wat concreet inhoudt dat we custom coolers gaan zien net zoals bij de X1950 Pro.
Als je t bij de X1950 Pro houdt, zou ik persoonlijk voor de MSI gaan. Scheelt toch weer wat in prijs in vergelijking met de Club3d en is ongeveer net zo stil.
Hij is 10 euro (ong) goedkoper, en iest hoger geklokt (maar 20MHz. dus te verwaarlozen imo). Op die kaart zit ook een artic, maar dan een silencer. persoonlijk heb ik meer ervaring met club3d. en de koeler X-2 lijkt me iets beter.

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 16:08
OMG had geen idee dat op de club3d X1950 pro kaart standaard al de accelero x2 zat.
De koeler heb ik meteen maar ge-annuleerd in de bestelling voor mijn nieuwe pc :)
Sorry voor mijn eerdere domme opmerking dan :S

[ Voor 13% gewijzigd door Laryx op 10-01-2007 22:20 ]

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• Tjona100
  • Laatst online: 17:19
ik zou deze nemen
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JBXNN5&

MSI 7900GTO en dan overclocken tot GTX :)

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Laryx schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:20:
OMG had geen idee dat op de club3d X1950 pro kaart standaard al de accelero x2 zat.
De koeler heb ik meteen maar ge-annuleerd in de bestelling voor mijn nieuwe pc :)
Sorry voor mijn eerdere domme opmerking dan :S
Ach dan weet je het nu ook :)
Deze zit toch weer 50 euro boven de andere. Ja deze is velen malen sneller maar toch denk ik dat de x1950 pro momenteel voldoende is voor mij. En je kan wel zeggen 'ach het is maar 50 euro meer'. ja maar als je dat bij elke component doet dan gaat je totaal prijs toch wel weer iets meer omhoog.
Ook hoe ik niet direct te overclocken, ik doe het alleen als het echt heel hard nodig is, en dan nog liever niet. Ook weet ik niet in hoeverre deze koeler lawaai maakt of niet

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 08:56
7900GTO is wel een hele mooie kaart en nog nauwelijks verkrijgbaar. Ik heb 'm nu een paar maanden. Evt. nadeel is dat ie erg groot is door de koeler. Voordeel: je hoort 'm niet.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik lees nu dat het geluids niveau dus laag lig, zit nu dus alleen te twijfelen of het de 60 euro waard is ivm de snelheid winst. + of hij er aan het eind van de maand nog wel is. (ivm salaris :P)

darnit, jullie maken me aan het twijfelen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Griffin op 11-01-2007 19:24 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een GTO is slecht verkrijgbaar, en langzamer dan een X1950Pro. Als ik bij de VGA charts van Tom's Hardware een X1950Pro (256MB GDDR3, 594/1390MHz) tegenover een 7900GTX (512MB GDDR3, 650/1600Mhz) zet, is de X1950Pro in veel gevallen maar een paar FPS langzamer, behalve bij spellen waar het grotere geheugen van pas komt zoals RoN. Maar een 7900GTX heeft wel 280MHz sneller geheugen dan de GTO, dus de GTO zal slechter presteren. Nu is deze vrij aardig over te clocken, maar de vraag is of jij dat gaat doen en of je dan 60 euro waard is? Als je 'm dan op GTX speeds clocked is hij nog maar marginaal sneller dan de X1950Pro, die in eerste instantie goedkoper was en die natuurlijk ook over te clocken is.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Als ik dit dan dus lees is het gewoon 'bang for buck' beter om de Club3D x1950Pro te nemen. Deze loopt bijna net zo snel als de geclockte GTO naar GTX.
dan hou ik die 60euro in mn zak en geef ik dat ergens anders aan uit.

@ atlex bedankt voor verdere uitleg

• Tjona100
  • Laatst online: 17:19
ik zat ook te twijfelen tussen de 7900GTO & X1950 PRO van MSI omdat die sapphire op veel forum's niet zo goed woorden beoordeeld dmv slechte koeling. ben toch uiteindelijk voor de GTO gegaan vanwege goede ervaringen met nVidia.
het mooie is wel dat die club 3d versie die accelero koeler erop heeft zitten dus ook beter word gekoelt, het is op dit moment 1 van de best presterende - goedkoop geprijste kaart alhoewel de MSI versie dan weer een krappe 40 euro goedkoper is dan de club3d versie waarvan je in feite al met gemak los zo'n coolertje ken halen.

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

Verwijderd

Griffin schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 11:40:
@hlpdsk:
mooi om dat te weten, ga toch steeds meer naar de club3d kant hangen.
Ik speel er alle spellen mee op de 'alles vol open' settings. Op een 30" monitor! Dus langzaam is ie ook niet.

En je houd geld over om bv. over 2 jaar weer een andere te kopen. En dat is dan iets wat geheid een stuk sneller is dan wat je nu kunt kopen ook al gooi je er 1000 euro tegenaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2007 01:23 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tjona100 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:13:
goedkoop geprijste kaart alhoewel de MSI versie dan weer een krappe 40 euro goedkoper is dan de club3d versie waarvan je in feite al met gemak los zo'n coolertje ken halen.
Maar ik ben geen voorstander om in de garantie periode een andere koeler te monteren op de GPU.
Met de club3d kan ik gewoon goede koelprestaties krijgen direct via de fabriek.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
even een vraag, zit er bij de Club3D versie een converter van MOLEX naar PCIe bij. ??

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vast wel, afaik zit dat er bij veel kaarten gewoon een verloopstukje aangezien PCI-e voedingsstekkers nog niet bepaald ingeburgerd zijn. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik wil iedereen bedanken voor alle hulp.

Ik heb alles besteld:
Processor:
Intel Core2Duo E6400 (+ Artic pro7)

Geheugen:
2GD DDR2 PC6400

HDD:
Seagate 7200.10 320GB 16MB cache

GPU:
Club3D ATi Radeon X1950Pro 256MB

PSU:
Coolermaster Extreme Power 430Watt.

Kast:
Coolermaster Centurion5

Moederbord:
Gigabyte DS3
Ben uit eindelijk toch voor de Club3d gegaan. Goede grapics en hoor alleen maar goede dingen erover.
Ook de 320GB versie van de HDD gekocht ipv de 250GB versie.

nogmaals mijn dank is groot voor alle hulp _/-\o_

Ik laat weten hoe tevreden (of niet (hoop ik niet)) ik ben als ik alles binnen heb. hoogwaarschijnlijk woensdag, dan in elkaar zetten en donderdag goed testen :P

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-07 09:31
Zo te zien leuk systeempje wat je hebt samengesteld. Veel plezier ermee.

En graag gedaan natuurlijk.

Specs

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:03
Griffin schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:51:

Ik heb alles besteld:

[...]

Ben uit eindelijk toch voor de Club3d gegaan. Goede grapics en hoor alleen maar goede dingen erover.

Ik laat weten hoe tevreden (of niet (hoop ik niet)) ik ben als ik alles binnen heb. hoogwaarschijnlijk woensdag, dan in elkaar zetten en donderdag goed testen :P
Kosten? En waar?

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Besteld bij Alternate. En totaal plaatje is (roffel.....) €1035,85.
(had er ook nog even een artic silver 5 pasta bij gedaan, + een connector van zalman om 1 fan op 5 volt te laten draaien via een MOLEX.

Ik heb mn oude pc hier nog staan, hier haal ik mn audigy 2 uit en die gaat ook in mn nieuwe pc.
Voor oude sys specs check signatur link.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Het is toch niet te geloven.
Gistere * Griffin en AtleX Naar alternate gereden en komen we daar, nog niets aan het handje.
Staan we te wachten bij de afhaal balie word mijn achternaam omgeroepen, dus ik denk direct 'Wat gaan we nu weer krijgen'. Wat blijkt waren de Artic Freezer 7 Pro's TOCH niet op voorraad. (ik zeg TOCH omdat ik een mail heb gehad dat alles klaar lag voor mij).
Ach die op back order gezet en Alternate betaald de verzend koste (dat is wel erg netjes).

Tijdens alles inpakken van de spullen in de tas even 'snel' alles gekeken of het er was, en zo leek het ook.
Ik kom thuis en ga even alles rustig bekijken blijk dat ik de Club3D X1950Pro AGP heb mee gekregen. Dus ik met alternate site de artikelnummers bekijken. Wat blijkt nou 'is er op de AGP versie de (alternate)sticker van de PCI-e versie geplakt'.

Dus ik maar even bellen, we staan dan eerst 13minuten in de wacht omdat het zo druk is, maar ondertussen ben ik een eigen doos aan het fabriceren van karton omdat ik toch al wist dat hij terug moest, dus stond de telefoon op speakerfunctie.

Eindelijk na 13 minuten dus iemand aan de lijn en die zegt mij dat ik een RMA formulier heb moeten gekregen, ik zeggen van niet maar hij moest er bij zitten. Dus op dat moment zei ik maar 'o dan ben IK hem vast kwijt geraakt'.
Dus die gozer vertelt mij dat ik zelf even een brief moet maken en deze bij het pakket moet doen, samen met een bonnetje van de verzendkoste, deze worden dan terug gestort op mijn rekening. (ook dat is weer netjes).

Gisteren dus dat pakket afgeleverd bij het lokale postkantoor hier en hopelijk komt mijn pakket daar vandaag aan, wat hopelijk resulteerd dat ze de PCI-e versie vandaag op de bus doen, wat HOPELIJK resulteerd dat ik morgen de nieuwe kaart heb.

De freezers zijn gistere avond laat / vanochtend wegestuurd dus met een beetje geluk zijn ze HOPELIJK vandaag binnen.

Nu maar hopen dat TNT etc meewerkt.

offtopic:
NIeuwe intel box cooler montere is een gedoe

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
UPDATE:
De artic's zijn net binnen gekomen, en gelijk gemonteerd natuurlijk. Het is het zelfde systeem als van Intel Cooler, alleen die van Artic gingen makkelijker.
Nu wachten op de kaart

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-07 18:10
Griffin schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 21:51:

Ik heb alles besteld:

[...]

Heb je de Club3D al uitgetest ben namelijk ook van plan deze videokaart te kopen (hoe stil is de koeler en hoe warm wordt ie) :9 :9

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Verwijderd

Ik heb 'm en ik hoor 'm niet in een stil systeem. En ik heb 'm ook nog niet op de 50 graden gekregen stock.

• Da_maniaC
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Griffin schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:53:
offtopic:
NIeuwe intel box cooler montere is een gedoe
Sorry, maar ben je niet goed wijs?

Die coolers zijn verreweg de makkelijkste die ik op mijn werk ooit ben tegen gekomen. :z

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
MiskentTalent schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:30:
[...]

Heb je de Club3D al uitgetest ben namelijk ook van plan deze videokaart te kopen (hoe stil is de koeler en hoe warm wordt ie) :9 :9
als je mijn vorige posts leest kan je zien dat ik de kaart nog niet heb. Dit ivm een paar probleempjes aan Alternate zijn kant. Echter ik hoop de kaart vandaag of maandag in huis te hebben. Dus ik bouw hem dan in en ga dan installeren en stressen.
DJ_The_SP schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:29:
[...]

Sorry, maar ben je niet goed wijs?

Die coolers zijn verreweg de makkelijkste die ik op mijn werk ooit ben tegen gekomen. :z
Ik ben sowieso niet goed wijs, maar dat wist ik al.
Het gezeur wat ik er mee had was dat de laatste steeds over het richeltje sprong. Dit omdat ik het zwarte gedeelte (de 'schroef') niet ver genoeg doordrukte. echter ik heb later gezien dat het ook met een schroevedraaier kon, ik heb het namelijk met mn duim gedaan en dan gaat je duim vanzelf pijn doen en kan je niet meer veel kracht zetten :P.
Maar ik moet zeggen het is wel een fijn systeem, alleen was nogal wat geprutst de eerste keer.

• MiskentTalent
Tjona100 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 23:13:
ik zat ook te twijfelen tussen de 7900GTO & X1950 PRO van MSI omdat die sapphire op veel forum's niet zo goed woorden beoordeeld dmv slechte koeling. ben toch uiteindelijk voor de GTO gegaan vanwege goede ervaringen met nVidia.
het mooie is wel dat die club 3d versie die accelero koeler erop heeft zitten dus ook beter word gekoelt, het is op dit moment 1 van de best presterende - goedkoop geprijste kaart alhoewel de MSI versie dan weer een krappe 40 euro goedkoper is dan de club3d versie waarvan je in feite al met gemak los zo'n coolertje ken halen.
Ja ik wil ook de Cub3D x1950 Pro kopen alleen kom ik een probleempje tegen.
Op de Club3D komt geen koelblokje voor op de spanningsregelaars en bij de Saffire Ultimate wel, alleen heeft die een Zalman koeler (is die net zo still als de Axcellero van Arctic)

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
De kaart is binnen :) :D
alleen nu zit het installeren van windows in de weg. Heb een legale versie van MSDNAA alleen geeft een error, dus even opnieuwe downloaden van de iso en daarna opnieuw branden en opnieuw proberen.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Draait nu goed,
was een probleem met De format denk ik.

• MiskentTalent
Griffin schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 20:20:
Draait nu goed,
was een probleem met De format denk ik.
Hoe draaid de club3D kaart nu, heb je ook reboots of zoiets gehad vanwege de temps, en hoe warm wordt de kaart en de spanningsregelaars achter aan de kaart, want daar zitten bij de club3d geen koelblokjes op. 8)7 8)7

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
momenteel ben ik even mijn oude computer aan het herinstalleren en dat doe ik op mijn MAIN monitor dus heb mijn eigen pc niet aangesloten.
Zo even uit gedachte werd de GPU volgens atitool IDLE 34 graden, maar dit was snel gekeken. onder stress heb ik nog niet gekeken.

Ik plaats hier zsm de temps en wat ik voor score haal met benchmark 2003, 2005 van 3dmark.

edit:
ik had in mn DM naar iemand anders nog mijn benchmark scores staan:
3D Mark 2003 - 16240

3D Mark 2005 - 10029

10000 op 2005 is erg veel, maar dat gaf de software aan :P

ik draai hem binnenkort nog wel eens en dat post ik hier dan ook voor jullie

[ Voor 28% gewijzigd door Griffin op 26-01-2007 10:34 ]

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Update:
Na 2keer 3Dmark05 gedraaid te hebben is de GPU core +/-45 graden en spint de fan op ongeveer 41% (volgens atitool 0.26).
de score zat wederom rond de 10000. namlijk 100015

3dmark03 heb ik niet gedraaid aangezien ik het nut er niet van in zag. 2006moet ik nog downloaden

EDIT:
wat jij met spanningsregelaars bedoelt op de achterkant weet ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Griffin op 26-01-2007 13:45 ]

• MiskentTalent
Griffin schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:44:
Update:
Na 2keer 3Dmark05 gedraaid te hebben is de GPU core +/-45 graden en spint de fan op ongeveer 41% (volgens atitool 0.26).
de score zat wederom rond de 10000. namlijk 100015

3dmark03 heb ik niet gedraaid aangezien ik het nut er niet van in zag. 2006moet ik nog downloaden

EDIT:
wat jij met spanningsregelaars bedoelt op de achterkant weet ik niet.
Ik heb de kaart ook besteld bij alternate & een moederboard asus p5b de luxe wifi - 2GB Pc5300 667 Kingston valueram, ga niet zo veel overclocken - Core2duo e6400 - WD Raptor 150GB ADFD.
Hoop dat het een beetje snel draaid hiero. :P :P

Pagina: 1