JVC GZ-MG47

Pagina: 1
Acties:

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
http://www.jvc.nl/images/photo/106771_gz_mg47_op.jpg

Gisteren aangeschaft en tot nu toe nog erg tevreden. Iemand anders nog ervaringen.
Dit zijn de specs:

• Extra lichtsterke F1.2 lens
• 3-Dimension Noise Reduction (3D NR)
• Gebruikersvriendelijke GUI voor eenvoudige bediening en instelling
• Indexbeeldjes (thumbnails) om snel te zien wat u heeft opgenomen
• Programme AE met speciale effecten
• Meerdere on-screen menutalen
• Data Battery
• USB2.0 High-Speed Transfer (tot 12x real time)
• Gemakkelijk afdrukken door de PictBridge en DPOF ondersteuning
• High-Value Software voor Windows®/Macintosh (Data Management, Editing en DVD Creation)
• Maximaal 25 uur opnametijd met de ingebouwde harde schijf van 20 GB
• 4,5 uur opnemen in hoge kwaliteit met MPEG-2 Video (gemiddeld 8,5 Mbps, 720 x 576/50i in ULTRA mode) met Dolby Digital Audio (MOD bestand)
• Megapixel digitale foto’s met Megabrid Engine
• INDEX/DATA knop op de LCD voor directe informatie over de resterende batterijcapaciteit, zelfs als de camera uitgeschakeld is, en de vrije ruimte op de harde schijf
• Stick Control op de LCD voor eenvoudige bediening
• Easy Direct DVD om DVD's te branden via USB aansluiting, zonder PC
• Voorkeuze van de symbolen voor gebeurtenissen voor het makkelijk weergeven van de playlist en maken van DVD's
• Auto Illumi. Light (automatische videolamp)
• 2,7" 16:9 breedbeeld Clear LCD monitor
• Hybrid Digital Image stabilisatiesysteem
• Power-Linked Operation
• SD kaartslot voor extra data opslag
• 15x optische zoom/700x digitale zoom
• 16:9 Wide Mode (Full Wide CCD)
• Afstandsbediening meegeleverd
• Gewicht 430 gram*, volume minder dan 511 cm³
* met accu en lensdop.

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Hoe is de lowlight-performance?

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• Tasminos
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je moet niet al te spectaculaire verwachtingen van hebben. Ik heb het aangeschaft om wat films thuis en buiten te maken. Mijn intensie is niet om proffesionele opnames te gaan maken. Tot nu toe heb ik tijd gehad om 2 opnames thuis te maken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe wel tevreden ben. Iemand anders nog ervaringen??

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:06
Ik ben op zoek naar een camcorder die het goed doet binnenshuis, ook tijdens Nederlands grijsgrauw weer.

Mijn oog viel eerst op de JVC GZ-MG77 met F1.2 lens, maar daar zit geen extra lamp op. De GZ-MG57/MG47 heeft deze extra lamp wel, maar een kleinere CCD (1/3,9" tov. 1/5" met 2.1 en 1.3 MPix resp.).

Enerzijds wordt beweerd dat meer MP voor video geen meerwaarde heeft, elders wordt gezegd dat je met een lichtzwakkere lens en grotere CCD wel weer beter af kunt zijn. Verder wordt beweerd dat JVC qua kleur niet zo goed presteerd.

Kun je een paar shots laten zien met normaal en weinig licht?

En is de lamp voldoende voor filmen in het donker?

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De Sony HC96 of HC94 of zo doet het IMHO wel redelijk binnenshuis, waarschijnlijk vanwege de 1/3" CCD. Van andere camera's zou ik het niet weten.

In an age that prizes truth our greatest obstacle may be the very mind that seeks it.

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Kun je mij zeggen of deze camera AV/DV-input heeft? Ik ben op zoek namelijk op zoek naar een camera met harde schijf maar deze moet wel AV/DV-input hebben omdat ik hier een bullet cam op wil aansluiten en zodoende kan gaan filmen op de motor :)

De sites van de verschillende fabrikanten zijn onduidelijk over het beschikken van AV/DV-input, vandaar.

Nog een vraag: hoe gevoelig zijn camera's met DVD of hdd als opslag? Ik wil de camera dus ook op de motor gaan gebruiken. Stel dat ik de camera inpak in dik schuimrubber, zou het dan lukken of is DVD/hdd gewoon te gevoelig voor schokken?

Kan je misschien eens een filmpje maken als voorbeeld van de kwaliteit? :)

[ Voor 49% gewijzigd door El_Bandito op 12-01-2007 22:58 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

El_Bandito schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 22:16:
Kun je mij zeggen of deze camera AV/DV-input heeft? Ik ben op zoek namelijk op zoek naar een camera met harde schijf maar deze moet wel AV/DV-input hebben omdat ik hier een bullet cam op wil aansluiten en zodoende kan gaan filmen op de motor :)
Hey motorrijder!!

Ik ben op zoek naar een camera met av input, maar dan met dv bandjes. Mij werd aangeraden de Sony HC96 te nemen.
Heb je al een bullet-cam op het oog? Als het uit het buitenland moet komen kunnen we misschien samen iets regelen. Bij interesse mail maar naar : jarnokuipers apenstaaart hotmail en dan .com

Verwijderd

Verwijderd in "Het grote Digitale Video Camera topic"

Daar gaf ik NO2 het advies voor de HC96 vanwege zijn voorkeur voor bandjes. Ik heb inmiddels even eea nagezocht en ik kan jullie verheugd vertellen dat er geen enkele HDD camera op de markt is of begin 2007 op de markt komt met een AV-in. Qua camcorders zouden de Sony DVD 405 en DVD 505 nog in aanmerking komen (Canon en Panasonic hebben geen AV-in op hun modellen). Over stuitergevoeligheid heb ik geen info. Het lijkt me dat geen enkel systeem hier lekker mee overweg kan, behalve camera's die opnemen op solid state. Vooralsnog zijn die niet te vinden met AV-in. DVD zou ik in ieder geval niet kiezen (ook al buffert hij voordat hij opslaat). Ik denk dat een tape dan het beste presteert, maar ik weet bijna zeker dat die koppen het ook niet lekker vinden om flink te stuiteren.

Over de JVC HDD modellen kan ik alleen uit ervaring spreken met de JVC MG21/ JVC MG47 en JVC MG505 (ze staan momenteel alledrie hier in huis). Ik heb zelfs een voorbeeld filmpje waarin de drie vergeleken worden, maar die is in MPEG2 en ik heb geen webspace om hem te hosten. Mijn conclusie: JVC MG21 is een waardeloos apparaat; er is weinig scherpte, binnen is het plaatje ongelooflijk donker en de kleuren.... ach ja. De MG47 is vele malen beter bij weinig licht, biedt veel meer scherpte en betere kleuren. Hoewel de camera 's avonds de neiging heeft om de kleuren heel geel te maken. De enige camera die ik recent heb getest die 's avonds goede kleuren had is de MG505. Deze camera is ook op het gebied van scherpte weer een stap beter. Tegenover de Sony's is hij wat donkerder, maar met veel minder korrel (weinig licht dus). Het is maar waar je van houdt. Ik had wel meer moeite met focussen met de MG505 dan met de MG47 (bij weinig licht dus).

Ik denk overigens wel dat we beter twee topics bij elkaar kunnen voegen, namelijk deze:
Het JVC Everio Topic
Pagina: 1