Toon posts:

Het JVC Everio Topic

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/t3/20041221/00/3108714102.jpg

Waarom dit topic?
Ik ben al langere tijd op zoek naar een mooie, handzame, en vooral goede camcorder die ook behoorlijke foto's kan maken zodat je niet alsnog 2 apparaten hoeft mee te nemen. Ik denk dat ik het in de Everio allemaal heb gevonden. Dus behalve dat dit het Everio topic is waar je kunt reageren, is dit ook een soort van ervaringen topic. (als iemand hem als heeft natuurlijk ;) )

De JVC Everio: Specs
• Gebruikersvriendelijke GUI voor eenvoudige bediening en instelling
• Indexbeeldjes (thumbnails) om snel te zien wat u heeft opgenomen
• 1,8" LCD Monitor
• 48 kHz/16-bits stereo Voice Recorder functie (WAV)
• USB 2.0 om snel data over te zetten
• Gemakkelijk afdrukken door de PictBridge en DPOF ondersteuning
• Drie 1/4,5-inch 1,33 megapixel CCD's voor haarscherpe beelden
• 5 megapixel digitale foto's met een maximale resolutie van 2560 x 1920 pixels (JPEG)
• Ring voor handmatige scherpstelling met autofocusknop voor nauwkeurig en creatief filmen
• Ingebouwde Pop-up Flash
• Programme AE en Manual/Auto Mode keuzeknop
• Geavanceerde fotografische functies zoals Auto Bracket en een real-time histogram
• JVC compacte draaibare handgreep
• Gewicht 400 gram* met zonnekap, volume minder dan 480 cc
• 4 GB Microdrive® Removable Media meegeleverd
• Microdrive®/CompactFlash Card en SD Dual Card Slots voor extra data opslag en overzetten
• MPEG-2 video van hoge kwaliteit (max. 720 x 576/50i in ULTRA mode) met Dolby Digital Audio (MOD bestand)
• Megabrid Engine voor video en foto's van de hoogste kwaliteit
• 10x (8x bij foto's) optische zoom/200x digitale zoom
• Super Hi-Rez JVC lens
• 4 x 3 en 16 x 9 (samengedrukt) video modes
*inclusief accu, Microdrive®, lensdop en polsriem

Reviews
Asia.cnet.com => Cijfer: 7.4
Camcorder.info, met heel veel reacties op het forum over de camera.
I4U.com, met onder andere een fotovegelijking test.

De speciale Everio Website
De prijzen van al dit lekkers

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 14:35 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
en wat is de prijs van al dit lekkers :P?
en hoe zit het met de beeldstabiliteit, minimale lichtwaardes etc...?

Home Assistant Configuratie V&A

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57

inXs

known as inXs

Ik zat zelf te twijfelen over de mc100, de goedkoopste variant zeg maar. Ik vind die toch net iets fijner in de hand liggen om eerlijk te zijn. Volgens de jvc site is de mc500 variant de enige met 5megapixel, de mc200 en mc100 zijn beide 2megapixel. Zelf dacht ik ook dat dit meer was trouwens. Maar ik vind het een zeer leuk apparaat, vooral omdat je niet meer met bandjes hoeft te werken :) Ben benieuwd naar meer ervaringen! http://www.jvc.com/presentations/everio/overview/index.html

superB

Verwijderd

Dan ook maar een bijdrage van mij:

De nieuwe everio's nu met echte HD

Eerder al genoemd de review van camcorderinfo, daar voeg ik een review van dvspot aan toe. Samenvatting, leuke modellen, erg innovatief, leuke beeldkwaliteit alleen low-light performance is niet super. Wellicht dat de 3CCD mc-500 hier beter in is (verwacht ik wel van een 3 chipper), maar die is nog niet getest.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57

inXs

known as inXs

Ja dat zijn de hd versies, er wordt verwacht dat de goedkoopste variant (20gb) rond de 800 dollar gaat kosten, is deze camera makkelijk te gebruiken tesamen met een draagbare hd zeg maar? Want dat is opzich best ideaal. Waar ik zelf mee zit is idd de low-light performance.. De mc500 vind ik zelf nog iets boven mijn budget. Weet iemand hoe dat zit met de HD serie?

superB

Verwijderd

JVC is also promoting quality low light performance in the new models. All four models include JVC's 3D Noise Reduction technology which reduces noise in low light shooting environments. In addition, the GZ-MG20 and GZ-MG30 include 1.8 F lenses which, according to JVC, allow 2.3 times better low light performance than F 1.2 lenses which are commonly found on other camcorders.
Ik denk dat de getallen 1.8 en 1.2 omgedraaid moeten worden. Ik kan alleen niet zien wat er op het lensje staat (verdomde zon op mijn monitor). Ik denk dat de gevoeligheid van de chip wellicht een probleem gaat worden, want ik denk dat ze kleinere chips gaan gebruiken dan de mc100 en mc200 (=1/3.6"). Wat betreft de prijs, hier staat de introductieprijs van de mc500. Die prijs ligt dus aanzienlijk hoger. De hd versies zullen dus wel beginnen vanaf de 800 euro (en ik denk dat ze de mc100 en mc200 zullen gaan vervangen).

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Even een kleine kick aangezien van deze serie onderhand meerdere modellen op de markt zijn verschenen.
Zelf vind ik de JVC GZ-MG20 aantrekkelijk, of misschien een model met een iets grotere HD.

Zijn er intussen mensen die al meer everaring hebben met deze serie van JVC? en is het een camera waarmee een beginner goed mee uit de voeten kan?

39

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

kick

39

Verwijderd

Wij hebben er inmiddels een gekocht bij de MediaMarkt voor 600 euro als kado voor mn pa, en ook zodat wij er mooie films mee kunnen maken als we van de zomer in de States rondtoeren!

Pics en eerste indrukken soon! Het gaat btw om de JVC Everio GZ-MG20.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 19:52 ]

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik begrijp even niet wat het verschil is tussen de netto sensor en het netto opnemen.
De sensor van bijv. de GZ-MC500 kan 1280 x 720 aan, terwijl hij tijdens het opnemen maar 720 x 576 aankan... Op zit verkeerd te denken?

De specificaties van de GZ-MC500 t.o.v. de GZ-MC200:
Netto sensor
spacer Video: 2.073.600-pixel,
4x3: 960 x 720 (691.200) x 3
16x9: 1280 x 720 (921.600) x 3
spacer Foto's: 5 Megapixel (4.915.200 pixels)
[(1280 x 960) x 4 met Pixel Shift]

Netto opnemen
spacer Video: (720 x 576) 4:2:0
spacer Foto's: max. 2560 x 1920

Netto sensor
spacer Video: 1.228.800-pixel
Normale (1280 x 960)
D.Wide (1600 x 1200)
spacer Foto's: 2 Megapixel (1.995.920 pixels) (1636 x 1220)

Netto opnemen
spacer Video: (720 x 576) 4:2:0
spacer Foto's: max. 1600 x 1200

Iemand die mij dit kan uitleggen hoe dat zit?

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Beeld stabilisatie, zoals bij vrijwel elke camcorder.
Pagina: 1