Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alle fans op 1 controller [3-pins T splitsing]

Pagina: 1
Acties:

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 14:30
Hey,

Na het een beetje modden van mijn pc, ben ik het zat. Ik wil iets anders, ik ga hem de andere kant op modden. Normaal zorg je ervoor dat je heel goed ziet wat erin zit, alles laat je pimpen. Maar nee!. Ik ga ervoor zorgen dat het lijkt dat het een lege kast is.

Mijn kast is een Lian Li PC-71. Lekker saai / stijlvol, het is maar hoe je het bekijkt. Nu ga ik morgen mijn dvd-rom stealthen, en ook heb ik geen 3.5 apparaten. Dit is dus lekker snel gedaan.

Nu kwam mijn probleem.
Ik wil er ook geluidsdempingsmatjes indoen, zodat mijn pc heerlijk stil is. Nu draaien de fans op 12v, en dat maakt lawaai. Gelukkig heeft Lian Li een fan controllertje aan de voorkant! Lekker onopvallend. Maar daar kunnen helaas maar 2 fans op. Nu wil ik dus een splitter hebben, die bij allebei voor het toerental zorgt. Ik heb al gekeken, maar ik vond alleen maar een splitter die het toerental maar aan 1 fan doorgaf, en dat is niet de bedoeling!

Mijn vraag, bestaan deze? Is het wel mogelijk? Zo nee, waarom niet? Hoe kan ik ervoorzorgen dat al mijn fans wel op die ene fan controller gaan?

Ps. nu jullie dit toch fijn lezen, mijn hdd's maken samen lekker lekker geluidje aka resonantie. Nu heb ik al WC-Papier tussen het rekje en mijn kast gedaan. Dit werkt een klein beetje. Iemand nog tips? ^^

Alvast bedankt voor de reacties!
Nairety

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11 18:48
komop zeg... beetje zoeken mag wel hoor:
http://www.acryan.com/_conductx/ACR-CB4395.shtml

wat je wel krijgt is dat je fans niet meer op volle snelheid werken, 1 fan op 1 controller knop is net ff iets sneller als 2 fans op dezelfde knop. let ook ff op dat je controller t aankan... max stroomsterkte is niet zo heel hoog bij de meeste dingen (rheobus is hier wel speciaal voor gemaakt)

hdds: rubber. stof (oud t-shirt). gebogen plastic (stuk oud n petflet knippen).

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb op mijn pomp te dempen piepschuim gebruikt. Een heel dun laagje maar. Een pomp resoneert veel meer dan HD's en hij is nu stil ;)

Verwijderd

Ik hoor iedereen altijd over HD dempen maar ik heb altijd begrepen dat hiermee de warmte afvoer minder wordt. Mede daarom dat je ervoor moet zorgen dat deze goed contact maken met je case.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:39:
Ik hoor iedereen altijd over HD dempen maar ik heb altijd begrepen dat hiermee de warmte afvoer minder wordt. Mede daarom dat je ervoor moet zorgen dat deze goed contact maken met je case.
Als de hd contact heeft met de kast kan ie inderdaad daar een deel van de warmte kwijt. Het nadeel is dat alle geluiden/trillingen die de schijf maakt worden doorgegeven en versterkt door de kast.
Als je zorgt voor een beetje airflow over de schijf dan hoef je je niet druk te maken over de warmte afvoer.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-11 10:10
Nairety schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:11:
Ps. nu jullie dit toch fijn lezen, mijn hdd's maken samen lekker lekker geluidje aka resonantie. Nu heb ik al WC-Papier tussen het rekje en mijn kast gedaan. Dit werkt een klein beetje. Iemand nog tips? ^^
Het stille pc topic al eens gelezen? Daar staat een heleboel in vermeldt. Ophangen met elastiekjes is naast het gebruiken van schuim een goede oplossing.

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Pagina: 1