Ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo-D 6800 en ik wil Motherboard Monitor gebruiken om de temperatuur van mijn cpu in de gaten te houden, maar tijdens de installatie moet ik dan het merk en type moederbord aangeven, maar die weet ik dus niet. Met google kon ik niets vinden, ook niet in de handleiding of op de site van Fujitsu-Siemens. Ook bij apparaat beheer en in de bios werd ik niets wijzer. Heeft iemand enig idee hoe ik aan de info over mijn moederbord kom?
PC opnieuw opstarten en in je bios kijken ? (F12, Del oid)
"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."
Ja sorry, ik had er niet bij gezegd dat het een laptop is, maar in de bios kon ik dus ook niet vinden wat ik zocht...
Je laptop heeft 9 van de 10 keren een custom moederbord. Die ga je niet zo makkelijk vinden. Als het programma jouw laptop ondersteund, doet het dat of met de standaard ACPI opdrachten, of je laptop typenummer wordt genoemd.
En anders kan je altijd nog PMG FAQ: Welk moederbord/chipset zit er momenteel in mijn systeem? doornemen. Zelf raad ik een programmaatje zoals Aida32 aan
Wauw, een sig!
Ok bedankt, met Aida32 kwam ik er achter dat het moederbord blijkbaar gemaakt is door fujitsu-siemens zelf, en die wordt niet ondersteund door Motherboard Monitor. Heeft iemand nog suggesties voor een ander programmatje waarmee ik de temperatuur van mijn cpu kan zien? Misschien weet iemand er een die goed werkt met laptops?
everest van lavalys mischien, die installeer je gewoon en thats it, je hoeft niks op te geven qua merktype mobo
Die pakt de cpu en hdd temps van me toshiba satellite a100-683 netjes, máár.....
bij mij vind ie op de videokaart (ati radeon mobility x1600) géén sensor/temp (iemand toevallig een id why?).
Die pakt de cpu en hdd temps van me toshiba satellite a100-683 netjes, máár.....
bij mij vind ie op de videokaart (ati radeon mobility x1600) géén sensor/temp (iemand toevallig een id why?).
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 03-01-2007 22:28 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Speedfan en everest geven allebei temperaturen aan, onder andere van mijn harddisk en cpu, maar die van de cpu kan echt niet kloppen. Die blijft namelijk constant op 20 graden celsius staan. En op de onderkant van mijn laptop kun je bijna een ei bakken :-) Weird...
Verwijderd
Onder systeem kan je het ook vinden .
Namelijk welke type drivers worden gebruikt .
Bij mij staat gewoon intel 945z serie.
Dat is je chipsetVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:27:
Onder systeem kan je het ook vinden .
En die temperatuur van 20C is gewoon een foutieve waarde, zo heb je bij sommige PC's ook de waarde "128C". Die waarde moet je gewoon negeren.
Verwijderd
draai je een cpu test en kijk bij speedfan welke zeer snel omhoog gaat dan is dat jouw cpu .Vimbeor schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:04:
Speedfan en everest geven allebei temperaturen aan, onder andere van mijn harddisk en cpu, maar die van de cpu kan echt niet kloppen. Die blijft namelijk constant op 20 graden celsius staan. En op de onderkant van mijn laptop kun je bijna een ei bakken :-) Weird...
Pagina: 1