Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[PW] Ziek van niet kloppende prijzen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit even rond te snuffellen in de pricewatch op zoek naar wat goedkope reepjes DDR2 geheugen, echter blijkt keer op keer -> nadat ik op de link van het desbetreffende artikel klik - dat de prijs niet klopt
ik weet dat geheugen prijzen schommelen, maar het lijkt er op alsof ik beter de pricewatch prijs kan pakken om daar vervolgens minimaal 10+ bij op te rekenen. Om zo tot een realistische prijs te komen, het gebeurd echter ook vaak dat wanneer ik op een link klik, dat de prijs toe behoord aan een ander product op de site.

Hoe komt het dat de data zo (vervelend) inaccuraat is?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij komt het doordat de bedrijven zelf de prijzen toevoegen aan het bepaalde product. Daarnaast zullen er 'waarschijnlijk' te weinig mensen op het probleem stuiten en op Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/pw/buttons/edit.gif knopje drukken.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 02-01-2007 21:28 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Ik ben een hele rits langsgeweest, maar de overgrote meerderheid lijkt gewoon te kloppen. Zonder voorbeelden is het in een database met zovele duizenden prijzen natuurlijk geen beginnen. Zoals Outspace ook aangeeft zijn wij in behoorlijke mate afhankelijk van mensen die het even rapporteren via dat knopje als ze een prijs tegenkomen die niet klopt.

[edit]Als je overigens de producten eerst sorteert op prijs, en dan slechts kijkt naar de eerste module die je tegenkomt van grootte X, dan is de kans inderdaad groter dat je afwijkende prijzen tegen het lijf loopt. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je dan ook werkelijk in de uiterste hoeken aan het zoeken bent en voorbijgaat aan de 99,9% van de prijzen in de PW die wél kloppen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet op prijs gesorteerd, maar zelf in de lijst gekeken naar lage prijzen.

Voor de grap toch even een testje gedaan, gezocht op geheugen query: 'dd2 pcXXXX 1gb' (waar XXXX=3200, 4200, 5300, 6400) vervolgens op prijs gesorteerd, en waarempel ;)

3/4 prijzen kloppen niet, daar aan toe te voegen dat de prijzen van 'Laptopplein.nl' in geen van alle gevallen schijnt te kloppen.
Ik krijg ook het idee dat er gefraudeerd word door shops met de prijzen, door een lagere prijs in de index te krijgen - dan waar het daadwerkelijk voor verkocht word.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-11 21:39
Sowieso is geheugen vandaag de dag ontzettend aan dagprijzen onderworpen, het schommelt op en neer totdat je er ziek van bent :) (helaas)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:16
Waarom is het anders net zo goed met alle andere prijzen?
De eerste 3 prijzen in de PW kloppen vaak gewoon niet.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zoals Floppus al aangeeft, kun je foutieve prijzen melden via het meldpunt.
Ik ben een hele rits langsgeweest, maar de overgrote meerderheid lijkt gewoon te kloppen. Zonder voorbeelden is het in een database met zovele duizenden prijzen natuurlijk geen beginnen. Zoals Outspace ook aangeeft zijn wij in behoorlijke mate afhankelijk van mensen die het even rapporteren via dat knopje als ze een prijs tegenkomen die niet klopt.
We kunnen enkel tegen fouten optreden wanneer deze fouten duidelijk worden getoond. Zonder voorbeelden beweren dat een groot deel van de eerste drie prijzen niet klopt heeft dan ook weinig nut. Om de Pricewatch te verbeteren hebben we duidelijke voorbeelden nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 09-01-2007 13:54 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik doe regelmatig (nou ja, subjectieve term) melding van foutieve prijzen, vaak betreft het echter een terugkerend probleem. Ik denk dat automatische koppelingen tussen leverancier-winkel-pricewatch oorzaak van het probleem zijn, ergens in die keten ontstaat "snel" een fout. Het gaat er soms vrij onzorgvuldig aan toe. Zijn er eigenlijk maatregelen om het aantrekkelijk te maken dat soort fouten te voorkomen?

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 10-01-2007 17:19 ]

• Bender
Longbeard schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:53:
Zoals Floppus al aangeeft, kun je foutieve prijzen melden via het meldpunt.

[...]

We kunnen enkel tegen fouten optreden wanneer deze fouten duidelijk worden getoond. Zonder voorbeelden beweren dat een groot deel van de eerste drie prijzen niet klopt heeft dan ook weinig nut. Om de Pricewatch te verbeteren hebben we duidelijke voorbeelden nodig.
Meerdere keren al dingen duidelijk gemeld, maar er is nog nooit iets veranderd.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Wanneer de foute prijs blijft terug komen, kun je het beste een topic in BZ openen. Dan verbreken we de koppeling of nemen contact met de shop op.

• Bender
Longbeard schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:37:
Wanneer de foute prijs blijft terug komen, kun je het beste een topic in BZ openen. Dan verbreken we de koppeling of nemen contact met de shop op.
[PW] Webwinkel met verkeerde prijzen
Aan de hand van dat topic werd anders niks gedaan?

Verwijderd

*zucht* Zoals je wellicht had kunnen lezen, kan het zijn dat prijzen terugkeren door koppelingen. Als je merkt dat zaken terugkeren, geef dan een schop aan een dergelijk topic.

Er wordt dagelijks een hoop effort ingestoken achter de schermen, er wordt meermalen vermeld hoe het werkt, en toch post je voor de zoveelste keer dat 'er niks wordt gedaan'. Vind je het erg als ik er enigszins moe van wordt hoe je telkens je stelling inneemt dat er niks gebeurt omdat jij toevallig niet direct resulaat ziet?
Pagina: 1