Toon posts:

Beschadigd bestand of map

Pagina: 1
Acties:
  • 1.299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg sinds kort de foutmelding:

L:\HDTV is niet toegankelijk
Bestand of map is beschadigd en onleesbaar

Natuurlijk snap ik wel wat hier aan de hand is en ben ik waarschijnlijk 400 gig aan HD films kwijt :'( , maar is er niet een mogelijkheid om alsnog de map binnen te gaan, want als ik in deze computer kijk zegt de schijf dat er nog 60 gig over is op de 500GB externe HD. My essential book 500GB van Western Digital.

Is er een manier/programma om alsnog de zooi te backuppen/herstellen?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
getdataback gebruik ik meestal (vanaf een PE enviroment cd als je disk niet meer bootable is). Zou je eens op moeten googlen, kom je een heel end denk ik.

edit:
getdataback heb ik goede ervaring mee; elk ander similair programma volstaat waarschijnlijk ook prima.

[ Voor 27% gewijzigd door Pakjebakmeel op 02-01-2007 19:52 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Daarnaast naast bovenstaande info van Pakjebakmeel, zou je ook nog eens kunnen kijken als je schijf wel werkt met een andere computer. Verder staat er in de OM FAQ: Hoe krijg ik verloren gegane data terug? ook nog wat handige dingen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getdataback gebruikt. 8 en half uur liggen wachten!! voordat ie klaar was met scannen en toen vond ie helemaal niks:S
Maar het gekke is dat de map L:\HDTV nu niet meer zichtbaar is. Maar de vrije ruimte op de schijf is gelijk gebleven. 60 gig nog steeds over.
kan ik het beste een bedrijf opzoeken of kan ik nu beter iets anders gaan doen.

Ik heb ook testdisk gebruikt, maar die zij dat er niks verkeerd is.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Gaat niet lukken, bad block, dat wordt omruilen voor een andere, wetend uit eigen afgelopen week, ervaring, hele account weg, bad block op drive 0, zag wel een map, maar kon er niet meer aankomen, ja, de vraag, zal ik de c drive even formateren, en de rest was wel allemaal toegankelijk, helaas, weg hitachi, zelfs via Bootflop Ghosten wilde niet lukken.

[ Voor 6% gewijzigd door Gem1e op 04-01-2007 21:26 ]

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:20
offtopic:
400G / 50G = 8 HD filmen.. Als het dat maar is..?

ik zou hiren's boot cd is proberen..

[ Voor 24% gewijzigd door Icekiller2k6 op 04-01-2007 21:27 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Icekiller2k6 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:26:
offtopic:
400G / 50G = 8 HD filmen.. Als het dat maar is..?

ik zou hiren's boot cd is proberen..
Ooit wel is van Xvid gehoord? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:20
MensionXL schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:53:
[...]

Ooit wel is van Xvid gehoord? ;)
hij zei een HD Film.. dus we gaan er van uit dat hij 1080 i bedoelt..

divx hd ken ik wel. MAar is de kwaliteit niet echt 'hd' in mijn ogen.. ik heb dit echter nog niet gezien voor xvid..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 11:41
DivX en XviD gebruik je niet voor HD, daar heb je H.264 of X.264. Vergelijkbaar met respectievelijk DVD (MPEG2) en Divx/XviD als je het in gangbare termen wilt ;). Maar uiteraard is de resolutie hoger. Een X-.264 neemt ongeveer één DVD in beslag, maar dan heb je dus HD :). Maar goed ontopic:
Al recoverytools gebruikt? Helaas is het idd zoals hierboven staat dat als het slechts een map is, het een verloren zaak is. Maar hoe/wanneer is de fout ontstaan, wat heb je daarvoor uitgespookt :P?

• siem123
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-02 20:24
Ik zit ongeveer met t zelfde probleem, maar ik wil juist mn map WEG hebben :lol:

- extra partitie aangemaakt voor vista
- vista geinstalleerd, even met vista gespeeld, vista weer beu
- 2 partities weer met partition magic gemerged VOORDAT ik mn partitie met vista had geformatteerd
dus nu staat die partitie als map op mn ene schijf.. en die wil ik weg hebben,
- maar krijg nu ook "map niet toegankelijk, toegang geweigerd"

heeft iemand hier een idee voor?

(Fout na mergen van partities)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 11:41

Verwijderd

verwijderen met unlocker van een vista installatie gaat niet werken!

dit misschien wel:

http://www.windowsvista.w...l.com/uninstall/index.htm

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:11:
DivX en XviD gebruik je niet voor HD, daar heb je H.264 of X.264. Vergelijkbaar met respectievelijk DVD (MPEG2) en Divx/XviD als je het in gangbare termen wilt ;). Maar uiteraard is de resolutie hoger. Een X-.264 neemt ongeveer één DVD in beslag, maar dan heb je dus HD :). Maar goed ontopic:
Al recoverytools gebruikt? Helaas is het idd zoals hierboven staat dat als het slechts een map is, het een verloren zaak is. Maar hoe/wanneer is de fout ontstaan, wat heb je daarvoor uitgespookt :P?
Ik heb het bestand Ice Age 2 1080p afgespeeld met Media PLayer Classic. Hij liep toen vast, omdat ik de deinterlacer etc aan had laten staan waardoor ie schokkerig liep. Toen wilde ik MPC afsluiten. Gebeurde ook gewoon. Toen kwam er een geel icoontje rechtsonder met een errorboodschap dat er iets verkeerd was met het bestand.
Sindsdien kwam ik de map L:\HDTV niet meer in.

Voor de duidelijkheid. Het is een EXTERNE harde schijf.

Die map was ingedeeld op deze manier. L:\HDTV\Ice Age2\
Voor elke film een aparte map.

Toen die error kwam is die map beschadigd maar kennelijk ook de gehele HDTV map ;(

• Sieginator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn externe hardeschijf sleep ik overal mee naar toe om programma's, programma's met gebruik van iso's etc bij andere mensen te kunnen installeren. Nadat ik bij een kennis de computer op de rails had gebracht lopen er een aantal programma´s en processen waaronder explorer vast.

Sindsdien kan ik op geen enkel wijze meer bij alle iso´s die erop stonden. Het programma easy Recovery heb ik geprobeerd maar helpt niet. Merkwaardig is dat de schijfgroote nog te zien is, maar de schijf niet meer herkend word als fat of ntfs. "EasyRecovery" en het programma "unlocker" die al eer genoemd is helpt ook niet omdat ze ook geen toegang krijgen.

L:\HDTV is niet toegankelijk

Ik heb nu:

M:\ is niet toegankelijk

Wanneer je de oplossing gevonden hebt post het hier. Mocht ik het vinden dan zal ik de oplossing hier ook ffkes posten. :(

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Hebbie al eens gescan't op bad blocks of niet ? Als ie geen bad sectors heeft, dan is het een 'logisch' probleem en zou goede file-recovery tools wel moeten werken. Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met WinHex en ERD Commander 2005, ook bij bad blocks ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle replys:)
Ik ga morgen Winhex proberen. De ruimte staat er toch nog weldegelijk op, want als ik hem ga defragmenteren zie je 2 afbeeldingen van hoe de data over de schijf verspreid staat.
En bij de onderste hoe de schijf eruit ziet na defragmentatie zit de schijf nog steeds vol.
Ik heb nog hoop;)

• Sieginator
Ben op dit moment bezig met het programma GetDataBack for NTFS. Laat morgenvroeg weten wat het opgelerd heeft.

WinHex en ERD Commander 2005 deden helaas niets omdat ze geen toegang kregen. GetDataBack wel.... 8)7

Iig bedankt

• Sieginator
Het is gelukt.... Heb al mn data weer terug met het programma "getdataback"!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag weer eens de HD afgescand en wonder boven wonder vond hij de map nu wel terug. Alleen had ik getdataback nog niet geregistreerd waardoor ik de bestanden niet kon kopieëren. Maakt op zich niet uit, want had daar toch geen ruimte voor op de computer. Maar het probleem is zoals t er nu naar uit ziet opgelost :)
Pagina: 1