BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
ja, maar daar zijn de product specificaties nagenoeg het zelfde, alleen is de prijs wat hoger. nu zal dat ook wel te zien zijn, maar k wil gefundeerd mn keuze maken, niet op basis van prijs (hoge prijs != goede kwaliteit)Outerspace schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:06:
Logitech maakt normaal hele goede webcams, heb je in hun assortiment wel eens gekeken?
el cheapo logitec dingetje als voorbeeld genomen, creative heeft ook van die el cheapo dingetjes
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Succes
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
nu nog een winkel die ze op voorraad heeft. de mediamarkt had de creative voor 55 euro, maar niet op voorraad

BThGvNeOA
de logitec wel via een webwinkel besteld, dankzij de T.net pricewatch. hopelijk heb ik hem morgen of anders over een paar dagen binnen
BThGvNeOA
Ben wel benieuwd naar de foto kwaliteit en de mogelijkheden van bewegende beelden via IM.
Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn
BThGvNeOA
Zoek de goedkoopste webcam met >640x480 beeldjes. Er is lang niet zoveel kwaliteitsverschil als in de tijd dat die dingetjes eerst uitkwamen. Als je eraan weet te komen: zoek een intel webcam. Destijds waren dat veruit de beste apparaatjes, inmiddels zijn ze al een hele tijd uit de verkoop maar voor een camera uit 2001 geven ze even goed beeld als wat tegenwoordig in mobieltjes wordt gestopt (de betere mobieltjes dus). Verder zou ik niet voor trust, creative gaan. Staan toch wel bekend om extrabrakke kwaliteit op den duur.
Everything is better with Bluetooth
dit ben ik zeker niet met je eens. er zijn verschillende sensor-chips, namelijk CMOS en CCD. de CMOSjes zitten in de cameraatjes < 50 euro, de CCD's in de duurdere. het verschil in beeld is echt enorm. overigens zegt tegenwoordig elke fabrikant dat zijn webcam 640x480 beeldjes geef, dan wel op 15fps max, de mijne 640x480 op 30fps (niet dat k dat kan streamen met mijn bandbreedte, maargoed. en een webcam uit 2001 kopen in 2007ssj3gohan schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:34:
elke webcam heeft een ccd..... wtf bedoel je met ccd??
Zoek de goedkoopste webcam met >640x480 beeldjes. Er is lang niet zoveel kwaliteitsverschil als in de tijd dat die dingetjes eerst uitkwamen. Als je eraan weet te komen: zoek een intel webcam. Destijds waren dat veruit de beste apparaatjes, inmiddels zijn ze al een hele tijd uit de verkoop maar voor een camera uit 2001 geven ze even goed beeld als wat tegenwoordig in mobieltjes wordt gestopt (de betere mobieltjes dus). Verder zou ik niet voor trust, creative gaan. Staan toch wel bekend om extrabrakke kwaliteit op den duur.
gebruik gewoon internet als je op zoek bent naar een webcam. ik heb op moment van schrijven geen goedkopere gevonden met een CCD chip.
[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 15-01-2007 12:02 ]
BThGvNeOA
Was toen aanbieding bij de Dixons en dat was 't ook echt! Tegenwoordig kost deze minstens 2 tientjes meer!
Was toen ook op zoek naar 'n webcam (en volgens mij heb ik er zelfs 'n topicje voor opgestart toen)
en kwam deze tegen op de site van de Dixons. Ben toen gaan vergelijken met andere modellen in dezelfde prijsklasse (vooral logitechs) en kwam er toen al achter dat deze Philips webcam echt 'n toppertje moest zijn. Ook was hij zilverkleurig wat mooi op m'n bureau staat, dus dat gaf de doorslag!

Voordelen:
-Heeft CCD-chip (wat opzeker scheelt ivm CMOS)
-Maakt echt superfoto's op 'n formaat van 1280 x 960 pixels (1,2 MP)
-Heeft 'n framerate van 60 fps (ipv bij veel camera's 30 fps)
-Werkt zelfs in het donker! En dat is echt waar! Ik webcam regelmatig snachts met 'n vriendin van mij in Amerika en ik zit hier dan in het pikkedonker en je ziet me gewoon perfect (zal even proberen foto'tjes te posten hierzo)
-Plug & Play onder Windows XP
Als ik google vind ik nog maar 2 winkels die 'm kunnen leveren voor: 69 euro en 81 euro...
Maybe moet jij zelf nog even verdergooglen want, dit is werkelijk een prachtding
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 15-01-2007 12:10 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Anoniem: 156750
60fps is leuk en alles, maar hij heeft ook een uploadlimiet, dus die 60fps is overkill.CLB schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:06:
Philips Worship (niks mis mee, philips is goed).
Trouwens, waarvoor moet de webcam zo goed zijn?
dit topic herinnert me hier aan
sorry, k kan je geen DM sturen (je kan dr geen ontvangenJunkieXP schreef op maandag 15 januari 2007 @ 17:26:
He DropjesLover, het is misschien heel vreemd maar zou je me via PM je MSN kunnen geven, ik wil namelijk dezelfde cam als jou kopen of de Philips SPC 900NC maar wil liever eerst het beeld daadwerkelijk zien voordat ik tot aanschaf overga en aangezien ik buiten jou niemand met deze cam was ik wel erg benieuwd.
k post wel ff een screentje hier, voor t verschil
edit
screenie:
bovenste is dinnnetje, ik onderste. t is wel wat donker bij haar, maar we zaten beiden redelijk stil. k weet dat de mijne wat blauwig is, moet nog wat met de verzadiging spelen
[ Voor 19% gewijzigd door DropjesLover op 15-01-2007 21:37 ]
BThGvNeOA
Vergelijkbaar met mijn webcam: Een Sony DV cam. Prima bruikbaar als webcam, en bijkomend voordeel: nightshot en 20x zoom. Aangezien ik de camera al had heb ik dus niet hoeven "investeren" in een losse camDropjesLover schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:26:
[...]
sorry, k kan je geen DM sturen (je kan dr geen ontvangen)
edit
screenie:
[afbeelding]
bovenste is dinnnetje, ik onderste. t is wel wat donker bij haar, maar we zaten beiden redelijk stil. k weet dat de mijne wat blauwig is, moet nog wat met de verzadiging spelen
Lol hoezo overkillDJSmiley schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:47:
[...]
Vergelijkbaar met mijn webcam: Een Sony DV cam. Prima bruikbaar als webcam, en bijkomend voordeel: nightshot en 20x zoom. Aangezien ik de camera al had heb ik dus niet hoeven "investeren" in een losse cam
Gekregen, omdat het opnamemeganisme een soort van tape schredder is geworden
Nu moet het lukken...Ben vooral ook benieuwd naar bewegingsopname en shit icm MSN omdat ik hem daar voornamelijk voor zal gebruikenDropjesLover schreef op maandag 15 januari 2007 @ 21:26:
[...]
sorry, k kan je geen DM sturen (je kan dr geen ontvangen)
edit
screenie:
[afbeelding]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
En hoe doet hij het in wat schermig licht?
BlaBlaBla
Alleen het "ophang" systeem vind ik niet zo super.
Verder heeft ie een "gezicht-volgmodus" maar dat gebruikt de digitaal zoom, lens volgt niet, hij zoomt alleen in op het gezicht en volgt dat zover mogelijk is. Maar volgens mij gebruik je zo'n optie toch niet.
Heb helaas geen voorbeeld, maar het verschil met mijn cheapass labtec webcammetje is als een eerste generatie gsm camera met een ixus 300 (mijn al oude maar goede 2mp digitale fotocamera)
Gisteren ingebroken, dus ik wil binnen 2 webcams hangen die ik ga verbinden met mijn server.
Vraagje; 's nachts wordt het natuurlijk donker, dus niet zomaar elke webcam is geschikt. IR webcams zijn maar weinig (betaalbaar) te vinden, dus ik zat eraan te denken om een losse IR schijnwerper te plaatsen en vervolgens dus een 'standaard' webcam. Zal zo'n combinatie werken? Of moet die webcam ook over IR / CCD beschikken?
Tevens ben ik benieuwd naar mensen die ervaring hebben met webcams onder Linux.
B.v.d
[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 01-08-2008 11:35 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Natuurlijk is ook zoiets mogelijk; http://www.wiener-elektronika.com/details.php?id=1172928818
Maar 200 euro is eigenlijk net iets te veel, maar waarschijnlijk begint het pas bij die prijs...
Edit; wtf, hier is ie 100 euro goedkoper: http://www.4launch.nl/sho...a-lan--draaibaar/tweakers
[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 01-08-2008 12:18 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Heb een Logitech Quickcam ('chat' geloof ik, niet 100% zeker) en Ubuntu 8.04. Zonder er ook maar iets voor te doen werkte hij perfect onder aMSN.TommyGun schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:32:
Tevens ben ik benieuwd naar mensen die ervaring hebben met webcams onder Linux.
Weinig verhaal dus, maar als je een mainstream cam koopt heb je goede kans dat deze ondersteund wordt.
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.