Toon posts:

[XP] bsod tijdens xp install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo , ik heb pas een nieuw systeem in elkaar gezet
intel duo core 2 6300 op stockspeed
asus p5b
maxtor 200 gig sata2
2 x 512 pc5300 ddr2 geil value series
antec smartpower 450 watt
nec dvd brander 18 x
sapphire ati x1950pro 256mb
Ik had al os windows xp met slimpstreamd sp2, echter na installatie van videodrivers kreeg ik bauwe schermen
Met een nieuwe install stopt hij elke keer met een blauw scherm , o.a de volgende meldingen

- BAD_POOL_CALLER
- PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
- MEMORY_MANAGEMENT

Wat ik al geprobeerd heb , videokaart gewisseld voor een 6600 gt , geheugen vervangen voor pc4200 . Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken moederbord ? hd ?
Alvast bedankt .

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

BIOS reset geprobeerd, geheugen getest met memtest, je harde schijf ook getest met powermax?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-03 16:32
Ik denk dat je het toch richting geheugen of/en moederbord moet zoeken. Deze fouten hebben daar mee te maken.

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

als ie het geheugen al verwisseld heeft zal dat het wel niet zijn. Hooguit de aansluitingen van die dingen op het moederbord zelf lijkt me. En da's lastiger testen.

BIOS reset en harde schijf tester lijken me goede opties. Leidt het tot niks zou ik eens vrij kritisch worden op je moederbord idd..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-03 12:44
Ik denk toch dat je moet kijken naar je HD

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reeds al het geheugen getest met memtest86 , 0 errors .
Hd ook getest die is ook goed . Bios ook gerest .

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Aangezien de fouten wisselen (random zijn) vallen er waarschijnlijk ergens bitjes om. Dit moet je zoeken in de geheugen sfeer. Die fouten komen met memtest 9/10 keer boven water...
Dan weet ik het ook even niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door cyspoz op 02-01-2007 15:07 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:06:
Ik heb reeds al het geheugen getest met memtest86 , 0 errors .
Hd ook getest die is ook goed . Bios ook gerest .
In dat geval niet verder zoeken, moederbord inpakken en terug naar de winkel. Ik heb eens exact hetzelfde gehad, ik ben er een week mee bezig geweest om alles te testen, conclusie was dat het alleen nog maar het moederbord kon zijn. In de winkel omgewisseld en geen probleem meer vervolgens :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-03 14:50
staat dat geheugen op de qvl van asus?
Asus mobo's kunne echt wel ooit nukkig doen met het geheugen.

• itsRay
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-02 20:04
Ik weet niet hoeveel bankjes je moederbord heeft voor het geheugen, maar ik heb wel eens 1 brak bankje van de 4 gehad.

Dus, beide dimmen even in de andere twee bankjes plaatsen en nog eens proberen. Als het dan werkt weet je iig wat het is en kun je, of terug naar je moederbord leverancier, of je laat het zo.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik weet niet exact welk merk chips GEIL gebruikt maar volgens mij zijn er meer mensen met een p5b en geil valueseries

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 21:31

William/Ax3

We are Starstuff

(jarig!)
Andere windows installatie cd al geprobeerd (dus ook andere distro)?

Zie ook dit topic weliswaar AM2 systeem maar dan nog mischien een goede indicatie voor je:
AMD AM2 perikelen

Hier was oplossing dus de allerlaaste installatiecd van microsoft gebruiken.

[ Voor 68% gewijzigd door William/Ax3 op 02-01-2007 15:41 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Verwijderd

Topicstarter
Ja 5 verschillende cd's ( merken ) en 1 dvd ...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wanneer in de setup krijg je een bsod? Tijdens de text omgeving of bij de grafische omgeving? Als het bij de text setup is, dan is er duidelijk iets op je mobo niet in orde.

Bij mijn vader gebeurt er hetzelfde zodra hij naar harde schijven zoekt. Bij mij zijn er een paar mogelijke oorzaken, namelijk IDE controller stuk, chipset helemaal verrot of de cpu heeft zijn beste tijd gehad ofzo. Mijn vader kan nog wel werken, als de computer maar niet te veel tegelijk te verwerken krijgt (vooral een virusscan kan hij niet meer aan en zelfs Windows Update crasht met bsod). Met een beetje mazzel heeft hij binnenkort een nieuwe. Mijn vader heeft er niet zoveel haast me, gebeurt niet al te vaak dus dat scheelt.

Commandline FTW

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:49
Waarschijnlijk is dit niet in jouw geval, maar ik kreeg ook bsod's bij de installatie van XP op m'n nieuwe machine. Ik had praktisch elk onderdeel vervangen of apart getest, op het moederbord na. Wat bleek uiteindelijk het probleem: de dvd-rw waarmee ik windows probeerde te installeren 8)7 Andere dvdspeler erin, en probleem was opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik dus ook al geprobeerd een andere cdrom speler nog steeds problemen ,bsod verschillend de ene keer als hij klaar is met de install ( grafish ) de andere x lukt het om windows erop te krijgen ( logboek vol foutmeldingen ) installeer wat drivers en weer bsods .. er is iets goed mis .

Verwijderd

Topicstarter
heb hem weer min of meer aan de gang maar nog steeds vreemde problemen , elke keer start checkdisk op als ik de pc opnieuw opstart wat ook nog eens heel erg traag is .

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens 12 uur memtest86 laten draaien en zit toch een error in , wat betekend dit precies dat het geheugen kapot is ?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zou kunnen. Ik heb ook eens mijn geheugen een paar uur laten draaien, kwam een error uit. Ik kijk naar de temp van mijn geheugen (Xpert Pro series met temp meter op module), was hij meer dan 60 graden! Toen maar even mijn fans wat harder gezet, 12 uur laten runnen, geen problemen. Zou kunnen dat door de warmte je een error hebt gekregen.

Commandline FTW

Pagina: 1