PC als Accesspoint

Pagina: 1
Acties:

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 13:28

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Ik nu al een tijdje een Nintendo DS en heb er een hele tijd mee kunnen internetten totdat we besloten om het toch maar wireless wat veiliger te maken dus zijn we overgeschakeld op WPA. Maar nu is dus het probleem dat ik dus niet meer met de DS het internet op kan. Is er een manier om een laptop te laten functioneren als een router/access point zodat er een tweede SSID komt (of iets dergelijks) met WEP encryptie voor de DS? De DS Dongle kopen of nog een router erbij kopen is geen optie.

Ik heb met Google gezocht en kwam op dit GoT topic uit.

Daar raden ze 2hotspot aan. Maar het is nou niet echt de bedoeling om poorten te gaan forwarden. Het gaat mij er namelijk alleen maar om dat ik er thuis mee online kan gamen.

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wat dacht je van de wifikaart van je PC in peer-to-peer mode zetten en Windows ICS inschakelen?
Of nog beter, bridging tussen de 2 netwerkkaarten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Kun je info geven over hoe ik dat moet doen? Of misschien links naar de info?

[ Voor 27% gewijzigd door GiantLeap op 02-01-2007 15:13 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

handleiding van je wifi kaart?
help functie van windows (over bridging en/of ICS (internet connection sharing) )?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Heb even gekeken, maar ik krijg dan geen verbinding. Ik denk dat dat komt omdat de DS natuurlijk Wireless is en hij dus naar een Netwerk gaat zoeken met WEP of helemaal geen encryptie. Dus is er dan misschien toch nog een manier om toch verbinding met het internet te maken via de DS?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aannames:
- Je computer met internet heeft een wifi kaart over
- Je computer met internet draait Windows XP

Indien dat het het geval is kun je je XP computer als AP laten dienen door middel van de volgende manual:
http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx

Vervolgens moet je internet connection sharing aan zetten. Als het goed is werkt het dan :)

🌞🍃

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
'T werkt! :) Is er ook nog een mogelijkheid om handmatig IP's toe te wijzen en kan je ook een MAC Adres Filter instellen (voor de veiligheid)?

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Helaas, het werkt toch niet. Ik krijg alleen het SSID te zien, maar de connectie testen gaat niet. Als ik dat probeer krijg ik de foutcode 51300. Op Nintendowifi.com heb ik het nagekeken en de foutcode betekent het volgende:
Error Code: 51300-51302

The WEP key for the Access Point you are attempting to connect to has changed since you last connected.

What to do:

Verify the Access Point's WEP Key and try again.

If you need assistance, click here and select your router manufacturer and model number. If available, our router pages can provide specific steps and information that may help you with your router's WEP Key.
Ik heb nu 100 keer die WEP Key nagekeken, maar die WEP Key klopt. Op de DS staat alles ingesteld op auto obtain. Handmatig alles instellen bood ook geen uitkomst, want dan was het Subnet weer verkeerd. Terwijl het subnet toch echt 225.225.225.0 is. Heb het ook geprobeerd zonder WEP Encryptie, en ook dan was de WEP Key fout. Het rare is trouwens ook dat de internet verbinding op de laptop wegvalt terwijl deze met de vaste kabel is verbonden met het netwerk. Iemand een oplossing?

Iets wat me net te binnen schoot:

[WIRELESS] Veilg genoeg, of niet?

Nieuw topic gemaakt in beveiliging en virussen omdat die vraag volgens mij hier niet thuis hoort.

[ Voor 29% gewijzigd door GiantLeap op 06-01-2007 14:50 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Pagina: 1