[XP] Verloren partitieruimte*

Pagina: 1
Acties:

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 10:17

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Ik heb een HDD van 250 GB en een HD van 25 GB.
De grote is verdeeld in 3 partities van 25 GB, 25 GB, en wat over blijft aan GB (nooit 250).
Nu wilde ik één 25 GB kwijt en toevoegen aan 'wat over blijft'.
Ik heb alle data verplaats en gepartioneerd met partition magic. Is allemaal gelukt.
Maar wat ik nu zag en wat ik al vaker gezien heb, dat was nadat ik alle data verplaats had was er dit maal rond de 7 GB aan verborgen data verspild. Nu kon ik het eenvoudig verwijderden door te formateren (werd het zoals altijd bij mij 65 MB), maar hoe verwijder ik die data als me schijf erg vol is en ik niet kan gaan formateren. Want ik heb dit altijd?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk file-system?
Welk OS?

En hoe "zie" je hoeveel er verspild is? Welk programma? Welke optie/tabblad?

[ Voor 59% gewijzigd door MAX3400 op 02-01-2007 11:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het antwoord staat in OM FAQ / Beleid, mijn schijfruimte klopt voor geen meter. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 02-01-2007 11:33 ]

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? In Windows Clients is het verplicht om dit in je topic titel te zetten en ik zie in het in je topic ook al niet terug ;)

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Oh sorry ik heb te weinig informatie gemeld :/
Welke Windows versie gaat het hier over?
Het gaat om een Windows XP Pro Unattended (maar had het in de normale versie ook).
SP2 + alle updates
En hoe "zie" je hoeveel er verspild is? Welk programma? Welke optie/tabblad?
Ik zie het ten eerste door rechtermuisknop op de schijf en dan eigenschappen, maar ook in partition magic.
Worden door FAT32 respectievelijk NTFS gebruikt
Alle partities en schijven zijn NTFS
Voer scandisk of chkdsk /f uit
Gedaan geen fouten aangetroffen
System Restore
Staat uit, maar is bovendien door unattended verwijderd
Leeg de prullenbak
Full scan ccleaner gedaan
Indien je Norton Utilities en/of Norton Antivirus hebt geïnstalleerd
Nooit gehad
Windows zal een schijf van bijvoorbeeld 250GB als 232GB
Ook dit is niet het probleem, want ik had 25 GB, 25 GB en de ruimte die dan nog van de 250 GB over is is de 3e partitie. Maar het gaat hier om die van 25 GB
Hou rekening met slackspace
7GB slackspace?

Maar belangrijkste punt is wel dat ik al velen malen in me leven me pc geformateerd, gedefragmenteerd enzovoort heb. Voordat ik formateer probeer ik altijd elke keer 1 partie leeg te maken en alle bestanden op een andere partitie te zetten, zodat ik deze partitie kan afhelpen van de verspilde ruimte. Welke partitie het ook is, de verspilde ruimte is altijd een paar gigabyte. Nu dan 7 GB wat me wel erg veel leek

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook eens kijken bij Schijfbeheer? Misschien zie je daar toevallig nog wat geks staan (unallocated space bijvoorbeeld).

Wauw, een sig!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ach, ik heb het ook op schijven waar ik altijd standaard "extended" partities aanmaak.

Hoe dan ook, wat boeit het, behalve als het op een HD van 8 GB is. :)

Wie zegt dat een 250 GB ook daadwerkelijk zoveel ruimte heeft? Mijn 400 GB schijven zijn slechts 372 GB.

[ Voor 39% gewijzigd door Guardian Angel op 02-01-2007 15:17 ]

ARME AOW’er

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
unallocated space had ik al ingedeeld bij parition magic (maar is zoals het hoort maar een paar MB)

Dat mijn 250 GB geen 250 GB is weet ik maar daar gaat het ook niet om. Het gaat erom dat er op elke partitie van mij 7 GB verloren is, maar dat ze na een formatie weer te voorschijn komen.
4 X 7 GB = 28 GB. Best wel veel voor een 15 jarige jongen zoals mij met weinig geld, en die veel films wil downloaden. Bovendien houd ik van een hele opgeruimde schijf, me windows is ook niet voor niets unattended.
Pagina: 1