Ik zit nu ongeveer een jaar of 5 bij Planet ADSL, met het Comofrt abonnement. De snelheid hiervan is inmiddels 6/1 Mbit, en het heeft altijd snel gewerkt. Tot een paar weken geleden heb ik altijd downloadsnelheden gehaald van rond de 700 kbyte/sec met SpeedTest tests. Dit haal ik nu ook nog wel, maar sinds een week of 4 schommelt de snelheid heel erg. Zo is de downloadsnelheid bijvoorbeeld ineens 5 kbyte/sec, de upload 1 kbyte/sec, de connecties per minuut rond de 10 en ping timed out. Ik heb planet al een aantal keer gebeld hierover, ze zeggen dat ze het probleem door zullen geven aan KPN, die zouden het netwerk meteen doormeten. Ik zou terug gebeld worden als ze wisten waar het aan lag. Een paar uur later belde Planet me terug, met de melding dat het netwerk van KPN stabiel was in mijn regio, en of ik misschien een monteur wou huren á la 650.000 Euro per uur, of iets in die richting. Dus niet, en het probleem zou volgens Planet bij mij thuis liggen. Dat dus ook al niet, aangezien de mensen hier in de buurt die ik ken en die ook Planet ADSL hebben, hetzelfde gezeik ervaren. Een andere oplossing krijg ik er ook niet uitgeperst bij de helpdesk. Ik heb deze pc al een keer helemaal geformatteerd, de router vervangen, bekabeling vervangen, en nog blijft het probleem zich voordoen. Ik weet dus zeker dat het probleem wel degelijk bij het netwerk van KPN ligt en niet in mijn huis. Nu is mijn vraag dus of iemand uit deze regio (013, Tilburg) anders ditzelfde gezeik heeft gehad met Planet, en of het opgelost kan worden, of dat je gewoon moet wachten tot KPN zijn zaakjes recht zet?
Alvast bedankt.
Edit: sorry, zat neit helemaal op te letten. dit topic is ongeveer hetzelfde probleem, hoewel de burstsnelheiden bij mij wat lager liggen, rond de 2 mByte/Sec.
Alvast bedankt.
Edit: sorry, zat neit helemaal op te letten. dit topic is ongeveer hetzelfde probleem, hoewel de burstsnelheiden bij mij wat lager liggen, rond de 2 mByte/Sec.
[ Voor 6% gewijzigd door doltishDuke op 01-01-2007 23:36 ]