Planet ADSL Comfort dips

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 10:37
Ik zit nu ongeveer een jaar of 5 bij Planet ADSL, met het Comofrt abonnement. De snelheid hiervan is inmiddels 6/1 Mbit, en het heeft altijd snel gewerkt. Tot een paar weken geleden heb ik altijd downloadsnelheden gehaald van rond de 700 kbyte/sec met SpeedTest tests. Dit haal ik nu ook nog wel, maar sinds een week of 4 schommelt de snelheid heel erg. Zo is de downloadsnelheid bijvoorbeeld ineens 5 kbyte/sec, de upload 1 kbyte/sec, de connecties per minuut rond de 10 en ping timed out. Ik heb planet al een aantal keer gebeld hierover, ze zeggen dat ze het probleem door zullen geven aan KPN, die zouden het netwerk meteen doormeten. Ik zou terug gebeld worden als ze wisten waar het aan lag. Een paar uur later belde Planet me terug, met de melding dat het netwerk van KPN stabiel was in mijn regio, en of ik misschien een monteur wou huren á la 650.000 Euro per uur, of iets in die richting. Dus niet, en het probleem zou volgens Planet bij mij thuis liggen. Dat dus ook al niet, aangezien de mensen hier in de buurt die ik ken en die ook Planet ADSL hebben, hetzelfde gezeik ervaren. Een andere oplossing krijg ik er ook niet uitgeperst bij de helpdesk. Ik heb deze pc al een keer helemaal geformatteerd, de router vervangen, bekabeling vervangen, en nog blijft het probleem zich voordoen. Ik weet dus zeker dat het probleem wel degelijk bij het netwerk van KPN ligt en niet in mijn huis. Nu is mijn vraag dus of iemand uit deze regio (013, Tilburg) anders ditzelfde gezeik heeft gehad met Planet, en of het opgelost kan worden, of dat je gewoon moet wachten tot KPN zijn zaakjes recht zet?

Alvast bedankt.

Edit: sorry, zat neit helemaal op te letten. dit topic is ongeveer hetzelfde probleem, hoewel de burstsnelheiden bij mij wat lager liggen, rond de 2 mByte/Sec.

[ Voor 6% gewijzigd door doltishDuke op 01-01-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Is er toevallig iets met je kabel gebeurt? Bij mij was het ook eens zo, en bleek dat de kabel verrot was, nieuwe kabel en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
mcandor schreef op maandag 01 januari 2007 @ 23:14:
Is er toevallig iets met je kabel gebeurt? Bij mij was het ook eens zo, en bleek dat de kabel verrot was, nieuwe kabel en klaar...
Als je de kabel intern bedoeld waarschijnlijk niet. Ik heb 6 verschillende kabels geprobeert varierend in de lengte van 1.5 meter tot 170 meter, en het werkt geen van allen. Ik weet trouwens dat deze twee maten officieel ook niet werken, maar ook een kabel van 5 meter werkt niet, dus dat is het probleem niet.

Daarbij heeft een vriend van mij met precies hetzelfde abonnement ook precies hetzelfde gezeik. Het lijkt me toevallig dat in beide huizen de kabels verrot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:22
Heb je al een ander modem geprobeerd? (welk modem heb je uberhaubt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doltishDuke
Het modem betreft een Alcatel SpeedTouch 510 met firmwareversie 4.0.2.0.0. Er staat hier ook nog een Alcatel SpeedTouch 716 die momenteel als Accesspoint werkt. Als blijkt dat het aan de 510 ligt kan ik dit verwisselen, en dan maar even geen draadloos netwerk. Dit lijkt me echter niet het geval omdat er meerdere mensen last van schijnen te hebben, en het lijkt me stug dat die modems allemaal dezelfde gebreken vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Ik heb er geen last van. Mijn Planet lijn heeft geen nukken. Alleen mij modem, Speedtouch 510 wil soms wel eens crashen. Zou toch anders even contact openemen met planet en melden dat er meer mensen in de buurt last van hebben.

Ik zit alleen na 3 maanden nog steeds te w88 op mijn experiabox..... (Ander planet kwaaltje ;)

[ Voor 32% gewijzigd door muppet99 op 02-01-2007 01:00 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb een redelijke tijd geleden ook al dit soort probleemjes gehad, maar dan niet zo erg. Ik heb toen een andere router gekocht (ik had ook de 510, en ik wilde toch meteen draadloos) en die waren toen verholpen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 04:49
Lees dit artikel eens over falende condensatoren in de Speedtouch: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=172 . Als dit is dat gebeurt dan zul je in het welkomsscherm van de Speedtouch zien dat de verbindingssnelheid in de loop van een paar weken stukje bij beetje terugloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

RammY

Dát!

Heb je stats van je modem?
Poot deze es een keer hier neer....
Waar staat je modem zelf?
Ver van ISRA, dichtbij... welke kabels....

Ik mis relevante info.. het is altijd zo makkelijjk om het op een ISP af te schuiven.. meestal lokale problemen.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tijd om over te stappen.

Meer voor minder geld...
Pagina: 1