Wat betreft dualchannel: een KT4 heeft een KT400 AFAIK, en die is single-channel. Daarnaast: dualchannel op een Athlon XP is zinloos, hoe mooi Nvidia het ook doet lijken.
Dingen die je kunt verbeteren:
- geheugen upgraden naar 2x512MB of 2x1024MB: de meeste Athlon XP moederborden werken beroerd met 3 geheugenslots bezet, of klokken terug naar 133MHz FSB, wat vertraging oplevert omdat je CPU op 166MHz FSB draait.
- Videokaart, een Radeon 9600 is verreweg een van de nieuwste kaarten, probeer ergens een van de nieuwere Nvidia AGP of Radeon AGP kaarten op de kop te tikken.
Overigens vraag ik me een paar dingen af ivm investeringen en je volgende upgrade:
- DDR geheugen mag je straks wegpleuren omdat het niet in je nieuwe systeem past
- AGP videokaart mag je straks wegpleuren omdat je volgende systeem geen AGP heeft
Als je gaat investeren in dit systeem, houd er dan rekening mee dat je het niet mee kunt nemen naar je volgende systeem. Ik heb ook een tijdje zitten twijfelen, maar toen ik voor een goede prijs mijn oude "zooi" kwijt kon, heb ik geen 2x nagedacht en heb ik meteen een nieuw Core 2 Duo systeem inelkaargezet.
Edit:
Ik zie dat je geen gamer bent, net zoals ik. Wat hier nog het meest heeft geholpen is mijn brakke Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB ATA133 vervangen door een Seagate 7200.10 320GB, mijn systeem hangt nu niet meer op met veel disk I/O. Ik werk inmiddels met i945G chipset graphics, wat qua prestaties ongeveer net zoveel doet in 3D als mijn oude Radeon 8500LE. Qua 2D is ie echter een heel stuk sneller.
[
Voor 15% gewijzigd door
_JGC_ op 01-01-2007 20:27
]