Toon posts:

Al-round PC tot €1000,- exc. btw

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan deze vakantie een nieuwe pc samen te stellen, die de nieuwste games aankan zoals bijvoorbeeld BF2142, en veel multitasks. Ik wil misschien vista gaan draaien als de eerste kinderziekten eruit zijn. En misschien als de prijzen goed zijn een direct X kaart kopen. Vandaar dat ik een budget kaart erin heb gezet; waarmee ik nog wel een grote tijd mee door kan. Er zal niet mee overgeklokt worden. Ik ga alles bestellen bij AZERTY te Raalte.

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/2066/untitled3um7.jpg

Wat je niet op het plaatje kan zien is dat de case een voeding van 380 watt heeft.

Zal deze pc aan de eisen voldoen, en zullen er geen hardwarecomplicaties voorkomen ? En eventuele alternatieven.

Ik zal graag even jullie advies willen horen..

Bij voorbaat dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 16:13 ]

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Goed systeem _O_

2 opmerkingen:

Als je niet gaat overclocken voldoet PC4200 (533 Mhz) ook

Als je later wel een dikke kaart wilt is een iets betere voeding misschien aan te raden maar dat is aan je zelf (Kijk is naar de Arctic Silentium Serie)

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Misschien kan je beter een 17" TFT nemen, aangezien je dna ook 1280 x 1024 hebt voor een lagere prijs.

Verwijderd

Topicstarter
basdv schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:28:
Goed systeem _O_

2 opmerkingen:

Als je later wel een dikke kaart wilt is een iets betere voeding misschien aan te raden maar dat is aan je zelf (Kijk is naar de Arctic Silentium Serie)
Zoals deze misschien, dit is ook zoals de rest binnen ong. 3dagen leverbaar: http://www.azerty.nl/prod...2-pc4200-533-mhz-2-x.html

Scheelt wel weer aardig wat in de eindprijs

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:59:
Zoals deze misschien, dit is ook zoals de rest binnen ong. 3dagen leverbaar: http://www.azerty.nl/prod...2-pc4200-533-mhz-2-x.html

Scheelt wel weer aardig wat in de eindprijs
Dat scheelt zeker! Jammer alleen dat het hierdoor duurder wordt :P.

Verwijderd

Topicstarter
dr snuggles schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:11:
[...]

Dat scheelt zeker! Jammer alleen dat het hierdoor duurder wordt :P.
Nee hoor.. De orginele die ik nu heb staan is: € 177,55
Het alternatief: € 158,47

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Hoezo? :?

Die 188 euro is inclusief btw, en het setje kost 158 euro exc. btw, en dat is in mijn ogen toch minder als 177 euro ex. btw die jij hebt gekozen.

Verder zou ik het zo laten als ik jou was.

edit:
Waarom is iedreen altijd sneller :/

[ Voor 13% gewijzigd door Maarten-NForce op 01-01-2007 17:18 ]

www.koopeendroom.nl

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nou het 'Team' geheugen doen, of toch gaan voor het 'Twinmos' geheugen ?

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Ga voor het Twinmos geheugen, dat is goedkoper en je gebruikt alle bandbreedte van het Team-geheugen toch niet.

www.koopeendroom.nl

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:42

Theo

moederbord

basdv schreef op maandag 01 januari 2007 @ 16:28:
Goed systeem _O_

2 opmerkingen:

Het verschil tussen pc4200 en pc5300 is echt enkele euro's (max 5) Voor dat beetje is het gewoon beter om pc5300 te nemen. Dit kan namelijk net iets sneller draaien en maakt je systeem enkele procenten sneller. Bovendien kun je een beetje overklokken met je systeem met pc5300 geheugen. Ik zou er dus gewoon pc5300 geheugen in laten zitten.

Misschien kun je ook deze (2 x 1 GB pc 5300, 160 euro ex) of deze twee maal (1 x 1 GB pc 5300 60 euro ex) reepjes geheugen nemen. Vooral met het laatste geheugen ben je 45 euro goedkoper uit. Met dit geld zou je bijvoorbeeld de E6600 kunnen overwegen..

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt voor de reply's, dit wordt als het goed is het eindplaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/7374/untitled4copyko0.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog op of aanmerkingen op deze config ?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mijn opmerking is dat je je huiswerk goed gedaan hebt :) Perfect systeem.
Eventueel puntje: Mocht je in de toekomst de videokaart willen upgraden tot een 8800GTX oid is een zwaardere voeding nodig. Eventueel zou je dus met het oog op de toekomst er een zwaardere (450W oid) voeding in kunnen zetten. Je betaald niet bijzonder veel meer, maar het kan schelen als je in de toekomst de videokaart wilt upgraden.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Mag ik vragen waarom jij exclusief BTW kunt bestellen?

Ik heb trouwens niks aan te merken op je samenstelling d:)b .

[ Voor 37% gewijzigd door hello_moto op 01-01-2007 18:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
hello_moto schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:37:
Mag ik vragen waarom jij exclusief BTW kunt bestellen?

Ik heb trouwens niks aan te merken op je samenstelling d:)b .
Thanks, nou mijn pa heeft eigen bedrijf ;) :9

Verwijderd

Topicstarter
De bestelling is gedaan, en ik hoop morgen meer helderheid te krijgen over de levertijd van de producten. Allemaal bedankt voor de reply's en de info _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2007 22:16 ]

• Theo

Theo

moederbord

RoD schreef op maandag 01 januari 2007 @ 18:30:
Mijn opmerking is dat je je huiswerk goed gedaan hebt :) Perfect systeem.
Eventueel puntje: Mocht je in de toekomst de videokaart willen upgraden tot een 8800GTX oid is een zwaardere voeding nodig. Eventueel zou je dus met het oog op de toekomst er een zwaardere (450W oid) voeding in kunnen zetten. Je betaald niet bijzonder veel meer, maar het kan schelen als je in de toekomst de videokaart wilt upgraden.
De 380 watt voeding die in de kast zit is ruim voldoende voor het hele systeem, ook als er een 8800 GTS inkomt. De GTX zal ook net kunnen, al heb je dan niet heel erg veel ruimte meer voor een overklok of extra HD's. Maar een 8800 GTX met een E6400 op een 380 watt voeding zou in principe gewoon kunnen.. :)

Verder inderdaad wat de rest ook zegt: Zeer net systeem

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:48:
[...]

De 380 watt voeding die in de kast zit is ruim voldoende voor het hele systeem, ook als er een 8800 GTS inkomt. De GTX zal ook net kunnen, al heb je dan niet heel erg veel ruimte meer voor een overklok of extra HD's. Maar een 8800 GTX met een E6400 op een 380 watt voeding zou in principe gewoon kunnen.. :)

Okee thanks.. Ik kijk er ookw el naar uit tot alles binnen is bij Azerty.. :*)

Alles was volgens de site binnen 2 a 3 dagen binnen of al binnen, behalve het Twinmos geheugen.. Nu maar hopen dat het eerder binnenkomt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2007 00:19 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
theodouma schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:48:
[...]

Er wordt anders een 450W voeding bij die videokaarten aangeraden.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraagje; Ik wil een multiboot systeem maken (met 2 windows xp installaties, 1 voor office en 1 voor games e.d.), daarvoor heb je volgens deze handleiding ( http://www.schoonepc.nl/instal/multibt.html ) een diskettedrive nodig, maar ik heb alleen een cardreader. Kan ik ook ipv een diskette bijv. een SD kaart gebruiken?

Verwijderd

Sorry hoor, maar upgraden lijkt mij niet echt een hele goede optie. De kracht van deze pc is dat alles op elkaar aan sluit. een 8800GTX op een E6400 plakken lijkt me gekkenwerk, tenzij je de E6400 die hard overclockt met watercooling of iets dergelijks. En dan schiet je geheugen weer tekort.

Ik vind het een zeer goed systeem. Aub ga niet je videokaart upgraden, naar iets boven de 400 euro.

Je kan ook tweemaal een OS installeren en dan bij het omschakelen, in BIOS je andere OS kiezen, bijv Boot OS1 by default of Boot OS2 by default. Je kunt er ook 2 installeren en dan vraagt hij vanzelf welke OS hij moet openen, voor zover ik weet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 14:44 ]

• Theo

Theo

moederbord

RoD schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 00:38:
[...]

Er wordt anders een 450W voeding bij die videokaarten aangeraden.
Dat doet men zodat een GTX ook werkt met een Intel D820 en een paar HD's :)

Nu met WP, PV, EV en PC

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:32:
Nog even een vraagje; Ik wil een multiboot systeem maken (met 2 windows xp installaties, 1 voor office en 1 voor games e.d.), daarvoor heb je volgens deze handleiding klik, klak een diskettedrive nodig, maar ik heb alleen een cardreader. Kan ik ook ipv een diskette bijv. een SD kaart gebruiken?
Je je doet de windows cd in je pc, start de installatie op. Dan maakt je een partitie daar gooi je windows op. Als die windows erop staat, doe je het zelfde met een andere partitie. En als alles goed is gegaan kan je bij het opstarten dan uit 2 partities kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 16:06:
[...]

Je je doet de windows cd in je pc, start de installatie op. Dan maakt je een partitie daar gooi je windows op. Als die windows erop staat, doe je het zelfde met een andere partitie. En als alles goed is gegaan kan je bij het opstarten dan uit 2 partities kiezen.
Okee, hartstikke bedankt _/-\o_ :)

Het is nu alleen wachten op de hardware voordat ik het kan toepassen >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb de bestelling al bij Azerty gedaan met uiteraard Sapphire x1950 pro, en dan zie ik nu net dit ( X1950 Pro veroorzaakt crashes ) topic :S .. Ik vraag het maar nu voordat ik hem zelf uittest, nu kan ik mijn bestelling nog wijzigen.

Is het dan beter om de volgende kaart te bestellen? : Club3D GeForce 7900GS

Komt ook wel goed (zelfs beter dan de x1950) uit de testen hier: http://www.xbitlabs.com/a...x1950pro-gf7900gs_11.html

Scheelt haast niet in prijs:

Ati x1950 pro = € 151,69
Geforce 7900gs = € 159,95
Beiden exclusief BTW

Verwijderd

Topicstarter
Jaa daar wel weer .. Vreemd; maar ik wil ook niet te veel problemen hebben me de kaart zelf, met crashes en dergelijke..

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:46:
Jaa daar wel weer .. Vreemd; maar ik wil ook niet te veel problemen hebben me de kaart zelf, met crashes en dergelijke..
ik heb zo het vermoeden dat een deel van het probleem ligt bij het feit dat het een populaire kaart is.
Het is de kaart met de beste prijs-kwaliteit verhouding. En het zit in het niemandland tussen de 7600GT en de duurdere kaarten. Ze worden dus erg veel verkocht.
Hoe meer kaarten in omloop, hoe meer kans op problemen.

Wel lijkt het erop dat de kaart van sapphire meer problemen geeft dan andere merken...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 21:58:
[...]

ik heb zo het vermoeden dat een deel van het probleem ligt bij het feit dat het een populaire kaart is.
Het is de kaart met de beste prijs-kwaliteit verhouding. En het zit in het niemandland tussen de 7600GT en de duurdere kaarten. Ze worden dus erg veel verkocht.
Hoe meer kaarten in omloop, hoe meer kans op problemen.

Wel lijkt het erop dat de kaart van sapphire meer problemen geeft dan andere merken...
Jaa dat ben ik met je eens; Moet ik maar eens goed nagaan wat ik nou wil; betere kaart met waarschijnlijk meer problemen, of iets slechtere kaart met waarschijnlijk minder problemen

Edit: Ik ga denk ik toch voor veiligheid. :)

Maar dan is het de vraag: Een Asus/evga/XFX/club3d Of maakt het niet zo extreem veel uit ?

In eerste instantie denk ik zelf aan een XFX, ASUS of een Club3d omdat die het goedkoopste zijn en die zijn ook snel leverbaar.. Maar welke zal ik volgens jullie doen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 22:35 ]

• Theo

Theo

moederbord

Ik zou gaan voor de goedkoopste kaart, de kaart die het hoogste geklokt is of de kaart die de meeste extra's meelevert (games, extra garantie enz). De kaarten zelf zijn namelijk allemaal hetzelfde. Er zit hetzelfde geheugen op, dezelfde core, dezelfde randonderdelen, vaak ook dezelfde cooler en PCB. Het enige verschil zijn de snelheiden of het plaatje welke op de cooler staan :p

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan ga ik voor de ASUS, omdat die de langste garantie heeft van de drie.. ZE verschillen verder haast niet volgens mij, de snelheden zijn hetzelfde, alleen ASUS heeft een garantie van 36 maanden terwijl XFX/club3d allebei 32 maanden hebben

Dit wordt hem dan: Asus EN7900GS 2DHT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 09:43 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 15:33

Pubbert

random gestoord

Je hebt met een 7900GS net zoveel kans op crashes dan met een 1950Pro, er geen enkele crashvrije kaart helaas. De X1950Pro word erg veel gekocht, dan zijn er altijd kansen dat er problemen her en der opduiken. Ik kan me ook genoeg topics herrineren met uitval van de 7900 serie.

Als ik jou was zou ik gewoon de 1950Pro houden, die ie meestal iets sneller + iets meer toekomst gericht (HQ AF, HDR + AA, AVIVO)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga azerty maar eens een mailtje sturen of ze al weten wanneer de x1950 pro ultimate beschikbaar is :)

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer de ultimate beschikbaar is, is onbekend.. Maar ik denk na het bericht van Thund3r dat die toch gelijk heeft; is het wel misschien verstandiger om voor de x1950 pro van Asus te gaan omdat die misschien minder problemen heeft dan de x1950 van Sapphire ?
Pagina: 1