2de accu voor Acer Aspire 3634WLMI

Pagina: 1
Acties:

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
Hey beste GOT-ers,

Allereerst de beste wensen voor het jaar 2007...
Ik zit er binnekort aan te denken om een 2de accu erbij te halen voor mij Acer Aspire 3634WLMI:
Specs:

ACER 3634WLMI

CPU: Intel Celeron M 1,6 Ghz
RAM: 512 MB DDR RAM
HDD: Hitachi 80 Gig ATA 4200/5400rpm (Weet niet zeker op google gaf hij 5400rpm aan...)
VIDEO: SIS Int. 64mb ram
DVD: DVD RW +/-
ACCU: 4 Cell's ? max 1 uur in normaal gebruik...

Nou is mijn vraag als ik deze vervang (of als 2de gebruik) hoeveel verschill merk ik dan?
http://www.replacedirect.com/nl/product/0011024.html
Deze moet het dan worden...
Is er ook nog een mogelijkheid om een Celeron M zo in te stellen dat hij minder verbruikt?

Alvast bedankt! _/-\o_

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Verschil merk je niet.

Ja toch wel, deze accu gaat zeer waarschijnlijk langer mee omdat je de andere accu al een tijdje gebruikt en die worden vanzelf "moe".

En als je de Celeron M onderclockt (dus niet overclocken) dan gaat hij volgens mij wel minder gebruiken, maar daar heb ik voor de rest weinig verstand van.

1 uur is trouwens wel heel kort, hoelang heb je de laptop al?
Wat ook schijnt te werken is de accu 24 uur in de vrieskast leggen, heb het zelf alleen nog nooit geprobeerd.

[ Voor 21% gewijzigd door basdv op 01-01-2007 16:06 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met zo'n 8-cel batterij zal je waarschijnlijk ruim 2 uur kunnen halen, al hangt dat natuurlijk af van wat je doet.

De Celeron M is helaas niet zuinig, daarom is het ook de budgetversie. De Celeron M heeft geen Speedstep, dus de winst die je met Notebook Hardware Control of RMClock kunt halen is erg minimaal. Je zou kunnen overwegen de processor te upgraden naar een Pentium M, mits dat mogelijk is in deze laptop.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:42

Theo

moederbord

Jouw accu bestaal uit 4 cellen (2000 mAh) en gaat nieuw maar max 1.5 uur mee volgens deze site.. De accu is dus nu al minder aan het worden omdat je de 1.5 uur niet eens haal. De accu die je aan wilt schaffen is 8 cells en 4400 mAh en bevat dus 2.2 keer zoveel aan energie. In theorie zal je laptoip dus max 3:20 uur (=2.2 x 90 minuten) mee moeten gaan. Dit zal je dus echt wel gaan merken!

Je laptop zuiniger maken zal erg moeilijk gaan en zal niet erg veel verschil maken voor je laptop. Je kan proberen met een programma als NotebookHardwareControl (NHC) de cpu spaning iets te verlagen, dit zal misschien je max accutijd kunnen verhogen tot 4 uur. Hier op GoT loopt een draadje over het undervolten van je cpu.
Helaas kun je in de bios van je laptop erg weinig instellen, dus ook de cpu underklokken (langzamer maken) zal waarschijnlijk geen optie zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Theo op 01-01-2007 17:38 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
Hey bedankt voor alle reacties, het is maar goed dat jullie er zoveel verstand van hebben.
Accu geeft vol aan in Windows XP 1 uur en 20 min, terwijl dit na ruim 5 min nog maar een uur is...
Al met al ben ik er nog wel steeds blij mee, maar een andere accu zou handig zijn voor school...

Is het undervolten niet schadelijk voor de CPU dan? Zoniet dan is het ook met deze accu het proberen waard. Hoelang is normaal de levensduur van zo'n accu dan? en wat is het beste om te doen? leeg laten lopen en dan weer opladen of maakt dat niet uit?

Alvast bedankt!
Greetz b00ster :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

theodouma schreef op maandag 01 januari 2007 @ 17:36:
[...]
Je laptop zuiniger maken zal erg moeilijk gaan en zal niet erg veel verschil maken voor je laptop. Je kan proberen met een programma als NotebookHardwareControl (NHC) de cpu spaning iets te verlagen, dit zal misschien je max accutijd kunnen verhogen tot 4 uur. Hier op GoT loopt een draadje over het undervolten van je cpu.
Helaas kun je in de bios van je laptop erg weinig instellen, dus ook de cpu underklokken (langzamer maken) zal waarschijnlijk geen optie zijn
Omdat de Celeron geen Speedstep heeft zal NHC niet veel kunnen doen. Ik heb nog even snel gekeken in het Centrino ondervolt topic, maar daar staat dat het niet werkt met de Celeron.

@b00ster: lees de forum FAQ even, groeten is niet de bedoeling :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 01-01-2007 18:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1