[XP] Onmogelijk lokaal aanmelden na RDP gebruik*

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem. Als ik een RDP verbinding heb gemaakt met mijn computer of laptop, bij beide is het voor gekomen, gebeurt niet altijd, kan ik daarna op het systeem zelf niet meer aanmelden. Ik krijg dan het klassieke aanmeldscherm met een blanko gebruikersnaam. Als ik dan een gebruikersnaam en wachtwoord invul, krijg ik de melding dat alleen een administrator de computer kan unlocken terwijl die gebruiker administrator is. Het administrator account zelf werkt ook niet.

Zie het volgende plaatje. De kwaliteit is nogal bagger want ik kon geen screenshot maken van deze situatie dus heb mijn webcam maar gebruikt. Overigens heb ik bij het maken van dit plaatje handmatig de gebruikersnaam ingevuld uiteraard :).
Afbeeldingslocatie: http://145.89.190.219/~patrickstokman/website/plaatjes/aanmelden_na_rdp.jpg

Iemand een oplossing voor? Het gebeurt zoals eerder gezegt niet altijd, maar ik heb het nu 2x achter elkaar gehad. Locken van de computer heeft geen nut. De enige oplossing om weer normaal gebruik te kunnen maken van het systeem is de computer opnieuw op te starten, afmelden helpt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Hero of Time op 01-01-2007 03:52 ]

Commandline FTW

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 23:38
Meld je je wel netjes af op je RDP sessie ?
Of klik je simpelweg op het kruisje bovenaan de RDP sessie (waardoor de sessie dus actief blijft).

Als je je gewoon afmeld (in de RDP sessie) dan zou het "normale inlogscherm" weer tevoorschijn moeten komen. Nu lijkt het erop dat de sessie niet afgesloten wordt waardoor je de RDP gebruiker eraf moet kicken door met een admin account in te loggen.

[ Voor 147% gewijzigd door GeniusJennis op 01-01-2007 04:24 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Het vreemde is dat het tijdens de rdp sessie al gebeurt. Ik heb vaker met RDP gewerkt en telkens heb ik nog normaal aan kunnen melden als ik het kruisje gebruikte. Tevens kan je tijdens een rdp sessie op het systeem aanmelden en wordt je rdp verbroken. Dit is dus als ik dit scherm krijg niet mogelijk.

Commandline FTW

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 23:46
En lukt het wel om als administrator te unlocken?

Wat ook vreemd is dat er na "PATRICKLAPTOP\" geen gebruikersnaam staat waarmee je kunt unlocken, normaal gesproken zou daar je gebruikers naam moeten staan. Misschien moet je daar het probleem zoeken.
Je zou het kunnen testen door een nieuwe gebruiker aan te maken.

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik kan helemaal niets meer. Ik merk net dat als het tijd is voor de screensaver hij dit scherm geeft. Als ik RDP start, krijg ik netjes mijn welkomscherm te zien waar ik hem weer mee kan unlocken. Maar als het dus tijd is voor de screensaver (die ik overigens dmv Wallmaster uitschakel) krijg ik dus bovenstaande. Het zou kunnen komen door Wallmaster, maar dat lijkt mij niet aangezien het op mijn computer ook gebeurt. Ik ga nu maar even herstarten want ik wil nog normaal op mijn laptop kunnen werken. Ik schakel de screensaver eens helemaal uit om te zien of dat helpt.

Edit:
Geen effect, krijg heel leuk nog steeds dit verhaal. Nou dacht ik zo, als je het loginscherm hebt, komt er altijd heel leuk de standaar schermbeveiliging op, deze heb ik verwijdert. Op mijn computer staat deze er ook niet en heb daar de laatste keer met RDP (waarmee er zeker weten de screensaver moet zijn gestart) geen probleem gehad. Kleine kans is dat locken helpt, maar dat heb ik al eens geprobeert zonder succes. Iemand enig idee? Misschien staat er in het register iets erover wat jullie zo weten.

[ Voor 31% gewijzigd door Hero of Time op 03-01-2007 13:36 ]

Commandline FTW

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Het is opgelost. In het register staat er bij HKUSERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop een screensaver ingesteld die niet meer bestaat of niet opgeroepen kan worden. Hierdoor probeert hij de screensaver te starten maar mislukt. Je krijgt dan bovenstaant scherm. Door de sleutel "SCRNSAVER.EXE" aan te passen of te verwijderen is het probleem opgelost. Je geeft dan namelijk aan of er een screensaver moet worden gebruikt of niet.

Dit probleem ontstaat als je met nLite of soortgelijke programma's screensavers verwijdert. Hier kan een slotje op. Eventueel kan dit probleem met oplossing in de FAQ worden opgenomen, dit kan bij meerdere voorkomen.

ps. modjes, bedankt voor het aanpassen van de titel naar lokaal aanmelden :).

Commandline FTW

Pagina: 1