Toon posts:

AGP spanning?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb al het hele inet afgestruind maar kan geen sluitend antwoord vinden, hopelijk weet iemand hier het. Ik heb een nieuw mobo Asrock P4i65G en wil daar mijn V9520VS in plaatsen.

Nu staat er in het boekje van de mobo het volgende: "Do NOT use a 3.3V AGP card on the AGP slot of this motherboard! It may cause permanent damage!"

Ik kan nergens vinden wat de AGP spanning van mijn video kaart is. Als ik hier kijk dan zou je het moeten kunnen zien aan de 'key', echter mijn kaartje heeft *2* keys dus past altijd.
Kan alles vinden over mijn kaart maar nix over AGP voltages oid..... is het nu een 1.5V of een 3.3V of kan ie beide? 8)7 help!

Kan iemand uitsluitsel geven over het safe plaatsen van deze kaart in dit mobo? Zou jammer zijn als het nieuwe mobo direct in rook opgaat... :'(

Alvast bedankt voor de reacties! _/-\o_

gr. Huib

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 21:32

Xer0X

Gotha know??

Je kan die kaart gewoon plaatsen. Alleen hele oude agp kaarten 1/en2x gebruikten 3,3 volt.
Die nieuwe 4x en 8x kaarten zijn allemaal 1,5 volt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerated_Graphics_Port

Daar staat het eventueel nog uitgelegt.

Ik weet trouwens ook zeker dat dit soort info in de technische specificaties staat in de gebruiks aanwijzing.

[ Voor 18% gewijzigd door Xer0X op 31-12-2006 16:53 ]

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:54
In de specs van de V9520VS staat dat ie werkt op een busstandaard van AGP 8X/4X/2X, en je mobo heeft AGP 8X, dus het zou moeten werken. Volgens mij gaat het geheel goed samenwerken op een snelheid van AGP 8X

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:10

Outerspace

Admin General Chat
En natuurlijk hier op GoT staat ook een mooie uitleg:
PMG FAQ
en nog een mooi linkje: http://computer.howstuffworks.com/agp.htm

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
thanks! Ik ga het vol goede moed proberen, bedankt voor alle info! _/-\o_

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:55

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit is een echt FAQ vraagje en zal ook beschreven zijn in de handleidingen van beide apparaatjes ;)

Zie PMG FAQ en VB FAQ :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.