Toon posts:

[XP] Kan niet inloggen vanwege dpgina.dll*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

als ik wil opstarten krijg ik deze melding dpgina.dll (dit bestand is van de fingerprint reader van microsoft) neem contact op met je systeembeheerder of installeer het opnieuw zo iets. nou heb ik hier gekeken en daar stond in dat hij het heeft opgelost wat microsoft zegt ( [XP SP2] Welkomstvenster verdwenen!). maar mijn probleem is dat ik niet kan inloggen dus kan ik het ook niet unstalllen. en via veilige modus kan ik ook niet inloggen want dan kom ik ook niet verder. krijg wel inlog scherm maar kom niet verder

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:26
precieze melding, os etc. (xp sp2?)?

Specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met "kom niet verder"? Wat gebeurt er dan?

Verder pas ik even je topic titel aan - enkel "dpgina.dll" zegt natuurlijk helemaal niets :)

Verwijderd

Topicstarter
dit is de melding:
FOUT IN GEBRUIKERSINTERFACE
kan het dll-bestand C:\windows\system32\dpgina.dll aanmeldingsinterface niet laden.
neem contact op met je administrator om dit dll-bestand te vervangen of de orgineel te herstellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan ook niet de veilige modus in want dan wordt ik als ik mijn wachtwoord en op enter druk weer terug bij het inlog scherm

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:09:
ik kan ook niet de veilige modus in want dan wordt ik als ik mijn wachtwoord en op enter druk weer terug bij het inlog scherm
klinkt als een virus.... scannen en verwijderen :)

Verwijderd

je zou ergens in regedit moeten kunnen komen (safe mode, en dan gewoon uitvoeren -> regedit)

daar kijken naar

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows NT \ CurrentVersion \ Winlogon

of iets dergelijks (zoek gewoon naar winlogon) en kijk of die dll daar in die lijst staat, indien wel, dan moet je gewoon de key daar verwijderen. Het heeft iets te maken met je fingerprint login (heb je zo'n apparaat, laptop?), indien niet dan kan het zeer goed ook een trojan zijn.

edit ik zie net dat het een hele lijst is met opties in die regedit. misschien even zoeken in je regedit naar de naam van de dll en zo verder werken.

edit2: zie hier een MSKB artikel You receive an error message when you try to turn on the Fast User Switching feature in Windows XP

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2006 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja die fingerprint reader heb ik. ik weet dat het daaraan ligt maar dan zou ik toch wel gewoon in de veilige modus moeten. HET IS GEEN VIRUS dat weet ik 10000% zeker

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
koppel anders een ander keyboard eraan,en verwijder die fingerprint shit....
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

en moest je nu eens kijken in veilige modus met opdrachtprompt of die file bestaat (windows\system32 map), indien niet even downen en in die map plaatsen. Misschien is het best om dit zowiezo te doen, bestand kan corrupt zijn.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien starten met je xp cd en chkdsk /r uitvoeren. Bij een vriend van me was system kapot en door een checkdisk was het weer in orde. Nouja, in orde, hij kon windows in maar er was van alles mis mee. Gaat er morgen opnieuw op.
Anders zou je nog kunnen proberen om je hdd in een andere computer te plaatsen en dan het bestand proberen te herstellen.

Commandline FTW

Pagina: 1