[XP SP2] Welkomstvenster verdwenen!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-02 16:16
Hi tweakers,

Door 1 of andere stomme reden heb ik de optie bij aanmeldingsopties "Het welkomstvenster gebruiken" uitgeschakeld.
Op zich nog niet zo'n ramp aangezien je dit d8 ik gewoon terug aan kunt vinken ;)

Helaas, als ik nu naar dat tabblad ga staat er de melding:
"Een onlangs geïnstalleerd programma heeft het welkomstvenster en Snelle gebruikerswisseling uitgeschakeld. U kunt het programma verwijderen als u deze functie wilt terugzetten. U kunt het programma eventueel met behulp van de volgende bestandsnaam identificeren:
C:\WINDOWS\system32\DPGINA.dll"

Dit is gekomen nadat ik een update gedaan heb van de nieuwe windows validatie tool.

Ik dacht van nou dan ga ik onder de Administrator account dit proberen terug te zetten maar aangezien ik bij installatie hiervoor geen wachtwoord aangemaakt heb kan ik hem nergens terug vinden ook niet door zelfs onder die naam aan te melden.

Pls wie heeft er een oplossing want wilde graag dat welkomstvenster weer terug!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
is er geen DPGINA.INI ofzo misschien dat je hem dan opnieuw kan installeren.

En je administrator kan je terugvinden bij start --> configuratie scherm --> systeembeheer --> computer beheer --> lokale groepen en gebruikers.. suc6

• schumi2004
andreict schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 12:15:
is er geen DPGINA.INI ofzo misschien dat je hem dan opnieuw kan installeren.

En je administrator kan je terugvinden bij start --> configuratie scherm --> systeembeheer --> computer beheer --> lokale groepen en gebruikers.. suc6
Thx voor je snelle reply maar er is helaas niet een .ini bestand, ik heb al getracht die validatie tool te verwijderen maar deze doet meer dan ik verwacht had. Hij is nu weg maar hij heeft bij installatie een hele hoop zaken onselecteerbaar gemaakt die nu dus ECHT alleen maar door een Administrator kunnen maar dat ff terzijde.

Het verwijderen van wat er als laatste geinstalleerd is , die validaite tool dus, heeft niet het gewenste postieve effect!

Verwijderd

Er zijn verschillende tools om het administrator wachtwoord te resetten.

deze bijvoorbeeld:
http://home.eunet.no/pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 17:29
Als ik zo even google schijnt dat er toch meer mensen met dit probleem zitten, lijkt me dat Microsoft wel met een patch gaat komen om het op te lossen, maar wanneer?

Het is misschien een vrij extreme oplossing maar je zou systeemherstel kunnen gebruiken en het welkomstvenster weer in kunnen schakelen.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kan je dus ook niet inloggen als Administrator bij opstarten?
Dan moet je in veilige modus gaan kijken of je daar wel kan inloggen als Administrator.
Anders misschien als user inloggen (non-admin) en bepaalde functies zoals schortcuts met de functie Run-ass activeren door Administrator in te vullen. Dit werkt natuurlijk alleen maar als je geen wachtwoord hebt ingesteld.

Wachtwoord kan je kraken met een linux diskette.

• schumi2004
Da kraken is mij wel bekend ;)
Inloggen als Admin heeft ook geen zin aangezien ik dezelfde rechten zou moeten hebben!

Maar ik d8 laat ik eens dom zoeken op DPGINA.dll en zie hier:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;885194

Er wordt daar gesproken over DigitalPersona Password Manager 1.0.0 welke ik idd ook heb draaien hier :(

Dit zou de oplossing moeten zijn dus ff proberen maar ;)
Thx voor alle reacties!

:update:
Nou het heeft gewerkt maar kreeg meteen een hele hoop poespas en dat soort dingen erbij die ik most aanvinken ja en nu maar het is gelukt.
- Gewoon DigitalPersona Password Manager eraf gooien
- Reboot
- User settings weer naar wens aanpassen
- DigitalPersona Password Manager er weer terug op als dat gewenst is ;)

Ik hoop dat andere tweakers hier ook iets aan hebben straks

[ Voor 31% gewijzigd door schumi2004 op 03-03-2006 12:45 ]

Verwijderd

Hmmz, ik heb dus hetzelfde probleem. Alleen geeft XP bij mij een ander programma aan. Dit is 2x thinclient, welke ik nodig heb voor thuiswerken.
Verwijder ik dit programma, krijg ik weer gewoon het welkomstscherm. Installeer ik thinclient opnieuw, ben ik weer terug bij af, en krijg ik het klassieke inlogscherm.

Als ik naar gebruikersaccounts ga, en probeer mijn oude welkomstscherm weer in te stellen, krijg ik de melding dat dit niet kan door thinclient.

Iemand een oplossing?

Eh.. Zelf al opgelost. Het was dus een singlesignon optie in thinclient itself :x

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 23:26 ]

Pagina: 1