Ik ben voor mijn vriendin op zoek naar een nieuwe laptop, en ben inmiddels een aardig eind op weg met de keuze. Net nog even de pricewatch doorgekeken, en heb nu een voorlopige selectie. Maar eerst de eisen:
-Gebruik: internet, mail, office, dvdtje kijken (liefst via tv-out), foto's bewerken (eenvoudig)
-ze moet er een lange tijd mee vooruit kunnen (de huidige laptop is alweer 5 jaar oud...)
Een beetje rondkijkend heeft dat de volgende specificaties opgeleverd:
-100+ HDU (5400 rpm)
-1Gb geheugen en uitbreidbaar (vrij slot dus)
-Dual core processor (AMD of Intel maakt niet zo veel uit)
-15,4 inch breedbeeld scherm
-video out
-WiFi en UTP
-het liefst onder de 800 euro
Optioneel:
-liefst 3+ USB
-liefst met kaartlezer
Nu komen er de volgende laptops uitzetten:
-Acer Aspire 5102WLMi €749,- (nadeel: volgens mij geen tv out en ook gedeeld video geheugen. )
-HP Pavilion Media Center dv6132eu €799,- (nadeel: gedeeld video geheugen, geen vrije sloten voor geheugenuitbreiding, moet dus helemaal vervangen worden bij geheugenuitbreiding)
Mijn vragen:
-zijn er andere laptops die (beter) aan de eisen voldoen dan de genoemde? (ik had geen tijd meer om er nog een aantal laptops bij te zetten, ik heb ook een ASUS gezien en een MSI, zal ik later nog posten)
-wat zijn jullie ervaringen met de tv out en gedeeld video geheugen: kun je daar zonder problemen een filmpje mee kijken op tv etc.?
-nog andere suggesties?
Zo, en nu ga ik oud en nieuwe vieren bij vrienden!
Een prettige jaarwisseling toegewenst aan iedereen en een gelukkig 2007. O ja: let op je handjes...
-Gebruik: internet, mail, office, dvdtje kijken (liefst via tv-out), foto's bewerken (eenvoudig)
-ze moet er een lange tijd mee vooruit kunnen (de huidige laptop is alweer 5 jaar oud...)
Een beetje rondkijkend heeft dat de volgende specificaties opgeleverd:
-100+ HDU (5400 rpm)
-1Gb geheugen en uitbreidbaar (vrij slot dus)
-Dual core processor (AMD of Intel maakt niet zo veel uit)
-15,4 inch breedbeeld scherm
-video out
-WiFi en UTP
-het liefst onder de 800 euro
Optioneel:
-liefst 3+ USB
-liefst met kaartlezer
Nu komen er de volgende laptops uitzetten:
-Acer Aspire 5102WLMi €749,- (nadeel: volgens mij geen tv out en ook gedeeld video geheugen. )
-HP Pavilion Media Center dv6132eu €799,- (nadeel: gedeeld video geheugen, geen vrije sloten voor geheugenuitbreiding, moet dus helemaal vervangen worden bij geheugenuitbreiding)
Mijn vragen:
-zijn er andere laptops die (beter) aan de eisen voldoen dan de genoemde? (ik had geen tijd meer om er nog een aantal laptops bij te zetten, ik heb ook een ASUS gezien en een MSI, zal ik later nog posten)
-wat zijn jullie ervaringen met de tv out en gedeeld video geheugen: kun je daar zonder problemen een filmpje mee kijken op tv etc.?
-nog andere suggesties?
Zo, en nu ga ik oud en nieuwe vieren bij vrienden!