Toon posts:

Laptop rond de 700 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken op o.a. Tweakers ben ik de weg een beetje kwijt. Vandaar dat ik het hier vraag, ik hoop gebruik te kunnen maken van jullie ervaring en kennis O-)

Ik ben op zoek naar een laptop om de komende 2 a 3 jaar te gebruiken.

Mijn wensen:
- degelijke laptop
- liefst Vista proof (1024 werkgeheugen is dus nodig?)
- energiezuinig

En voor een budget van rond de 700 euro. Wat zouden jullie mij aanraden?

Bvd voor de moeite
Oscar

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 14:03
Heb je zelf al gezocht, zo ja wat had je op het oog? Dergelijke topics gaan snel dicht als je probleem stelling alleen is: Wat moet ik kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker gezocht, ook de pricewatch gebruikt. Maar ik zelf heb heel weinig verstand van dit soort zaken, ik hoopte dus eigenlijk op wat reacties zodat ik enkele laptops kan vergelijken; er is zoveel aanbod dat ik niet weet wat ik moet zoeken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:37:
Ik heb zeker gezocht, ook de pricewatch gebruikt. Maar ik zelf heb heel weinig verstand van dit soort zaken, ik hoopte dus eigenlijk op wat reacties zodat ik enkele laptops kan vergelijken; er is zoveel aanbod dat ik niet weet wat ik moet zoeken.
Verdiep je er dan in, of blijf weg van GoT ;)

Maargoed, zijn dat je enige wensen? Wat wil je ermee gaan doen? Kijk op Dell anders eens wat rond..

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
kijk zelf eventjes naar wat laptops die rond jou budget liggen. En waarvan jij denkt dat ze goede specs hebben.

Wat wil je er verder mee gaan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Emailen, internetten, tekstverwerken, geen grafische hoogstandjes dus. Ook geen zware games, al zou de mogelijkheid tot een niet al te zwaar grafisch spel wel fijn zijn.

Ik wil dus gewoon een degelijke laptop voor 700 euro. Liefst Vista proof, ik heb dan minstens 1024 Kb werkgeheugen nodig toch?

Ik heb ook al op Dell gekeken, maar als ik minstens 1gb werkgeheugen wil is het al snel duurder. En het energieverbruik vind ik heel belangrijk; ik weet ook niet welke laptops dan goed zijn en welke niet..

bedankt!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
pricewatch: Acer Aspire 5043WLMi (Turion ML-32, 1GB, 80GB, DVD-RW, 15.4"TFT, WXP Home)

pricewatch: Asus Z92KM-Q071H (AMD MT32; 1GB; 100GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

pricewatch: Acer Aspire 5101AWLMi (Turion 2.0GHz; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MCE)

pricewatch: Fujitsu-Siem. Amilo L-1310G (Cel-M 370; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

pricewatch: Fujitsu-Siemens Amilo M1450G (P-M 735A; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Hier heb je al een klein overzichtje. Dit is nog maar een ietsiepietsie van wat er nog meer te krijgen is. Allemaal prima laptops. Met 1GB ram en 80GB of meer HD.
Vista proof zullen ze ook wel zijn. Als je nog echt wilt weten hoe lang de accu meegaat kijk je toch lekker even op site van fabriekant? Easy going.

Was misschien ook wel leuk geweest als je even had gepost welke jezelf al had gevonden en welke je het meeste lag en waarom enzo.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je bedoelt 1024 megabyte...

Meeste laptops zijn wel energie zuinig tegenwoordig. Je moet alleen geen laptops met een pentium processor (vaak 3 Ghz ofzo) of een AMD sempron nemen.

Maar kijk ff bij Dell en geef hier de configuraties die je interessant vindt. En de neem de FAQ van dit forum door..

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:44:
Emailen, internetten, tekstverwerken, geen grafische hoogstandjes dus. Ook geen zware games, al zou de mogelijkheid tot een niet al te zwaar grafisch spel wel fijn zijn.

Ik wil dus gewoon een degelijke laptop voor 700 euro. Liefst Vista proof, ik heb dan minstens 1024 Kb werkgeheugen nodig toch?
Nee, minstens 512MB. Ik denk dat 1024MB wel lekker is ja.
Ik heb ook al op Dell gekeken, maar als ik minstens 1gb werkgeheugen wil is het al snel duurder. En het energieverbruik vind ik heel belangrijk; ik weet ook niet welke laptops dan goed zijn en welke niet..
Tja.. Ga je dan eens verdiepen, en kom hier met een opzet!

Het is de bedoeling dat jij hier wat ideetjes post, en wij het verbeteren. Het is niet zo dat we het even voor je maken ;)
GremliN-Online schreef op zondag 31 december 2006 @ 17:05:
1024MB zeker voor vista, Ik weet niet hoe je het gaat doen met 512MB, bij mij is Vista nog nooit onder de 700 gekomen :P
Het draait zelfs op 256, maar da's echt bagger, en daarvoor moet je wat Tweaken. Vista gebruikt nooit onder de 700 omdat het, net als Mac OS, in tegenstelling tot XP, wél slim met je RAM om gaat :) Jammer alleen dat het wat meer nodig heeft, maargoed: Ongebruikt geheugen = verspild geheugen :)

[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 31-12-2006 17:10 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:16
1024MB zeker voor vista, Ik weet niet hoe je het gaat doen met 512MB, bij mij is Vista nog nooit onder de 700 gekomen :P

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59

-tom-562

Oliesjeik

Van de laptops die je laat zien, ervanuitgaande van de specificaties, zou ik voor de 3e gaan. Voor Vista heb je een redelijk grafische kaart nodig, zo'n standaard Intel graphics ding voldoet niet echt.
edit:
dat is, als je het Aero wilt draaien dan :)

[ Voor 11% gewijzigd door -tom-562 op 31-12-2006 18:04 ]

Vaak bu'j te bang!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Mr_gadget schreef op zondag 31 december 2006 @ 15:54:
Meeste laptops zijn wel energie zuinig tegenwoordig. Je moet alleen geen laptops met een pentium processor (vaak 3 Ghz ofzo) of een AMD sempron nemen.
Ik zou juist wel naar een Pentium M gaan kijken of Core Duo (C2D=téduur) als je wilt gaan voor zuinigheid. Celeron, Sempron zijn minder zuinig. Turion ook minder zuinig met Pentium M maar al beter dan Cel/Semp. Overigens wat is zuinig? En waarom moet het zuinig zijn? Is voor jou 1 uur zuinig? 2?3?4?5?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59

-tom-562

Oliesjeik

Niet iedere pentium is meteen een Mobile processor he ;)

Vaak bu'j te bang!

• GENETX
Zeker geen celeron, Sempron is onzin! Sempron's zijn vele malen beter dan celerons, verbruiken maar max 25W en kunnen net als de P-M, Core (2) Duo en Turion gewoon terugklokken, in dit geval naar 800MHz om energie te besparen, dat itt tot de celeron. Sempron lijkt me echt prima, de snellere versies zullen zelfs Pentium-M CPU's in prestaties evenaren of zelfs overtreffen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Sempron is inderdaad best redelijk, ik heb er zelf ook eentje. Ik heb wel het idee dat de Pentium M's wat zuiniger zijn, maar het verschil is niet heel groot. Let er wel op dat je een Mobile Sempron hebt, en eentje uit de 25W reeks.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Iets duurder, maar ik denk wel een passende laptop voor mijn eisen
(energiezuinig zodat ik hem ook onderweg kan gebruiken, vista proof, degelijke laptop)
Toshiba Satellite A110-178, Dual Core! 1.66GHz, 15.4"TFT, WXPH

Is dit inderdaad een goede keuze voor rond de 750-800 euro?

Groeten
Oscar

• GENETX
Net ook al zo'n topic gezien. Dit is een interessante optie. Niet iets boven het budget maar betere prijs/prestaties heb ik niet gezien:

http://www.4launch.nl/4la...info.php?productid=026117
+ 64-bit
+ 1GB DDR2-667 Dualchannel
+ GF 6150 voor HD-beeld, oude games (zelfs Fear schijnt er op te spelen zijn) en Vista Aero.
+ Dualcore

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
oscarpeter, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.