Toon posts:

Roze beeld met component kabel!

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb gister een component kabel voor mijn ps2 aangeschaft ( Merk: Blaze).
Ik heb hem aangesloten op mijn lcd tv (samsung LE27S7) alles goed aangesloten en mijn ps2 op Y Cb/Pb Cr/Pr mode gezet alleen er zit een roze waas over het beeld. Ik krijg dit niet weg.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 20:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De groene kabel maakt geen goed contact, het kan zijn door een slechte aansluiting, of een kabelbreukje. Probeer er eens mee te 'wriemelen' en controleer of er geen stof of vuil op de aansluitingen op je kabel, Playstation of televisie zit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 13:47
Klinkt alsof je een Y/Pb/Pr bron hebt aangesloten op een RGB ingang van de TV. Een van de twee moet je veranderen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
[edit]
Nevermind, lezen is een kunst :{

[ Voor 92% gewijzigd door Devil N op 31-12-2006 13:21 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ShittyOldMan schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:00:
Klinkt alsof je een Y/Pb/Pr bron hebt aangesloten op een RGB ingang van de TV. Een van de twee moet je veranderen.
Als hij een component kabel heeft gekocht zal hij hem ws toch op zijn component ingang hebben aangesloten?

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:47
Welk spel is het, want er zijn een paar PAL spellen waar dit gebeurt.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 11:50

rik

Is hier inmiddels een oplossing/oorzaak voor gevonden? Overal op internet lees ik over het roze-beeldprobleem met component, echter nergens een oplossing.

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 19:16
Dit gebeurt (vanzelfsprekend) als alle kleurinformatie over het rode kanaal wordt gestuurd (had ik bv. ook met de allereerste Forceware drivers voor vista icm een 8800gtx die nog niet officieel component ondersteunden en hem dus als svhs behandelden)

Oplossing heb ik helaas niet voor je

Verwijderd

Ik heb ook een component kabel, en ik had me in het begin vergist met de aansluiting, maar toen kreeg ik geen beeld (had er 2 omgewisseld 8)7 )

Maar toen ik ze eenmaal goed had geplugged toen was er niks aan de hand.

Maar eh... Rik, jij haalt het topic weer naar boven, heb jij hetzelfde probleem?
Pagina: 1