Onmisbare tools / software - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.981 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 00:05:
[...]

Zet gewoon je volume van osx op dempen, en het opstart-geluidje is ook weg, werkt denk ik enkel op EFI mac's
Tot dat je in eens een probleem met je Apple krijgt en je heel erg graag dat boing geluidje zou willen horen. Het is niet voor niks een geluidje dat meld dat je Apple an sich in orde is. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet iemand een programma om in mp3'tjes te snijden en licht editen? Ik heb hier bijvoorbeeld een aantal mixen waar ik stukken uit wil knippen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

Juup schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 13:11:
Weet iemand een programma om in mp3'tjes te snijden en licht editen? Ik heb hier bijvoorbeeld een aantal mixen waar ik stukken uit wil knippen.
Audacity
Audacity is een vrije en gebruiksvriendelijke audio editor voor Windows, Mac OS X, GNU/Linux, en andere besturingssystemen. Audacity heeft de volgende gebruiksmogelijkheden:

* Geluid opnemen
* Banden en grammofoonplaten omzetten naar digitale opnames of CD's.
* Ogg Vorbis-, MP3-, and WAV- geluidsbestanden bewerken.
* Knippen, kopiëren, splitsen, en geluiden samenvoegen.
* De snelheid of de toonhoogte van een opname wijzigen.
* En nog veel meer! Zie de volledige lijst met kenmerken

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:07

Nietzman

Woei!

Als je lange mixen echt in verschillende mp3tjes op wilt delen zou ik je eerder fission aanraden. Ik heb het zelf jaren met Audacity gedaan, maar Fission doet het vele malen sneller en simpeler. Kwestie van snijpunten aangeven en het programma doet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:17
Fission is ook lossless... audicity niet. Alleen wel betalen ervoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Verre van onmisbaar, maar ik vraag me af of er voor de Mac ook zoiets bestaat als cfg2html
Dus dat al mijn systeem-info en evt. geïnstalleerde software in een overzichtelijk HTML-bestand terecht komen.

Iets vergelijkbaars op prompt-niveau en minimaal is sysinfo.pl:

Hostname: iBook - OS: Darwin 8.8.0/Power Macintosh - CPU: Motorola 
PowerPC G4 (1200.00 MHz) - Processes: 60 - Uptime: 1h 59m - Users: 2
 - Load Average: 0.71 0.65 0.52 - Memory Usage: 154.76MB/768.00MB (20.15%)
 - Disk Usage: 8.46GB/27.82GB (30.42%)

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:37

Soul__assasin

de Belbelg

http://www.adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=263

daar staat het volgende

(it looks best in your dock when you uncheck 'Show Contacts with unviewed messages' in Preferences>Dock)

maar nu vind ik deze voorkeur niet in mijn voorkeuren kut nederlandse taalsetting..
wie helpt me op weg?

ik gebruik de nieuwe Adium1.0

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52
Niceplayer is een opensource mediaplayer die gebruikt maakt van het Quicktime framework. Ten opzichte van de gewone Quicktime player zijn er een boel extras zoals gratis fullscreen en mkv en dvd support (en een boel andere formaten). Maar een leuke nieuwe feature in de laatste versie is subtitle support :*) Helaas wel zonder idx/sub support.
Verder heeft de player een handige always on top modus. Al met al een imo een fijnere player dan VLC al speelt het helaas nog minder af dan VLC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Soul__assasin schreef op zondag 04 februari 2007 @ 15:41:
http://www.adiumxtras.com/index.php?a=xtras&xtra_id=263

daar staat het volgende

(it looks best in your dock when you uncheck 'Show Contacts with unviewed messages' in Preferences>Dock)

maar nu vind ik deze voorkeur niet in mijn voorkeuren kut nederlandse taalsetting..
wie helpt me op weg?

ik gebruik de nieuwe Adium1.0
Adium --> Voorkeuren --> Gevorderd
Toon badge met aantal berichten

Tenminste, dat is het volgens mij.... wel raar dat het er zo staat inderdaad.... maar voor de rest wel vette dock icoon! :D

Of Adium --> Voorkeuren --> Notificaties --> Bericht ontvangen --> Schermnaam in het dock pictogram uitzetten

[ Voor 8% gewijzigd door Red op 04-02-2007 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

werkt thx

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 13:05
Locomotive
Ruby on Rails development done the Mac way

Afbeeldingslocatie: http://locomotive.raaum.org/index_files/page0_1.png

een alles bijna alles in 1 drag and drop install voor ruby on rails.
This is a simple tool to help you develop Ruby on Rails applications on Mac OS X. While those not choosing to set up their Rails development environment using Locomotive may spend hours frustrated by broken libraries, compilation errors, and incomprehensible incompatibilities, you will be able to jump right into Rails development the minute you finish downloading. Regardless of whether you are a beginner or an expert, Locomotive will save you time, reduce your stress, and eliminate (your rails installation related) exasperation.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

kan je effe laten weten hoe het nu precies zit? Ik kom er namelijk nog niet uit.

aka Crypto T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
mr.inno schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:56:
Locomotive

[afbeelding]

[...]
Erg fijne tooltje idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gezien op TUAW: spanning sync. Het gaat hierbij om een beta tooltje om je iCal kalenders met je google kalenders te syncen. Getest en het werkt in ieder geval van iCal naar google toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:36:
Vandaag gezien op TUAW: spanning sync. Het gaat hierbij om een beta tooltje om je iCal kalenders met je google kalenders te syncen. Getest en het werkt in ieder geval van iCal naar google toe.
Ziet er aardig uit, alleen is het niet nodig volgens mij.. Je kan toch ook een Gmail Calendar sharen en de url in iCal openen, en zo werken?:)
Laat maar, dit is read-only zo te zien *net even geprobeerd

[ Voor 6% gewijzigd door stevenP op 06-02-2007 08:22 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hbokh schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 22:14:
Verre van onmisbaar, maar ik vraag me af of er voor de Mac ook zoiets bestaat als cfg2html
Dus dat al mijn systeem-info en evt. geïnstalleerde software in een overzichtelijk HTML-bestand terecht komen.

Iets vergelijkbaars op prompt-niveau en minimaal is sysinfo.pl:

Hostname: iBook - OS: Darwin 8.8.0/Power Macintosh - CPU: Motorola 
PowerPC G4 (1200.00 MHz) - Processes: 60 - Uptime: 1h 59m - Users: 2
 - Load Average: 0.71 0.65 0.52 - Memory Usage: 154.76MB/768.00MB (20.15%)
 - Disk Usage: 8.46GB/27.82GB (30.42%)
Met de standaard utility System Profiler kun je naar ondermeer XML en RTF exporteren, en vervolgens kun je met Text Edit de .RTF omzetten naar .HTML. Bingo :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik pendel tegenwoordig nogal 's tussen WinXP en OS X en om mijn APE's (en bv mpc-tjes) op de Mac af te spelen gebruik ik dit fijn open source audio progje: Cog :)
Het is een klein spelertje, ziet er lekker compact uit en speelt de meest gangbare formaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik kan bij Cog alleen geen optie vinden op een stream te openen, das dan weer jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:37

Nitai

Live the life you love.

mr.inno schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:56:
Locomotive

[afbeelding]

[...]
Een link is altijd handig :) http://locomotive.raaum.org

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
Spanning Sync (Beta) URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand die een handige oplossing weet om source live te editten?
En dan bedoel ik zoals Dreamweaver dat heeft, dat je direct vanaf een webserver je files kan openen en opslaan.

Ik gebruik nu CSSEdit 2 en TextMate, super fijne programma's beide, maar het enige gemist is dat ze geen feature hebben om het live te doen, ik moet dus telkens opnieuw files uploaden en ik ben het gewend, en werk ook liever live zodat ik direct resultaten kan zien.

Ik gebruik dus liever geen Dreamweaver omdat geen universal binary is en dus best traag.

Dus is er misschien een plugin voor TextMate zodat je live kan editten? Ik heb hem niet kunnen vinden maar misschien dat iemand anders het hier weet, of een andere oplossing kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

troxx schreef op maandag 05 februari 2007 @ 19:33:
[...]

kan je effe laten weten hoe het nu precies zit? Ik kom er namelijk nog niet uit.
deze methode werkte.

Of Adium --> Voorkeuren --> Notificaties --> Bericht ontvangen --> Schermnaam in het dock pictogram uitzetten

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
TwyLight schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:10:
En dan bedoel ik zoals Dreamweaver dat heeft, dat je direct vanaf een webserver je files kan openen en opslaan.

Ik gebruik nu CSSEdit 2 en TextMate, super fijne programma's beide, maar het enige gemist is dat ze geen feature hebben om het live te doen, ik moet dus telkens opnieuw files uploaden en ik ben het gewend, en werk ook liever live zodat ik direct resultaten kan zien.

Ik gebruik dus liever geen Dreamweaver omdat geen universal binary is en dus best traag.

Dus is er misschien een plugin voor TextMate zodat je live kan editten? Ik heb hem niet kunnen vinden maar misschien dat iemand anders het hier weet, of een andere oplossing kent.
Maar Dreamweaver upload het dus eigenlijk ook steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Contribute?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan de FTP toch benaderen als een netwerkschijf in Finder en zo met ieder programma de bestanden op de server bewerken? Anders kan je met CyberDuck als FTP-client ook bestanden gewoon openen in een externe editor en direct laten uploaden bij het opslaan.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
tweak_dude schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:16:
Maar Dreamweaver upload het dus eigenlijk ook steeds?
Ja en nee, met dreamweaver zag je gewoon de files in een kolom en zodra je er een opende, en command - s deed werd het gelijk vervangen, hoef dus niet opslaan ftp connecten uploaden replace enz. enz.
Johnny schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:46:
Je kan de FTP toch benaderen als een netwerkschijf in Finder en zo met ieder programma de bestanden op de server bewerken?
Zo, daar had ik helemaal niet aan gedacht, dat voldoet eigenlijk perfect _O_

Bedankt :)

edit: bij nader inzien, ik kan niet direct saven -O- ;(

[ Voor 4% gewijzigd door jmxd op 08-02-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Gewoon vanuit Transmit of Cyberduck op Edit klikken, dan opent je favoriete teksteditor en bij het bewaren wordt het automatisch geüpload, als alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handige website gevonden, met een heleboel "Essential appz":

http://pbgalvin.wordpress...al-mac-os-x-applications/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
Ik ben al een tijdje opzoek naar een simpel tekstverwerkings programma waarin je ook heel snel wat aantekeningen kunt maken en wat ook een soort van chronologisch archief bijhoud. Zodat ik in colleges mijn Powerbook als notitieblok kan gebruiken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48

Ik heb nu een programmatje sshfs geinstalleerd, waarmee je ssh-drives kan mounten alsof het samba- of ftp-drives zijn. Daarmee kan ik wel direct saven op de schijf, zij het met een aantal seconde vertraging, maar het werkt! :) Vanuit daar gebruik ik ook TextMate. CSSEdit2 moet ik nog eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fake schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:20:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een simpel tekstverwerkings programma waarin je ook heel snel wat aantekeningen kunt maken en wat ook een soort van chronologisch archief bijhoud. Zodat ik in colleges mijn Powerbook als notitieblok kan gebruiken zeg maar.
Euh, Teksteditor?

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Haha ik wist dat die ging komen en nee Word is net weer een stapje te uitgebreid. Ik zoek zeg maar een crossover tussen wordpad en paint met archief functionaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Fake schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:20:
VoodooPad (Lite) ???

Onderling koppelingen maken tussen documenten etc. etc. Beetje wikipedia achtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Red schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 20:38:
[...]

VoodooPad (Lite) ???

Onderling koppelingen maken tussen documenten etc. etc. Beetje wikipedia achtig...
Cool! Precies wat ik zocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
Johnny schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 17:46:
[...]

Je kan de FTP toch benaderen als een netwerkschijf in Finder en zo met ieder programma de bestanden op de server bewerken? Anders kan je met CyberDuck als FTP-client ook bestanden gewoon openen in een externe editor en direct laten uploaden bij het opslaan.
ftp ondersteuning is droevig onder osx naar mijn mening. ik gebruik hiervoor "disk order", een soort total commander voor mac.

Iets anders wat ik heb gevonden; streamen van je itunes met "Rogue Amoebe's Nicecast" Ik moet het nog uitproberen maar het klinkt leuk. Overal je itunes kunnen beluisteren via een compu..
Afbeeldingslocatie: http://www.rogueamoeba.com/nicecast/images/nicecastParts.jpg

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik kan niet meer zonder:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6112fc3ee43cad229b68fdc1d961eea8/full.png

M'n dock is nu lekker small, en als ik een file met een dergelijk probramma wil opnen, lets say 'TextEdit' die in de tab Office staat, dan pak ik het bestand, druk op CMD+A (Overflow komt naar voren), ga boven office hangen, vervolgens boven TextEdit, en TextEdit opent het bestand, geweldig.

[ Voor 57% gewijzigd door Kaspers op 09-02-2007 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik een dock met allemaal icoontjes juist geinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44

Ik gebruik TextMate in combinatie met Transmit voor het live bewerken van bestanden. Transmit laat je bestanden openen in welke editor je maar wilt. Vervolgens kan je wijzigingen aanmaken en bij het opslaan zal Transmit deze automatisch naar de server wegschrijven.
Het enige nadeel is dat je niet gebruik kan maken van project mode, je bent dus altijd losse files aan het bewerken.

Er zijn veel bundles voor TextMate beschikbaar die kunnen communiceren met je FTP programma. Zo heb ik ook een bundle voor Transmit waarmee je snel bestanden kan uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Misschien dat MacFUSE kan helpen hierin?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kaspers schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 07:36:
Ik kan niet meer zonder:

[afbeelding]

M'n dock is nu lekker small, en als ik een file met een dergelijk probramma wil opnen, lets say 'TextEdit' die in de tab Office staat, dan pak ik het bestand, druk op CMD+A (Overflow komt naar voren), ga boven office hangen, vervolgens boven TextEdit, en TextEdit opent het bestand, geweldig.
Psstt.. het is toch KissMac met 2 ss'en?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Falcon schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:50:
[...]

Psstt.. nee :X :+
chem schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:38:
Misschien dat MacFUSE kan helpen hierin?
Ja, die bedoelde ik ook met mn sshfs ;)

[ Voor 31% gewijzigd door DRvDijk op 09-02-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 11:40
Ik gebruik zelf BBEdit, kan perfect alle bestanden op mijn ftp openen en live opslaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Falcon schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:50:
Kennelijk niet nee...
Kiff schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:55:
Ik gebruik zelf BBEdit, kan perfect alle bestanden op mijn ftp openen en live opslaan!
Kan TextMate overigens ook, vind ik persoonlijk fijner werken..

[ Voor 42% gewijzigd door Kaspers op 09-02-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conversation

Conversation is the perfect client for IRC beginners

Simplification, not limitation. You do not have to learn the traditional IRC "slash" commands, all can be done through its clear interface that respects MacOS X standards.

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/philrobin/conversation/files/Conversation.png

http://homepage.mac.com/philrobin/conversation/index.html

Galerie 5.3.0

This program generates media gallery web pages from iPhoto, GraphicConverter, iView MediaPro, Extensis Portfolio 7 or from any set of pictures and/or QuickTime media files

Afbeeldingslocatie: http://myriad-online.com/images/screens/galeriescreenshot.jpg

http://myriad-online.com/en/products/galerie.htm

Gaslight

GasLight has recently been getting rather good reviews over at MacUpdate and VersionTracker, as well as appearing in a nice iPodLounge article ? thanks for all the kind words, everyone! :)

Afbeeldingslocatie: http://steelskies.com/site/images/GasLight1Thumb.jpg

http://steelskies.com/gaslight

HyperEdit

Tumult HyperEdit is a lightweight HTML editor with a preview pane that displays the web page live as you type. HyperEdit breaks the tedious cycle of writing html, saving the file, then reloading and viewing the page in the browser by combining the writing phase with the viewing phase. This clarifies the effects of your changes and speeds up the overall process of making a web page. W3C-based validation will red-underline any mistakes. It uses the same rendering engine found in Safari, so it is not only standards compliant, but also very fast.

Afbeeldingslocatie: http://www.tumultco.com/HyperEdit/images/editFast.jpg

http://www.tumultco.com/HyperEdit/

Alarm Clock 2

FREE full-featured alarm clock for Mac OS X!

Afbeeldingslocatie: http://www.robbiehanson.com/alarmclock/images/ss1.jpg

http://www.robbiehanson.com/alarmclock/index.html

iPodDisk = iPod + iDisk

In short, it?s just another tool that enables you to copy your own music from your iPod.

iPodDisk is designed to make it easy and intuitive to copy music off iPod; it enables you to do so within the Finder, or whatever application that can read files.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/29/64492282_b9a35908b1.jpg

http://ipoddisk.ourbiti.com/index.php/about/

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
R0BK3 schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 19:52:
Gewoon vanuit Transmit of Cyberduck op Edit klikken, dan opent je favoriete teksteditor en bij het bewaren wordt het automatisch geüpload, als alles goed gaat.
Dit werkt uitstekend inderdaad, maar als je meer files wilt openen, dan worden ze allemaal in een apart window geopend :(
Het zou mooi zijn als je in Cyberduck een folder kunt selecteren en in de Textmate project drawer kunt mikken, zodat de files worden geopend in tabs, maar dat lukt niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Mooie post _EplikX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

superjohn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:07:
[...]

Dit werkt uitstekend inderdaad, maar als je meer files wilt openen, dan worden ze allemaal in een apart window geopend :(
Het zou mooi zijn als je in Cyberduck een folder kunt selecteren en in de Textmate project drawer kunt mikken, zodat de files worden geopend in tabs, maar dat lukt niet helaas.
Dit werkt met de combinatie Interarchy + Smultron perfect in ieder geval. Maar dat ligt denk ik meer aan Smultron, die automatisch al files in één window opent.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
superjohn schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 22:07:
[...]

En als je nou in Textmate een project aanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 19:44:
Conversation

Conversation is the perfect client for IRC beginners

Simplification, not limitation. You do not have to learn the traditional IRC "slash" commands, all can be done through its clear interface that respects MacOS X standards.

[afbeelding]

http://homepage.mac.com/philrobin/conversation/index.html
Hoe werkt dat in vergelijking met Colloquy? Spijtig dat het (nog) geen universal binary is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze tegen. Iets waar ik zelf dankbaar gebruik van maakte toen ik nog op windows werkte. Een mail checker.

Mail Unread Menu 2.1

About Mail Unread Menu
A simple menu bar application which can provide you with a quick and easy way to see how many unread email messages are in Apple’s Mail. Unlike other menu bar notification applications, Mail Unread Menu is actually a plugin for Mail.app, which means that the count is instantaneously updated whenever you recieve new email or change the status of a message.

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/downloads/macosx/email_chat/images/mailunreadmenu_20070106203502.jpg

http://www.apple.com/down..._chat/mailunreadmenu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
R0BK3 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 03:07:
[...]

Hoe werkt dat in vergelijking met Colloquy? Spijtig dat het (nog) geen universal binary is.
Colloquy is allang een UB. Download anders eens een van de nightlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
lowfi schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:39:
[...]

Colloquy is allang een UB. Download anders eens een van de nightlies.
R0BK3 doelde op Conversation, waar inderdaad helaas geen universal binary voor is.

Ik heb conversation nog niet bekeken (vanwege de ontbrekende universal binary), maar handig lijkt mij dat je in één oogopslag kan zien in welke kanalen je zit op welke server, wat nu nog wel eens omslachtig is met Colloguy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
DRvDijk schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:06:
[...]

R0BK3 doelde op Conversation, waar inderdaad helaas geen universal binary voor is.

Ik heb conversation nog niet bekeken (vanwege de ontbrekende universal binary), maar handig lijkt mij dat je in één oogopslag kan zien in welke kanalen je zit op welke server, wat nu nog wel eens omslachtig is met Colloguy.
Heb je tabs ipv de drawer geprobeerd? Is imo overzichtelijker. Ik kan even niet vinden hoe je dat ook alweer moest instellen in Colloquy 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conversation is PPC, en start wat traag op met een Intel mac, maar voor de rest, werkt alles wel ok hoor!

Ik heb een mailtje verstuurd naar de developer, en die zei mij, dat er binnenkort een UB versie uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 22:20
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 08:55:
Ik kwam deze tegen. Iets waar ik zelf dankbaar gebruik van maakte toen ik nog op windows werkte. Een mail checker.

Mail Unread Menu 2.1

About Mail Unread Menu
A simple menu bar application which can provide you with a quick and easy way to see how many unread email messages are in Apple’s Mail. Unlike other menu bar notification applications, Mail Unread Menu is actually a plugin for Mail.app, which means that the count is instantaneously updated whenever you recieve new email or change the status of a message.

[afbeelding]

http://www.apple.com/down..._chat/mailunreadmenu.html
Leuk programma, echter wanneer ik het opstart en er verschijnt een icoontje in mijn balk is deze binnen een seconde weer weg, iemand?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Staat toch ook in de dock zelf hoeveel ongelezen mails er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-12-2024

blizt

Wannabe-geek

Maar je menubar staat eigenlijk altijd wel in beeld en dock.. Die autohide iedereen toch? ;)

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
blizt schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:58:
Maar je menubar staat eigenlijk altijd wel in beeld en dock.. Die autohide iedereen toch? ;)
Dock autohide 8)7 nevah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
blizt schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:58:
Agree :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Laatst online: 09-06 11:08
Kaspers schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 07:36:
Ik kan niet meer zonder:

[afbeelding]

Welke applicatie is dit eigenlijk????

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-nickx- schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:20:
[...]

Welke applicatie is dit eigenlijk????
Overflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screensaver als achtergrond gebruiken:
Backlight

en Soundstream 1.5 voor vette screensaver die reageert op geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:28
lowfi schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 16:46:
Staat toch ook in de dock zelf hoeveel ongelezen mails er zijn?
En voor meerdere postdozen: Dockstar! :D

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xirc

The fully featured
IRC Client for Mac OSX

Afbeeldingslocatie: http://www.aquaticx.com/images/screenshot1.jpg

http://www.aquaticx.com/features.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand enig idee waar ik deze sidebar kan krijgen?

[ afbeelding vervangen door linkje ivm te groot ]

[ Voor 21% gewijzigd door dawuss op 12-02-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Damn dat meen je niet :|...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er mooiere sidebars bestaan dan mag dat ook, maar kennelijk is dit de enige (al kan ik er alleen dit screenshot van vinden). Ik ben nog altijd op zoek naar een vaste balk waarin ik m'n veelgebruikte documenten kan plaatsen. Het dock schiet daarin naar m'n mening te kort want daar zie je alleen het icoontje van het document.

Dit zou erg van pas komen met werken aan projecten waarin je bepaalde bestanden vaker nodig hebt (analyses, planning etc). Ik zie hier verderop trouwens ook het programma 'overflow'. Ik ga dat ook nog eens proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:07:
[...]

Als er mooiere sidebars bestaan dan mag dat ook, maar kennelijk is dit de enige (al kan ik er alleen dit screenshot van vinden). Ik ben nog altijd op zoek naar een vaste balk waarin ik m'n veelgebruikte documenten kan plaatsen. Het dock schiet daarin naar m'n mening te kort want daar zie je alleen het icoontje van het document.

Dit zou erg van pas komen met werken aan projecten waarin je bepaalde bestanden vaker nodig hebt (analyses, planning etc). Ik zie hier verderop trouwens ook het programma 'overflow'. Ik ga dat ook nog eens proberen :)
Er zijn een aantal oplossingen al in het OS aanwezig;
Apple Menu > Recent Documents
Finder > Go > Recent Folders (staat ook bij File Dialogs als Recent Places)
Een spotlight search aanmaken en in je Finder window sidebar gooien (verschijnt dan ook in File Dialogs)

Voldoen die niet?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:45:
iemand enig idee waar ik deze sidebar kan krijgen?

[afbeelding]
Dat zit gewoon standaard in de finder? De zijbalk is kleiner gemaakt, en wat extra icoontjes in de toolbar, of bedoel je wat anderrs?

[ Voor 14% gewijzigd door frim op 11-02-2007 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chem schreef op zondag 11 februari 2007 @ 12:39:
[...]

Er zijn een aantal oplossingen al in het OS aanwezig;
Apple Menu > Recent Documents
Finder > Go > Recent Folders (staat ook bij File Dialogs als Recent Places)
Een spotlight search aanmaken en in je Finder window sidebar gooien (verschijnt dan ook in File Dialogs)

Voldoen die niet?
Dat werkt prima, maar het zit allemaal wat te diep verborgen :)

Ik heb het er hier al eens eerder over gehad en toen was vastgesteld dat er nog niet zoiets was, bij deze ook de laatste keer dat ik het er over heb anders denk ik dat ik iedereen er ontzettend mee verveel :P

Ik zit er zelfs aan te denken om zoiets zelf te maken. Ik ben ben geen programmeur maar wat ik bedoel is eigenlijk zo ontzettend eenvoudig dat het me verbaast dat er nog niet zoiets is.

Het is het zelfde principe als Adium maar dan met documenten en het gedrag van de Windows-taakbalk zodat er geen vensters overheen of onderdoor geschoven kunnen worden. Zo'n balk zou ik bij voorkeur aan de linkerkant van het scherm plaatsen daar is nog voldoende ruimte.

+ groepsnaam 1 (gekoppeld aan een directory zodat je niet steeds handmatig iets hoeft toe te voegen)
* documentnaam 1
* documentnaam 2

- groepsnaam 2

Dat zou voor mij iig 'het' ideale programma zijn en het is iets wat ik nog mis aan OS X, je hebt dan in 1 klap alles wat je nodig hebt altijd op je scherm. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 13:23:
Dat zou voor mij iig 'het' ideale programma zijn en het is iets wat ik nog mis aan OS X, je hebt dan in 1 klap alles wat je nodig hebt altijd op je scherm. :)
Een smart folder maken en die openen met een mouse gesture is nog sneller :P

Maar ik snap wat je bedoelt en volgens mij heb ik dat soort programma'tjes wel eens voorbij zien komen, een soort versimpelde versie van iClip. Ik denk dat je wel iets in die richting kan vinden als je bij Yahoo! widgets (konfabulator) ernaar gaat zoeken.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deacon schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:39:
[...]

Een smart folder maken en die openen met een mouse gesture is nog sneller :P

Maar ik snap wat je bedoelt en volgens mij heb ik dat soort programma'tjes wel eens voorbij zien komen, een soort versimpelde versie van iClip. Ik denk dat je wel iets in die richting kan vinden als je bij Yahoo! widgets (konfabulator) ernaar gaat zoeken.
iClip is ook niet helemaal wat ik bedoel..

ik heb het even snel mbv photoshop in elkaar gezet, dus het lijkt wat rommeliger dan het normaal gesproken zou zijn maar het gaat om het idee :)

Afbeeldingslocatie: http://arne.bluearena.com/screenshots/ideeklein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

aMSN:
Voor degene die MSN gewend zijn, en Messenger:Mac van Microsoft teveel achter vindt lopen qua features, is er ook aMSN, deze lijkt het meest op de echte msn en je kan je iSight gebruiken.
Ik krijg iSight niet aan de praat, moeten er instellingen worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
911GT2 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:05:
[...]

Wat krijg je te zien als je via de preferences naar je webcam gaat? Het is namelijk wel de bedoeling dat er een aantal poorten geopent wordt, dit wordt aangegeven bij je preferences (in het rood staat er dan NAt problems of iets in die richting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenshiNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-08 18:30
Voor de mensen die een perfecte integratie tussen FTP en een simpele teksteditor zoeken, voor HTML/CSS/PHP etc. coding, probeer eens skEdit.
Afbeeldingslocatie: http://www.skti.org/images/design/badge_skedit.jpg
skEdit is a text editor for Mac OS X (10.3 or later), with a focus on web design and development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

911GT2 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:05:
[...]

Zorg dat er in de firewall (systeemvoorkeuren -> Delen) de poortnummers van msn doorgelaten worden. En ook aanpassen natuurlijk op je router.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Is er een prog die nagenoeg hetzelfde kan doen als FlashFXP ? Ik heb er zelf al naar gezocht maar tot zo ver geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Cyberduck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je FlashFXP gewend ben is Cyberduck wat karrig, Transmit is dan een heel stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:00

reiker

dan jij!

Maarja, dan is Cyberduck gratis en moet je voor Transmit $29,95 neertellen :) Doe mij dan maar de gratis versie...

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:48:
[...]

Als je FlashFXP gewend ben is Cyberduck wat karrig, Transmit is dan een heel stuk beter :)
bedankt! werkt perfect, ik heb m'n macbook nog maar 2 dagen, maar heb tot nu toe nog geen reden gezien om uberhaubt nog windows xp erbij te draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

ik gebruik captain FTP die werkt ook aardig...

ik heb op mijn blog eens een vergelijkende post gemaakt met wat ik vroeger in windows gebruikte en wat ik nu gebruik...

http://blog.samymodding.be/?p=10

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet precies wat FlashFXP allemaal kan, maar anders zou je eventueel ook even naar FileZilla kijken. Daar bestaat tegenwoordig (het ziet er niet uit) een OS X variant van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
Afbeeldingslocatie: http://www.ted.nu/images/logo.jpg

Ted : Torrent episode downloader
ted can find episodes of any TV show you like to watch

it uses RSS and Bittorrent technology to get you the newest episodes as fast is possible
ted is free, easy to use and works on almost all computers
Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/fonsmeesters/got/ted.gif

Perfect als je net als ik een aantal series volgt die je binnen kan halen met torrents. Het enige wat ted voor je doet is de torrentfiles binnen halen die in een rss-feed staan, het downloaden van de episodes zelf wordt overgelaten aan torrentclient naar keuze.

Oja, ted is er ook voor windows.

http://www.ted.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reiker schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:57:
Maarja, dan is Cyberduck gratis en moet je voor Transmit $29,95 neertellen :) Doe mij dan maar de gratis versie...
Voor FlashFXP dien je anders ook centjes neer te tellen, dus dat maak de vergelijking wel zo eerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htf99
  • Laatst online: 09-09 20:21
Heb je op de mac nog een programma nodig om temp files te verwijderen zoals al die HD trailers die ik bekijk of gaat dat allemaal auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 23:16
htf99 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 19:58:
Heb je op de mac nog een programma nodig om temp files te verwijderen zoals al die HD trailers die ik bekijk of gaat dat allemaal auto?
Ik heb geen idee of die lang blijven hangen in je cache, maar opschonen kan je ook doen met een programma als Onyx (ook eerder in dit draadje terug te vinden).

http://www.titanium.free.fr/pgs2/english/onyx.html

Verwijderd

Fire

A Multi-Protocol IM Client For OS X

Fire is a free Instant Messaging client for Mac OS X. It supports the seven most popular Instant Messaging services:
  • AIM®
  • ICQ®
  • irc
  • Jabber® (including Google® Talk and Apple® iChat Server)
  • MSN®
  • Yahoo! Messenger®
  • Apple Bonjour® (aka Rendezvous)
Now a Universal Binary supporting both Intel and PowerPC Macs.

Includes Full Support of every MacOS release from 10.1 through Tiger.

http://fire.sourceforge.net/

Afbeeldingslocatie: http://fire.sourceforge.net/images/screenshots/MetalBuddiesWindow.png

ImageWell Reloaded

The Handy Image Editor that will save you time and money

Fast & Easy Image Editing...and it's completely free
ImageWell is a small, but powerful, image editing application that lets you quickly
resize, crop, watermark, edit your images and then upload them to the web, save
to your computer or email them to a friend. ImageWell also lets you annotate your
images with text, shapes, arrows and lines, quickly and easily. And it doesn't stop
there - add a drop shadow, a shaped border, flip or rotate your image, take screen
grabs, plus so much more

Afbeeldingslocatie: http://xtralean.com/pictures/thumb900.jpg

http://xtralean.com/IWOverview.html

Monocle

Monocle is a simple search tool that puts a universal search field at your disposal. When you want search, you can choose from a number of engines to perform the search in different places. Monocle comes preloaded with engines for Google, Wikipedia, Windows Live Search and Yahoo! Search. You can easily add your own engines by performing an example search inside a web browser window in Monocle.
Monocle offers a menu bar status item and a configurable hot key for instant access to the search field, and also offers "callwords" to let you switch to any of your other engines easily. And like many other applications, you can set it to automatically check for updates, so you won't miss out when new versions appear.

Afbeeldingslocatie: http://wafflesoftware.net/monocle/logo.png Afbeeldingslocatie: http://i19.tinypic.com/2na2zhv.jpg

http://wafflesoftware.net/monocle/

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 15:24 ]

• vooghel
  • Laatst online: 22:45

vooghel

Cunning linguist

Oeh, die lijkt me handig :). Ik merk nu soms al dat ik Cmd-spatie wil doen als ik iets op internet wil zoeken, en dit is makkelijker dan eerst Firefox of de Google widget tevoorschijn halen.

Wat is overigens de meerwaarde van Fire boven Adium?

Nederlands is makkelijker als je denkt.

• vacuumcleaner
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:12:
Fire

A Multi-Protocol IM Client For OS X

Fire is a free Instant Messaging client for Mac OS X. It supports the seven most popular Instant Messaging services:
  • AIM®
  • ICQ®
  • irc
  • Jabber® (including Google® Talk and Apple® iChat Server)
  • MSN®
  • Yahoo! Messenger®
  • Apple Bonjour® (aka Rendezvous)
Now a Universal Binary supporting both Intel and PowerPC Macs.

Includes Full Support of every MacOS release from 10.1 through Tiger.

http://fire.sourceforge.net/

[afbeelding]

ImageWell Reloaded

The Handy Image Editor that will save you time and money

Fast & Easy Image Editing...and it's completely free
ImageWell is a small, but powerful, image editing application that lets you quickly
resize, crop, watermark, edit your images and then upload them to the web, save
to your computer or email them to a friend. ImageWell also lets you annotate your
images with text, shapes, arrows and lines, quickly and easily. And it doesn't stop
there - add a drop shadow, a shaped border, flip or rotate your image, take screen
grabs, plus so much more

[afbeelding]

http://xtralean.com/IWOverview.html

Monocle

Monocle is a simple search tool that puts a universal search field at your disposal. When you want search, you can choose from a number of engines to perform the search in different places. Monocle comes preloaded with engines for Google, Wikipedia, Windows Live Search and Yahoo! Search. You can easily add your own engines by performing an example search inside a web browser window in Monocle.
Monocle offers a menu bar status item and a configurable hot key for instant access to the search field, and also offers "callwords" to let you switch to any of your other engines easily. And like many other applications, you can set it to automatically check for updates, so you won't miss out when new versions appear.

[afbeelding] [afbeelding]

http://wafflesoftware.net/monocle/
ImageWell net enkele dagen in gebruik, als voormalig MS/Irfanview gebruiker is het wel ff wennen, maar als je het programma door hebt is het erg handig.

Verwijderd

vooghel schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:43:
[...]

Oeh, die lijkt me handig :). Ik merk nu soms al dat ik Cmd-spatie wil doen als ik iets op internet wil zoeken, en dit is makkelijker dan eerst Firefox of de Google widget tevoorschijn halen.

Wat is overigens de meerwaarde van Fire boven Adium?
Het is heel handig

Ik gebruik Appletje - Spatie voor spotlight
en Appletje - G voor Monocle te laten zoeken in Google

Ik heb die Fire client nog niet gebruikt, dus ik zou het niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:17:
[...]
Ik heb die Fire client nog niet gebruikt, dus ik zou het niet weten
Waarom post je het dan? :?
Dit topic is bedoeld om tools/software waarover je helemaal enthousiast bent te posten.

Gisteren een handige app, NZBDrop, gevonden. Soms wil ik eens even snel iets downloaden van m'n nieuwsserver en dan zit ik of bij m'n vriendin thuis of ergens anders, waardoor geen toegang heb tot m'n eigen server thuis (waar Sabnzbd op draait).

Met NZBDrop kun je eenvoudig en snel nzbtjes droppen en downloaden.
Afbeeldingslocatie: https://www.asar.com/images/nzb.jpg

Screenie 1 | Screenie 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je portmapt je router zodat je bij je vriendin of ergens anders SABnzbd kan benaderen, want dat is imho toch echt superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:25:
Of je portmapt je router zodat je bij je vriendin of ergens anders SABnzbd kan benaderen, want dat is imho toch echt superieur.
True, en RDP werkt ook, maar dan is het bestandje op m'n server gedownload en niet op m'n Powerbook/locatie waar ik op dat moment ben he ;) Dan mag ik het weer gaan downloaden van m'n server thuis als ik het op een andere locatie nodig heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 16-02-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Nitai schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:48:
[...]

True, en RDP werkt ook, maar dan is het bestandje op m'n server gedownload en niet op m'n Powerbook/locatie waar ik op dat moment ben he ;) Dan mag ik het weer gaan downloaden van m'n server thuis als ik het op een andere locatie nodig heb.
Daar heb je gelijk in. Maar in dat soort situaties zou ik de voorkeur geven aan Hellanzb omdat dat vrijwel hetzelfde als SABnzbd doet maar dan zonder webinterface (standaard dan). Plus dat het gratis is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Yep, je moet er voor betalen, zonder meer waar, Sabnzbd en Hellanzb zijn gratis. Maar handig is het nog steeds! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iRecord

Want to make recordings with your camera? Don?t want to buy QuickTime Pro? iRecord is your solution. Just open iRecord, and video recording is as simple as pressing the red button. Take a quick photo by dragging the picture to your desktop. iRecord is the pure, Mac-way to capture video. Better yet, its free. Donations are requested.

Afbeeldingslocatie: http://www.mindsprockets.com/iRecord_files/droppedImage.png

http://www.mindsprockets.com/iRecord.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Niet online
Nitai schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 10:48:
[...]

Waarom post je het dan? :?
Dit topic is bedoeld om tools/software waarover je helemaal enthousiast bent te posten.

Gisteren een handige app, NZBDrop, gevonden. Soms wil ik eens even snel iets downloaden van m'n nieuwsserver en dan zit ik of bij m'n vriendin thuis of ergens anders, waardoor geen toegang heb tot m'n eigen server thuis (waar Sabnzbd op draait).

Met NZBDrop kun je eenvoudig en snel nzbtjes droppen en downloaden.
[afbeelding]

Screenie 1 | Screenie 2
Zou jij mij misschien in een DM uit kunnen leggen hoe je Sabnzbd installeert onder OS X?
Kan enkel Windows handleidingen vinden.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:32:
iRecord

Want to make recordings with your camera? Don?t want to buy QuickTime Pro? iRecord is your solution. Just open iRecord, and video recording is as simple as pressing the red button. Take a quick photo by dragging the picture to your desktop. iRecord is the pure, Mac-way to capture video. Better yet, its free. Donations are requested.

[afbeelding]

Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMFan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:45
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:32:
iRecord

[afbeelding]

Het aantal frames per seconde ligt wel een heel stuk lager dan in bijvoorbeeld Photo Booth :'(
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.