Onmisbare tools / software - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.953 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 18:17

JC

- minimalistic -

Ik heb twee dingen waar ik niet uitkom:
1. Hoe kan je in Unison aangeven welke newsserver je wilt gebruiken voor een (selectie van) bestand(en)? Het is: alles met server 1 downloaden, maar de bestanden die niet zijn gelukt met server 2 downloaden. Ik heb al gekeken in de help van Unison, maar die is daar niet echt duidelijk over. De werkwijze die er stond, lijkt niet te werken (via Servers en vinkje zetten voor de server die je wilt gebruiken).

2. Is er een programma die a la Quickpar een folder in de gaten kan houden voor nieuwe bestanden en par-files. Zowel MacPar Dexluxe (traaaag) als UnRaRx scannen alles opnieuw en hebben dus geen monitor functie. Bij grote bestanden duurt dit wel eff en legt 't m'n iMac half lam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:35

Nitai

Live the life you love.

JC schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:10:
Ik heb twee dingen waar ik niet uitkom:
1. Hoe kan je in Unison aangeven welke newsserver je wilt gebruiken voor een (selectie van) bestand(en)? Het is: alles met server 1 downloaden, maar de bestanden die niet zijn gelukt met server 2 downloaden. Ik heb al gekeken in de help van Unison, maar die is daar niet echt duidelijk over. De werkwijze die er stond, lijkt niet te werken (via Servers en vinkje zetten voor de server die je wilt gebruiken).
Vreemd, dat zou moeten werken. Als je aanvinkt, doe je dan wel een disconnect en opnieuw connecten? Dit helpt meestal wel.
2. Is er een programma die a la Quickpar een folder in de gaten kan houden voor nieuwe bestanden en par-files. Zowel MacPar Dexluxe (traaaag) als UnRaRx scannen alles opnieuw en hebben dus geen monitor functie. Bij grote bestanden duurt dit wel eff en legt 't m'n iMac half lam :D
Naast MacPar Deluxe en UnRarX is er weinig anders. Wellicht dat je een command line tooltje kunt gebruiken oid. Zelf zou ik je aanraden om Hellanzb te installeren. Het is een tool a la Sabnzbd (ook te gebruiken op de Mac overigens). Hellanzb downloadt alleen par/par2 als dat benodigd is en automatiseert het volledige proces voor je. Ik weet niet hoe Hellanzb omgaat met multiple servers, maar dat kan je even zoeken op de site. Menigeen in dit topic is enthousiast over Hellanzb (zoek maar eens in deze topic) en het is een schitterende app die weinig processortijd/kracht vraagt. Ideaal voor jou dus. Hier kun je een stap voor stap handleiding vinden van Hellanzb.

Ik heb overigens nog een tooltje gevonden, JigSaw

[ Voor 8% gewijzigd door Nitai op 08-01-2007 14:37 . Reden: tooltje toegevoegd ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Kwam dit programma tegen, het is gratis en je kunt er wma (en een heel stel andere formaten) mee omzetten naar mp3 en andere
http://www.nch.com.au/switch/plus.html
Misschien iets voor de startpost?

Atze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

sparcle schreef op zondag 07 januari 2007 @ 22:35:
Kent iemand een Copernic Agent achtig iets voor de Mac?
DevonAgent misschien?
Heb geen ervaring met dit programma, wel (goede) ervaringen met DevonThink en DevonNote.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

uruviel359 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:00:
[...]

Wat is er mis met Spotlight?
De mogelijkheid om internet zoek queries op te slaan, te indexeren, lokaal doorzoekbaar, etc..
Met Inquisitor kun je wel a la Spotlight zoeken op Internet, maar heeft geen offline mogelijkheden.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Zpottr schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:06:
[...]

DevonAgent misschien?
Heb geen ervaring met dit programma, wel (goede) ervaringen met DevonThink en DevonNote.
Is wel een heel geweldig programma inderdaad.
Komende dagen even mee spelen, om te zien of het de 40.99 euro waard is..

Thanks !

Mocht iemand nog een andere weten..

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

sparcle schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:17:
Is wel een heel geweldig programma inderdaad.
Komende dagen even mee spelen, om te zien of het de 40.99 euro waard is..
Je zou eens lief kunnen vragen of iemand hier z'n MacAppADay-licentie voor DevonAgent niet gebruikt :-)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Zpottr schreef op maandag 08 januari 2007 @ 20:23:
[...]

Je zou eens lief kunnen vragen of iemand hier z'n MacAppADay-licentie voor DevonAgent niet gebruikt :-)
<lief>
Is er hier iemand toevallig die z'n MacAppADay-licentie voor DevonAgent niet gebruikt?
Dan ben ik best bereid die in ontvangst te nemen :-)
</lief>

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DevonTechnologies heeft trouwens ook wel een aantal aardige freeware apps. Hier te vinden:

http://www.devon-technolo...ducts/freeware/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, weet er iemand een gratis brand-programma? Met als enige doel: cd's branden, dus niet zo'n heel pakket zoals nero voor windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 06:53:
Hoi, weet er iemand een gratis brand-programma? Met als enige doel: cd's branden, dus niet zo'n heel pakket zoals nero voor windows
Dat kan met Finder.
Burn Folder aanmaken, bestanden in plaatsen, en branden maar.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-08 11:31
LoeiOrdinair schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:36:
[...]

Daar zit wel degelijk een upload functie in. Ik heb daar zelf alleen geen ervaring mee. Maar de mogelijkheid is er dus.
thnx...

nu nog iets dat rar's te goei kan bouwen.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Laatst online: 22:35

Nitai

Live the life you love.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 06:53:
Al gekeken naar de Openingspost :)
Burn is gratis.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:44
sparcle schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 07:10:
[...]

Dat kan met Finder.
Burn Folder aanmaken, bestanden in plaatsen, en branden maar.
Simpelste oplossing en doeltreffendste oplossing IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:25:
[...]

Al gekeken naar de Openingspost :)
Burn is gratis.
Yep thx! Dat was wat ik aan het zoeken was, kon niet op de naam komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Weet iemand een handige administratie tool?
Dus om een administratie bij te houden en evt. facturen te maken? Oftewel, software voor een kleine onderneming, niet voor een huishouden.

[ Voor 24% gewijzigd door Neobender op 10-01-2007 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Nitai schreef op maandag 08 januari 2007 @ 00:50:
[...]
Wat leuk dat je er weer bent MacWolf!
Bedankt, wellicht wordt ik weer wat actiever hier, wie weet ...
sparcle schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:01:
[...]
<lief>
Is er hier iemand toevallig die z'n MacAppADay-licentie voor DevonAgent niet gebruikt?
Dan ben ik best bereid die in ontvangst te nemen :-)
</lief>
Je mag de mijne wel hebben, mail me maar op: wolfgang.schreurs @ gmail.com

[ Voor 43% gewijzigd door MacWolf op 10-01-2007 16:41 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-03-2022
weet iemand een handig prog om diashows te maken op dvd? dus ook met een dvd menu ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

GUZA schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:59:
weet iemand een handig prog om diashows te maken op dvd? dus ook met een dvd menu ed.
iDVD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-08 12:03
Ik zoek iets waarmee ik van een folder afbeeldingen zo'n xml-file kan maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<image>
   <filename>IMG_1489.jpg</filename>
   <width>750</width>
   <height>500</height>
</image>
<image>
   <filename>IMG_1490.jpg</filename>
   <width>750</width>
   <height>500</height>
</image>
enz.

Zal vast wel met applescript kunnen, maar daar heb ik nou net weer niet zo veel verstand van... Iemand suggesties?

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
ja idd dom van me kwam er gelijk al achter dat idvd er perfect voor is, slideshow is ook al klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 16:44
Melkbus schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 18:44:
Ik zoek iets waarmee ik van een folder afbeeldingen zo'n xml-file kan maken:
code:
1
xml

Zal vast wel met applescript kunnen, maar daar heb ik nou net weer niet zo veel verstand van... Iemand suggesties?
Je zou eens met bash kunnen prutsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoi,

Ik gebruik nu colloquy vanwege de GoT-smilie(themepack). Echter mis ik de optie "auto-rejoin". Weet iemand hier wat meer over misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Neobender schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 01:58:
Weet iemand een handige administratie tool?
Dus om een administratie bij te houden en evt. facturen te maken? Oftewel, software voor een kleine onderneming, niet voor een huishouden.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Deze is hier al eens gepost, wellicht volstaat het? http://www.billings2.com/tour/

Kijk anders op de Apple site onder Made4Mac > Business

[ Voor 15% gewijzigd door MacWolf op 11-01-2007 09:06 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
van Applove.be
Billable

BillableBillable is an application for Mac OS X that helps you keep track of the billable services you perform for a client and then lets you create and manage invoices based on those services. One of the best invoicing applications available for mac!
zelf ben ik niet zo'n organiser maar mis is het wat.

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
Okay bedankt! ik ga ze ff bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hoort hier misschien niet helemaal thuis, maar voor mensen zoals ik die een mac en pc het liefst tegelijk gebruik zonder extra toetsenbord of muis (dus wél met 2 beeldschermen) is Synergy een goed programma. Je kan ook meer dan 2 computers aansluiten, gewoon 1 server aanwijzen en op de andere computers de client draaien. Met SynergyKM is het ook onder OS X makkelijk te installeren )geen geklooi in de terminal). SynergyKM maakt wel gebruik van een iets oudere versie van Synergy, 1.3.0. Ik gebruik het zelf niet dus weet niet of het grote tekortkomingen heeft t.o.v. de huidige versie, 1.3.1.

het lijkt best veel op osx2x uit de startpost. de makers zeggen er zelf dit over:
"Unlike x2x, synergy supports any number of computers and it doesn't require X on Microsoft Windows platforms. It also has more advanced clipboard support and synchronizes screensavers. x2vnc is also limited to two computers, requires the separate vnc package, and is really only appropriate for using an X system to control a non-X system.

Vooral de gecombineerde klemborden zijn in mijn ogen een groot pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 14-07 12:00
Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 03:09:
Hoi hoi,

Ik gebruik nu colloquy vanwege de GoT-smilie(themepack). Echter mis ik de optie "auto-rejoin". Weet iemand hier wat meer over misschien?
Ik neem niet aan dat je de autojoin bedoelt als je connect met een netwerk? Die zitten namelijk in de connection settings.

De auto rejoin bij een kick kun je vinden in de general settings, onder Behavior :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:30
Nog een Synergy variant: QuickSynergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Dit is wel een interessant gepoort project: MacFUSE

In userspace is het mogelijk om dynamisch filesystems te mounten (dus je hoeft niet je Mac te herstarten, rare dingen in de kernel te doen, etc...). Voor zover ik heb begrepen worden operaties als bijv. mkdir (make directory op Unix) vertaald naar native calls voor het gewenste filesystem. Deze applicatie zou het mogelijk moeten maken om bijv. naar NTFS bestandssystemen te schrijven.

De volgende 'gewone' filesystems kunnen gemount worden met MacFUSE: http://fuse.sourceforge.net/wiki/index.php/FileSystems

De volgende netwerkfilesystems kunnen gemount worden met MacFUSE:
http://fuse.sourceforge.n...ex.php/NetworkFileSystems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 10:04
goh ik mis nog een deftig Diff programma.. iemand een tip ?

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
anyonas schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 16:18:
goh ik mis nog een deftig Diff programma.. iemand een tip ?
Met Apple's developer tools is een diff programma meegeleverd, weet ff niet direct hoe die heeft, maar zit in de tools map geloof ik.

Edit: gevonden, de tool heet FileMerge: http://www.macosxhints.co...p?story=20030217061153119

[ Voor 14% gewijzigd door MacWolf op 12-01-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:15
Ik ben op zoek naar een software programma om afbeeldingen voor in een dvd doosje op maat te printen. Onder windows gebruikte ik de meegeleverde cd/dvd label maker bij Nero echter op de mac mis ik dit.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awaken 3.0

Handig programma, dient als wekker en "egg-timer" (voor als je iets in de oven doet bijv.).

Van de website:
  • Easily create a weekly or specific date alarm to wake you playing your favorite music.
  • Fall asleep with the sleep timer, which can also put your Mac to sleep.
  • Use the egg timer for quick one-time alarms like taking a quick nap or timing the oven.
  • Let your Mac sleep through the night. Awaken will handle waking your Mac at alarm time.
  • If iTunes has a problem at alarm time, the backup alarm will wake you.
  • View the alarm and sleep timer from across the room with fullscreen mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 11-08 23:29
Verwijderd schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:21:
Awaken 3.0

Handig programma, dient als wekker en "egg-timer" (voor als je iets in de oven doet bijv.).

Van de website:
  • Easily create a weekly or specific date alarm to wake you playing your favorite music.
  • Fall asleep with the sleep timer, which can also put your Mac to sleep.
  • Use the egg timer for quick one-time alarms like taking a quick nap or timing the oven.
  • Let your Mac sleep through the night. Awaken will handle waking your Mac at alarm time.
  • If iTunes has a problem at alarm time, the backup alarm will wake you.
  • View the alarm and sleep timer from across the room with fullscreen mode.
Laatste keer dat ik probeerde, was er geen enkele (heb 3 apps geprobeerd waaronder deze), die m'n MBP fatsoenlijk kon ontwaken EN het muziekje afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spirited Away
Spirited Away checks each running application's activity, and if an application isn't active for a certain fixed time, Spirited Away hides the application automatically. It is, in effect, Spirited Away :-)
Erg nuttige application, doet niets meer dan een automatische ⌘ + H, daarnaast kun je de tijd gewoon zelf instellen en bepaalde apps ook excluden!

Edit; ontwikkeling reeds in 2005 gestopt, geen Universal Binary dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:55:
Spirited Away

[...]

Erg nuttige application, doet niets meer dan een automatische ⌘ + H, daarnaast kun je de tijd gewoon zelf instellen en bepaalde apps ook excluden!
Oh, dat is erg cool :). Zoals nu heb ik 30 vensters open staan, dat komt het overzicht niet direct ten goede zeg maar :p

[ Voor 30% gewijzigd door kamerplant op 14-01-2007 01:10 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i.Stijn
  • Laatst online: 22-09-2013
Ik ben op zoek naar een soort van track/privacy/internet eraser à la CrapCleaner maar dan uiteraard voor Os X. Iemand suggesties :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 16:19
iStijn schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:37:
Ik ben op zoek naar een soort van track/privacy/internet eraser à la CrapCleaner maar dan uiteraard voor Os X. Iemand suggesties :) ?
Zoiets zit al ingebouwd in Safari.

Safari --> Private Browsing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:48

WarPuppy

Electronic Technology

Bashrat schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:05:
[...]

Laatste keer dat ik probeerde, was er geen enkele (heb 3 apps geprobeerd waaronder deze), die m'n MBP fatsoenlijk kon ontwaken EN het muziekje afspelen...
Aurora? http://www.macupdate.com/info.php/id/20766

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Laatst online: 08-05 16:44
Misschien niet echt een stuk software of tool maar mensen vragen vaak naar een programma om snel ID3 tags te veranderen. Nu kwam ik laatst deze site tegen: http://www.dougscripts.com/itunes/ waar AppleScript plug-ins staan voor iTunes waardoor je bijna alle veranderingen op het gebied van ID3 kunt doorvoeren. Zeker de moeite waard als je je librairy snel vanuit iTunes wilt opschonen.
Een lijstje met de meest populaire scripts

[ Voor 12% gewijzigd door uruviel359 op 14-01-2007 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Laatst online: 12-06 00:33
Zijn er ook mensen met ervaring met Blackberries en synchronisatie met de Apple apps?

Waar het me vooral om gaat is het gegeven dat de Blackberry gesynched wordt met het werk maar dat ik die spullen ook graag op de Apple zou willen kunnen lezen zonder al teveel gedoe. Wat appjes vinden lukt me zelf wel, dus het gaat me vooral om ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 00:55:
Spirited Away

[...]

Heel handig alleen jammer dat het niet intel based is.

Maybe handig om voortaan bij apps erbij te zetten of het ppc of intel based is, zou wel handig zijn in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GUZA schreef op zondag 14 januari 2007 @ 21:38:
[...]

Heel handig alleen jammer dat het niet intel based is.

Maybe handig om voortaan bij apps erbij te zetten of het ppc of intel based is, zou wel handig zijn in dit topic.
Excuses, zelf nog een G4, dus dan lees je er wat sneller overheen :) Heb het ook in de originele post aangepast, want om rosetta hier nu voor te laten werken is inderdaad ook weer zoiets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Hoe zie je of rosetta nou aanstaat of niet? (sorry, switcher hiero)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Je kan in activiteitenweergave achter elk applicatie zien of het een intel of powerpc app is.
Wel handig dus, ik gebruik spiritedaway alsnog wel want het gebruikt niet zo veel cpu en mem maar het liefst wil ik alles intel based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 08-08 14:31
DRvDijk schreef op maandag 15 januari 2007 @ 01:24:
Hoe zie je of rosetta nou aanstaat of niet? (sorry, switcher hiero)
Applicatie -> Rechtermuisknop -> Get Info

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ea8ab69421c2231b98a29c673b92c90/full.png

En dan zie je daar Power PC staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Je kan ook Applicatie overzicht starten, en dan de kolom toevoegen met intel/powerpc. Als er powerpc in die kolom verschijnt draait er dus iets onder Rosetta. Was in mijn geval handig om de applicaties op te sporen die ik nog niet universal had :)

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:23
Deze is dacht ik ook nog niet voorbij gekomen: http://www.pure-mac.com/ Een verzameling van software per categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
  • Laatst online: 13-08 23:36
Iemand die weet hoe je folder icons kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whkan
  • Laatst online: 05-07 05:01
Gamebytes schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:27:
Iemand die weet hoe je folder icons kan veranderen?
Een plaatje zoeken dat je leuk vindt en dat naar je pasteboard kopieeren. In Finder naar datgeen waarvan je het icoon wil veranderen, rechter muisklik > "get info". Icoontje selecteren in dat venster en het eerder gekopieerde plaatje eroverheen pasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
dankjewel!, -> edit maar nu haal ik icoontjes bij http://interfacelift.com/icons-mac/ weg, en ik krijg die voor geen mogelijkheid in het toon info venster van desbetreffende folder geplakt..

[ Voor 90% gewijzigd door Gamebytes op 15-01-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:23
Gamebytes schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:15:
dankjewel!, -> edit maar nu haal ik icoontjes bij http://interfacelift.com/icons-mac/ weg, en ik krijg die voor geen mogelijkheid in het toon info venster van desbetreffende folder geplakt..
Je probeert het toch wel bij het kleinste icon bovenin? Mij lukt het prima namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
Blaffeh schreef op maandag 15 januari 2007 @ 13:36:
[...]

Je probeert het toch wel bij het kleinste icon bovenin? Mij lukt het prima namelijk.
Aha, gelukt ik probeerde steeds bij het voorvertoning icoont te plakken, dat lukt dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 07:49
Goedemiddag,

Is er iemand bekend met filtersoftware voor safari? Ik ben op zoek naar een freeware plugin/programma waarmee prOn e.d. gefilterd wordt en deze vervolgens niet weergeeft.

Enkele programma's heb ik al gevonden (cutX en Kids gogogo) maar deze zijn geen freeware...

[ Voor 24% gewijzigd door vacuumcleaner op 15-01-2007 18:19 ]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, bestaat er een programma om je dvd's te "backuppen" naar avi formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:57:
HandBrake? Overigens, wat is "avi formaat"? Als je een ".avi" bestand bedoeld, dat is een container formaat, wat betekent dat er van alles in kan zitten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Hoi, anders gebruik je de search even. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-08 12:13
Ik heb deze topics al doorzocht, maar kwam niet zo erg op een antwoord...

Ik zocht een programma waarmee ik mijn gsm kan gebruiken als 'muis-knop'. Dus waarmee ik mn keynote's kan laten doorsliden.

Eerst had je daar Salling Clicker voor, maar zijn er nog alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hoi, bestaat er een programma om [...]

Zoals in de topicwaarschuwing te lezen is, horen deze vragen niet in dit topic.
Graag daarom nogmaals de aandacht voor deze topicwaarschuwing, voordat dit topic verzandt in een "Ik zoek een programma waarmee [...]" topic.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vacuumcleaner schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:17:
Goedemiddag,

Is er iemand bekend met filtersoftware voor safari? Ik ben op zoek naar een freeware plugin/programma waarmee prOn e.d. gefilterd wordt en deze vervolgens niet weergeeft.

Enkele programma's heb ik al gevonden (cutX en Kids gogogo) maar deze zijn geen freeware...
kijk eens op www.pimpmysafari.com voor diverse plugins. misschien staat er iets tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:12
vacuumcleaner schreef op maandag 15 januari 2007 @ 18:17:
Goedemiddag,

Ik denk dat PithHelmet een flink goede oplossing is, je kan er in ieder geval een hele hoop mee qua rules en filters m.b.t. de content van websites! :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daedalus schreef op maandag 15 januari 2007 @ 19:04:
[...]
HandBrake? Overigens, wat is "avi formaat"? Als je een ".avi" bestand bedoeld, dat is een container formaat, wat betekent dat er van alles in kan zitten.
Ik bedoelde AVI van een film...? Maarja, ik heb het programma gevonden met Google: MacTheRipper

thx

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2007 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
iPodDisk: een gratis tool om je iPod te navigeren in de Finder en muziek vanaf je iPod naar de Mac te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Naja :) Ik heb de volgende nog niet langs zien komen. Het betreft een widget, genaamd iStat Pro. Pro betekent niet betalen, het is gratis :) Het is dus een widget die erg veel statistieken laat zien.

Vandaag is er een nieuwe versie uitgekomen, die nu ook de temperaturen en fan speeds op de MacBook kan laten zien (itt vorige versie).

Hieeerrrrrrrrrrrrrr is de widget!

off-topic: Waarom voel ik mij onveilig, zo als schaap onder een wolf? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door DRvDijk op 16-01-2007 03:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
En voor de mensen die gratis willen smsen, deze widget: http://www.callwave.com/sms/sms.asp

Ik heb het even getest en het werkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Gamebytes schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:34:
En voor de mensen die gratis willen smsen, deze widget: http://www.callwave.com/sms/sms.asp

Woo, dat is tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

Ik kwam deze een paar dagen terug ook tegen, maar ik weet niet 100% zeker dat het de ontvangende partij niks kost. Ik heb geen idee hoe het systeem werkt, en ik zou het wel typisch vinden als de telecom maatschappijen hier op de een of andere manier geld voor vangen. (zoals het betaald ontvangen van smsjes van tv programma's e.d.)
Er staat ook zo'n waarschuwing op die site, maar niks specifieks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Heb het even getest, en hier(proximus) is het allesins gratis :) Wel zeer handig, alleen jammer dat al mijn nummers opgeslagen zijn zonder landcode, wordt toch telkens aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hij stuurt (bij mij) het afzender-nummer niet mee, dus da's redelijk nutteloos wat mij betreft. Ik ga geen paar cent uitsparen zodat de andere kant moeilijk moet gaan doen om te antwoorden. Jammer, zag er leuk uit.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 18-08 15:59

Step

step@tweakers.net#

Zpottr schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 09:30:
[...]

Hij stuurt (bij mij) het afzender-nummer niet mee, dus da's redelijk nutteloos wat mij betreft. Ik ga geen paar cent uitsparen zodat de andere kant moeilijk moet gaan doen om te antwoorden. Jammer, zag er leuk uit.
Je moet dan ook bij de Widget instellen dat je telefoonnummer +316xxxxxxxx is. Daarna geeft het je afzender nummer wel mee. Ik ben helaas op mijn werk geblocked omdat ik smsjes stuurde tijdens een error...

Ik stuur later wel een e-mail ze vriendelijk te vragen mij te unblocken.

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

-Step- schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:03:
Je moet dan ook bij de Widget instellen dat je telefoonnummer +316xxxxxxxx is. Daarna geeft het je afzender nummer wel mee. Ik ben helaas op mijn werk geblocked omdat ik smsjes stuurde tijdens een error...
Die instelling had ik gedaan, helaas werkt het dan nog niet. Provider-afhankelijk waarschijnlijk dan :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Zpottr schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 10:27:
[...]

Die instelling had ik gedaan, helaas werkt het dan nog niet. Provider-afhankelijk waarschijnlijk dan :)
Jammer,

Carrier: International (en dus niet Other)
Geldig telefoonnummer ingevuld.
Geldig e-mailadres ingevuld.

De bovenstaande zijn mijn instellingen die werken uitstekend!

/Edit:
Ik vermeld nog even dat ik Orange heb. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Step op 18-01-2007 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg continue 'sender phone number is invalid' bij het versturen, terwijl ik toch echt een +31 nummer heb ingevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Zeker weten dat je +316xxxxxxxx hebt ingevuld en niet +3106 ofzo? Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
ik heb geen +31 gebruikt maar gewoon 06xxxxxxxx maar wel voor t-mobile gekozen. Bij het versturen wel +31 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:12
GUZA schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:21:
ik heb geen +31 gebruikt maar gewoon 06xxxxxxxx maar wel voor t-mobile gekozen. Bij het versturen wel +31 gebruiken.
Dit is T-mobile in Amerika, je met gewoon voor 'international' kiezen, dan doet hij het! :)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Laatst online: 08-08 14:31
Werkt hier prima!
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Werkt idd goed, er moet toch iemand zijn die de rekening van de sms betaald. Gratis bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.inno
een plaatje zecht meer dan ik kan vertellen. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/yveslorson/small_06screenshot.png
Pathway is an app designed to to help you discover Wikipedia without having to worry whether you’ll have enough time to read everything you want, or if you’ll get lost.
Linkje

inno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramlal
  • Laatst online: 09-08 18:49

ramlal

Altijd warm

mr.inno schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:04:
een plaatje zecht meer dan ik kan vertellen. _/-\o_
Met zo'n spellingsgebrek is dat zéker waar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 23-07 16:40
notgib:
Werkt idd goed, er moet toch iemand zijn die de rekening van de sms betaald. Gratis bestaat niet.
Verzend wel, ontvangt nog niet, hier.
Ik vraag me ook af wie dat betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig dat sms programma, werkt prima! Wie betaald dat? En hoe kan ik mijn telefoonnummer als afzender laten weegeven?

/edit: nu ben ik geblocked? Hoe kan dat?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebytes
Misschien ben je geblokkeerd omdat je niet je eigen telefoonnummer hebt ingevuld?

Maargoed eigentelefoon nummer kun je instellen door op de i te drukken rechtsonderin.

Edit:

Instellingen die ik gebruik

Verzenden:
Nummer: +316xxxxxxxx
Dus na de 6 het nummer b.v 0612345678 word +31612345678

Carrier: International

i rechtsonderin klikken (Widget draait om):

Mobile: +316xxxxxxxx (eigen nummer)
E-mail: spamadres@spamadres.com
Carrier: International

Klikkerdeklik op Done, zo zou het moeten werken.

[ Voor 50% gewijzigd door Gamebytes op 18-01-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja datzelfde heb ik precies ook! Ik heb wel 3 smsjes heel snel achter elkaar gestuurd. Misschien heeft dat er iets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjococo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 17:11
Zoek eens op bijvoorbeeld www.softwarepakketten.nl

http://www.papsoftware.nl voor een kant en klaar boekhoud en factureringspakket
http://www.osfinancials.nl aftreksel van Turbocash op basis van Firebird SQL engine in ontwikkeling

Bedenk dat de belastingdienst steeds meer electronische aangiftes vereist. Handiger om dan je tijd en energie in een Nederlands pakket te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 13:04
ik ben ook benieuwd wie die smsjes betaald, heb er 2 naar mezelf gestuurd om te testen en dat werkte goed. En heb met mn vriendin lopen smsen (met een final 'love' sms van 3 smsjes dik) en die kwam goed aan (ze reageerde blij :D) maarja wie betaald :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Deephouse schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:54:
[...]
Nee, je kunt wel instellen dat deze instellingen alleen voor dit venster gelden.

[...]
Precies, dat is wat ik wil!

Ik wil miniatuurweergaven (thumbnails) zien van mijn foto's in de folder waar die foto's zich bevinden, en alle overige folders op mijn Mac moeten ongemoeid blijven.

[...]
Dit ziet er al beter uit, maar ik ben zelf al tevreden met een Explorer-achtige oplossing (thumbnails dus).
Zoek eens in je finder venster naar jpg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:50:
Handig dat sms programma, werkt prima! Wie betaald dat?
Callwave FAQ
-
Does it cost anything?
It is completely free to send messages to the USA, Canada and International. However, be aware that the recipient's cell phone carrier may charge a few cents for them to receive messages depending on their plan.
Gaaf appje!

[ Voor 22% gewijzigd door Matias op 19-01-2007 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 18-05 11:45
Ik gebruik op moment Unison newsgroup dowload proggie voor mijn newsgroups downloads..Zijn er andere alternatieven waarvoor je niet hoeft te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ibix schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:21:
Ik gebruik op moment Unison newsgroup dowload proggie voor mijn newsgroups downloads..Zijn er andere alternatieven waarvoor je niet hoeft te betalen?
Ik gebruik daar iGrabNews voor. Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Laatst online: 18-05 11:45
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:28:
[...]

Ik gebruik daar iGrabNews voor. Klik!
Spanks :) zal het proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"De pagina 'Gammo Videoplayer' bevat materiaal met het MIME-type 'application/x-mplayer2'. Er is geen plugin geïnstalleerd voor dit MIME-type, maar de benodigde plugin is vermoedelijk beschikbaar op de volgende pagina:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/

Wilt u deze pagina openen?"

Ik heb deze foutmelding, dus er ontbreekt een plug-in... Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
Ik heb safe place gedownload om mijn wachtwoorden te archiveren en bewaren maar deze is niet gratis , zijn er andere apps hiervoor om je wachtwoorden ed te bewaren? Natuurlijk moet er wel een vergrendeling op deze app zitten zodat niemand erin kan. Wie heeft zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 18:30
Gewoon in je keychain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUZA
keychain vind ik niet zo'n handig app, met safe place kan je prog opgeven bv ftp programma dan vraag hij dus om url, naam, pass, port en notitie en bij mail vraagt hij om email,popserver, code enz dat is veel handiger dat mis ik bij keychain. Of heeft het die optie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Laatst online: 20:21
Gratis SMS'n werd al tijden gedaan via inet ... het is alleen jammer dat zulke sites etc nooit heel erg lang blijven bestaan.
Gok dat deze widget / site ook na een half jaar niet meer werkt of betaald sms'n via de site doet.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.