Ik heb een Packard Bell PC waar ik de nodige problemen mee heb gehad en daardoor steeds minder originele onderdelen inzitten.
Harde schijf, moederbord en processor koeler zijn nu vervangen.
Vandaag heb ik omdat mijn vrouw echt gek werd van die F16 in de kamer een Zalman CNPS7000B-ALCU koeler aangeschaft.
Het is werkelijk een super verschil hoe stil mijn PC nu is geworden!
Heb ik echter wel een vraag over de teperatuur die mijn processor mag worden en wat de beste temperatuur voor mijn processor is.
Ik kan het toerental regelen en heb hem op zo'n 1950 rpm staan.
Als ik gewoon aan het internetten ben is de temperatuur ongeveer 47 graden en als hij moet werken staat hij op 55 graden.
Kan ik de snelheid nog iets lager instellen of kan ik volgende week gelijk naar de winkel
voor een nieuwe processor?
Welke waarde kan ik het beste aanhouden om een zo stil mogelijke, maar wel een veilige marge voor mijn processor over te houden?
Harde schijf, moederbord en processor koeler zijn nu vervangen.
Vandaag heb ik omdat mijn vrouw echt gek werd van die F16 in de kamer een Zalman CNPS7000B-ALCU koeler aangeschaft.
Het is werkelijk een super verschil hoe stil mijn PC nu is geworden!
Heb ik echter wel een vraag over de teperatuur die mijn processor mag worden en wat de beste temperatuur voor mijn processor is.
Ik kan het toerental regelen en heb hem op zo'n 1950 rpm staan.
Als ik gewoon aan het internetten ben is de temperatuur ongeveer 47 graden en als hij moet werken staat hij op 55 graden.
Kan ik de snelheid nog iets lager instellen of kan ik volgende week gelijk naar de winkel
voor een nieuwe processor?
Welke waarde kan ik het beste aanhouden om een zo stil mogelijke, maar wel een veilige marge voor mijn processor over te houden?